Toon posts:

IBM Schijf ((307030)) begint raar te doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi heb iets minder dan een jaar geleden een IBM 30.7 GB 7200rpm schijf gekocht maar sinds enkele weken begint ze soms raar te doen het gebeurd soms dat in het midden van een transfer de schijf een stilvalt een knarsend geluid makt en terug begint op te spinnen ... vandaag starte ik op ik kwam op het bureaublad en toen begon de schijf te lezen viel terug stil spinde terug op viel weer stil spinde weer op .....enz dit herhaalde zich telkens toen ik daarna reboote , kwam er NO hard DISK detected na 3 keer herstarten geraakte ik uiteindelijk toch terug in windows...iemand ervaring mee ? want ik ben er niet gerust in vooral omdat het type een hoog uitvalspercentage heeft .

en wat met de GARANTIE? aangezien de schijf dit niet altijd heeft kan ik moeilijk in de winkel bewijzen dat er iets mis is...

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Proggie van IBM downloaden om je HD te testen. Als die errors aangeeft kan je hem in principe opsturen naar IBM. Je moet ff op hun site kijken voor meer info.

I'll be back

Verwijderd

www.ibm.com zoeken naar fitness drive opstart diskette maken proggie erop en testen maar die van mij is 10maanden oud geworden daarna bad sectoren found!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-04 06:10

bartaa

Battlefield

waarschijnlijk heb je een Deskstar 60GXP ofzo. Deze serie harddisks is niet echt best gebleken. Kijk hier: http://www.storage.ibm.com/hdd/technolo/dft/dftnew.htm en test je harddisk. Met deze gegevens kun je gerust naar de winkel......
En wacht niet te lang, maak een backup zolang het nog kan!

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

nee je hebt een 75 gxp geen 60 gxp, gewoon teruggaan naar de shop en je krijgt een nieuwe :)
Ik kreeg ook gekke geluiden, en heb dus gewoon een nieuwe gekregen aangezien er veel problemen met deze schijf zijn.
Bovendien stuurt de winkel hem ook terug dus...

Verwijderd

Topicstarter
heb die test gedaan en er komt op
result 0X10 :? wat moet ik hier uit afleiden?

en ik heb gebeld naar de winkel maar zij willen hem naar ibm opsturen om na te kijken ipv een nieuwe te geven

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
Op vrijdag 28 december 2001 16:27 schreef Amateur het volgende:
heb die test gedaan en er komt op
result 0X10 :? wat moet ik hier uit afleiden?

en ik heb gebeld naar de winkel maar zij willen hem naar ibm opsturen om na te kijken ipv een nieuwe te geven
als het goedis staat er ook bij OF hij kapot is ja/nee...

bij mij stond er zoiets als: Defective device...

'k had em opgestuurd naar IBM, binnen 2 weken had ik een nieuwe terug, welke zelfd 60GB was ipv 45GB :D

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 16:28

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

offtopic:
ik vind het raar dat er zoveel probs hebben met die IBM disks :? zelf heb ik de GXP 60gb al ruim half jaar en ik ben er dik tevreden over lekker snel stil en niet al te warm.

-Te huur

Verwijderd

wat een BUTT zaak als ze geneens je schijf vervangen !!!!
Nooit meer daar kopen en post aub de naam zodat niemand daar meer koopt !!!
IBM ruilt de schijven voor noppes om !
Pagina: 1