Overklokken 1800+ met Asus A7V266-E Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Ik heb een geunlockte Athlon XP 1800+ (gekocht bij [url="http://www.eynstein.nl)."]http://www.eynstein.nl).[/url] Ik wil dus de processor overklokken.

Op de eynstein website stond het volgende verhaal in de FAQ:
Een klant vroeg ons om wat nadere info omtrent de instellingen van de ASUS A7V266-E vwb het overklokken.
Makkelijke vraag dacht ik... Ja, dat dacht ik echt :)
Niet dus.
Helaas had ik het bord nog maar net en heb ik (te) weinig tijd om nog research te doen zoals we dat graag willen doen: goed. Bij voorbaat mijn excuses voor eventuele voorbarige conclusies. Dit stukje is louter bedoeld als opzet voor diegene die er graag wat mee wil experimenteren.Dus even snel een unlockte cpu gepakt en geplaatst. Koeler erop, grafisch kaartje, dimmetje, floppy en starten maar. Ik gebruikte een XP 1800+ unlockt natuurlijk. Het bord heb ik in de "jumperfree mode" staan. Power aan en booten op 1800+ (dus 1533Mhz, = 11,5x133Mhz). Hierna het jumperblok voor de "Palomino/Athlon-Duron" ingesteld op pin 1-2 zoals in het manual beschreven staat (en dat is dus niet default, want dan staat hij op Athlon/Duron). Het blijkt dat de multiplier zich niet laat instellen. Het omzetten van het jumperblok terug naar de "Athlon-Duron" stand (default dus) resulteert in een totaal niet meer bootende configuratie (Ja, da's lekker:). Spanning eraf en cmos clearen. Dan boot hij weer.
Ik geloof het nu wel en zet de jumper voor de "jumper free mode" (JEN) om zodat ik met de dipswitches eea kan instellen. Nu lukt het wel en kan ik alle instellingen kiezen voor de multiplier. Helaas denkt ASUS niet aan oc-ers en plaatst slechts een halve beschrijving voor de MP instellingen (zowel op bord als in manual).
Mijn tijd zit er helaas op met dit bord (heeft al 15 minuten gekost).
Een gok voor wat betreft de instellingen voor de "CPU Ratio" dipswitch (naast cpu) is:
1 2 3 4 5
10x on off off off on
10.5 off off off off on
11x on on on on on
11.5 off on on on on
12x on off on on on
12.5 off off on on on

Succes!
Nu verander ik de multiplier in de bios maar mooi dat die blijft draaien op 1533Mhz alla 1800+. Standaard staat tie op 1533 Mhz (auto). Met de hand 11.5 * 133. Nu stel ik dus de multiplier hoger in naar 12. Ik start de PC opnieuw, kijk in de bios en de waarde staat er nog perfect. Exit uit de setup, naar windows toe, geen verschil te merken qua snelheid. O.a. met sandra getest en met het encoden van divx films.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik het moederboard in moet stellen om hem over te klokken naar een hogere kloksnelheid? Eventueel via jumpers op het moederboard?

P.S.: Zoek functie gebruikt, niets bruikbaars gevonden.

Verwijderd

Hoi,
Je topic voldoet helaas niet aan de gestelde rigtlijnen van dit forum, vandaar dit slotje.
Lees dit topic eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Succes verder :)

Dit topic is gesloten.