Ene computer ziet de ander niet, vice versa wel!

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb hier een netwerkje (UTP) tussen 2 Win98 computers. Ze hangen via een crosskabel aan elkaar (kabel is ok, deed het met eerdere computers wel). Op dit moment is als protocol om tussen de PC te communiceren NetBEUI geinstalleerd, maar hoewel de ene computer de andere ziet (en er van kan lezen, schrijven, alles), ziet die 2e compuer de andere totaal niet...

Met TCP/IP geinstalleerd als protocol is het verhaal vergelijkbaar, van de ene naar de andere pingen is geen probleem, maar de andere kant op werkt voor geen meter..

Rara wat kan hier aan de hand zijn?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als je even je anti-virus uitzet?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Cpt.Morgan
Op vrijdag 28 december 2001 15:56 schreef Merely het volgende:
En als je even je anti-virus uitzet?
Helaas.... helpt niet.... :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En je werkt met een crosscable?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 20:16
Ja dat zegt ie toch!

• Cpt.Morgan
Op vrijdag 28 december 2001 16:03 schreef Merely het volgende:
En je werkt met een crosscable?
Yep... een gekochte die het eerder ook prima deed...

• Cpt.Morgan
Update:

Inmiddels zien ze elkaar allebei wel (via wat opties onder Network), maar als ik contact probeer wil maken via Netwerkomgeving krijg ik in de richting die het eerder ook al niet deed de melding dat de Share-naam niet bestaat (terwijl die dus wel als pictogram gegeven word)...

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Subnet en gateway instellingen wel goed ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

voor de volgende keren... lukt het niet de eerste keer en weet je bijna zeker dat je het goed hebt ingesteld...

Zet beide computers aan , ingelogd en al, rook een sigaretje en ga de hond uitlaten en als je terugkomt zal ie het hoogstwaarschijnlijk te doen (duurt 12 minuten maar ga uit van 15 min). Dit heeft met van alles en nog wat te maken waar ik geen zin heb om uit te leggen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• polleke
  • Registratie: November 2001
Op vrijdag 28 december 2001 18:10 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Update:

Inmiddels zien ze elkaar allebei wel (via wat opties onder Network), maar als ik contact probeer wil maken via Netwerkomgeving krijg ik in de richting die het eerder ook al niet deed de melding dat de Share-naam niet bestaat (terwijl die dus wel als pictogram gegeven word)...
heb je bestands en printer deling geinstalleerd. Heb je uberhaupt wel een share aangemaakt?

• Cpt.Morgan
Subnet en gateway instellingen wel goed ?

Het gaat over NetBEUI....

Zet beide computers aan , ingelogd en al, rook een sigaretje en ga de hond uitlaten en als je terugkomt zal ie het hoogstwaarschijnlijk te doen (duurt 12 minuten maar ga uit van 15 min). Dit heeft met van alles en nog wat te maken waar ik geen zin heb om uit te leggen...

Helaas... ook na lang wachten geen succes (en ik heb geen hond :), maar een konijn )

heb je bestands en printer deling geinstalleerd. Heb je uberhaupt wel een share aangemaakt?

Ja en Ja

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

\\computernaam doet dat het beter?

probeer eens in je Internet ExPlorer

/dev/null

• Cpt.Morgan
Het probleem is nu opgelost!

Wat was er aan de hand? Computer A kon wel bij B, maar niet andersom. Op beide stond Win98, maar op B stond een versie van Win98, helemaal geupdate via Windows Update terwijl op A een kale Win98 CD-ROM installatie stond. Na het updaten van computer A via Windows Update werkt alles prima....
Pagina: 1