Ik ben bezig een Fujitsu ErgoPro x 365/400 bak te repareren. Deze slaat nl. spontaan aan, en uit. (Her)Kent iemand dit, of heeft iemand een goede suggestie?
Ik heb de volgende dingen al gecheckt:
- voeding is ok. Geforceerd aanzetten door pin 14 van de voedingsstekker met ground te verbinden werkt.
- processor (pII 400, slot 1) is ok, draait als een zonnetje in een andere bak
- geheugen: zelfde verhaal, ook een memory test levert geen problemen op.
- ide/hdd: controller(s) uitzetten maakt niet uit, computer reset ook spontaan tijdens de POST
- hdd: prima, als ie opstart, doet ie het goed. ntfs is ook intact.
- bios: gereset. Update niet mogelijk ivm spontaan uitvallen
Ondanks dat de PII goed is lijkt het op een hitteprobleem, omdat hij na de eerste keer opstarten na een minuut of vijf reset't. Hoe langer de 'afkoelperiode', tot wel een uur aan toe, hoe langer hij draait. Op de website (natuurlijk) geen informatie over de hardware, dus geen idee wat alle jumpers op het mobo zijn.
Conclusie: mobo kaputt? Heeft iemand er dan nog eentje liggen?
Ik heb de volgende dingen al gecheckt:
- voeding is ok. Geforceerd aanzetten door pin 14 van de voedingsstekker met ground te verbinden werkt.
- processor (pII 400, slot 1) is ok, draait als een zonnetje in een andere bak
- geheugen: zelfde verhaal, ook een memory test levert geen problemen op.
- ide/hdd: controller(s) uitzetten maakt niet uit, computer reset ook spontaan tijdens de POST
- hdd: prima, als ie opstart, doet ie het goed. ntfs is ook intact.
- bios: gereset. Update niet mogelijk ivm spontaan uitvallen
Ondanks dat de PII goed is lijkt het op een hitteprobleem, omdat hij na de eerste keer opstarten na een minuut of vijf reset't. Hoe langer de 'afkoelperiode', tot wel een uur aan toe, hoe langer hij draait. Op de website (natuurlijk) geen informatie over de hardware, dus geen idee wat alle jumpers op het mobo zijn.
Conclusie: mobo kaputt? Heeft iemand er dan nog eentje liggen?