Nieuwe Enermax ?? Opnieuw kabaal....

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Eindelijk is mijn nieuwe Enermax EG365PX-VE binnen, ziet er mooi uit dacht ik toen ik de verpakking openmaakte.

Nu kan mijn AOpen-voeding mooi de deur uit, want van dat vliegtuig kabaal wordt ik gek. :(

De Enermax heb ik mooi ingebouwd, kast dicht geschroefd....klaar.
Ik zet de pc aan, en ja hoor.....wat een kabaal. :'(
Maakt net zoveel herrie als mijn oude AOpen-voeding.

Nu heb ik uiteraard de search gebruikt, en had gelezen dat er oudere modellen zijn, waarbij de kap niet goed is. Het gat van de 92mm fan moet meer naar het midden toe. Ook had ik gelezen dat de temperatuursensor in de voeding van de spoel verplaatst kon worden naar het koelblok.
Dat ga ik straks maar effe proberen....

Zijn er misschien nog steeds oude voedingen in de omloop, en heb ik die toevallig thuis gestuurd gekregen ??

Het lijkt mij, dat als Enermax ervan op de hoogte is dat de kap niet goed is, dat ze het verbeteren en alleen nog nieuwe naar leveranciers toesturen.

Of zie ik dat verkeerd, waarom krijg ik dan nog steeds een oude ??
Of zijn de oude nog genoeg op voorraad ?

Maar goed, wat is beter ??
De leverancier bellen, en vragen om een nieuwe kap, of de temperatuursensor verplaatsen ??

Verwijderd

tempsensor = weg garantie lijkt me... dus als t niet te veel moeite is, gewoon omruilen...

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

heb enermax eg365ax-ve(w) en stil dat ie is......

HTPC user

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ook een ENERMAX EG365PX-VE en ik hoor hem niet en ik ben niet doof.
Weet je zeker dat het je voeding is die herrie maakt en niet een of ander rezonerend blikje in je case.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 28 december 2001 22:09 schreef Borry het volgende:
Weet je zeker dat het je voeding is die herrie maakt en niet een of ander rezonerend blikje in je case.
Als je dat wil testen, haal de voeding uit je kast, steek een ijzerdraadje van het groene pinnetje naar 1 van de zwarte en *floep* hij gaat aan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MuTTLeYs
Op vrijdag 28 december 2001 22:09 schreef Borry het volgende:
Ja ik weet zeker dat het de voeding is.
Toen ik voorzichtig de fan's wat langzamer liet draaien dmv mijn vingers erop te zetten, werd het geluid duidelijk minder.
Maar als die van jou stil is, dan kan er dus iets met de mijne aan de hand zijn.....hmmm zal morgen eens effe bellen waar ik hem besteld heb.

Verwijderd

Je hebt kans idd dat je een oude kap er op hebt zitten. Als dat zo is zo ik ff mailen naar waar je 'm vandaan hebt. Ze zouden je een nieuwe kap kunnen/ horen te sturen.

Ik heb de 431 watt Enermax. Ter vervanging van de 300 watt AOpen straaljager in m'n HX08. En toen ik 'm had was ie niet stil. En dat was niet leuk.

Ik heb sindsdien én een nieuwe kap er op gezet, én de temp-sensor gemod. En nu is ie stiller. Het scheelt 1000 rpm ongeveer.

Nog steeds niet helemaal stil. Maarja, ik ben erg kritisch wat herrie betreft. Ik heb ook een Silverado, en da's wel relaxt. Maar nu zit ik me echt te ergeren aan de HDD. 7200 rpm geeft een fluittoon/gezoem bij m'n IBM.

• MuTTLeYs
Op zaterdag 29 december 2001 07:17 schreef HlpDsK het volgende:
Je hebt kans idd dat je een oude kap er op hebt zitten. Als dat zo is zo ik ff mailen naar waar je 'm vandaan hebt. Ze zouden je een nieuwe kap kunnen/ horen te sturen.

Ik heb de 431 watt Enermax. Ter vervanging van de 300 watt AOpen straaljager in m'n HX08. En toen ik 'm had was ie niet stil. En dat was niet leuk.

Ik heb sindsdien én een nieuwe kap er op gezet, én de temp-sensor gemod. En nu is ie stiller. Het scheelt 1000 rpm ongeveer.

Nog steeds niet helemaal stil. Maarja, ik ben erg kritisch wat herrie betreft. Ik heb ook een Silverado, en da's wel relaxt. Maar nu zit ik me echt te ergeren aan de HDD. 7200 rpm geeft een fluittoon/gezoem bij m'n IBM.
Ik heb de temperatuursensor ook al verplaatst.
Deze zat eerst op een spoel gemonteerd met een taai-rip :)
Nu heb ik hem verplaatst en ligt op het koelblok in de voeding.
Nu draaien de fans rond de 1500 toeren en issie een stuk rustiger.

Ik ga de leverancier zo effe mailen, misschien dat ze mij een nieuwere kap toesturen.

Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
als je hem hebt besteld bij tweakshop dan sturen ze je die gratis op. Staat ook op hun site vermeld!

• MuTTLeYs
Ik heb hem niet bij Tweakshop gekocht, maar bij Space-promotion. Volgens de site zijn ze tot 6 januari gesloten.
Hmmm....nog langer wachten tot ik iets weet.

Iemand ervaringen met Space-promotion en de nieuwe kappen voor Enermax ?

Sturen ze die ook op net als Tweakshop ??

Verwijderd

Ik heb zelf de "Enermax EG465AX-VE FMA, 433Watt PSU Actieve PFC, Fan Monitoring & Adjust." Bij deze kun je de 80 mm fan regelen met een draaiknoppie. Ik hoor die van mij helemaal niet.

:) Dankzij Tweakshop.

Verwijderd

ik heb de eg465p-ve 431 watt als ik al mijn fan's uit zet hoor ik hem niet toppie dus

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
same here, m'n 431watt (VE) enermax is net zo lekker stil, komt nergens bovenuit.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 18:12 schreef MuTTLeYs het volgende:
Ik heb hem niet bij Tweakshop gekocht, maar bij Space-promotion. Volgens de site zijn ze tot 6 januari gesloten.
Hmmm....nog langer wachten tot ik iets weet.

Iemand ervaringen met Space-promotion en de nieuwe kappen voor Enermax ?

Sturen ze die ook op net als Tweakshop ??
Ik heb van hun een nieuwe kap gehad toen ik gemaild had

• MuTTLeYs
Ik ga Space-Promotions ook eens mailen en vragen voor een nieuwe kap. Ze zijn alleen helaas tot 6 Januari gesloten, maar dat weekje overleef ik wel.

Ik weet voldoende, iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

ff smeren met olie :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 15:13 schreef MuTTLeYs het volgende:
Ik ga Space-Promotions ook eens mailen en vragen voor een nieuwe kap. Ze zijn alleen helaas tot 6 Januari gesloten, maar dat weekje overleef ik wel.

Ik heb er ook gewoon een gehad, ik weet niet of het echt verschil maakt, want toen had ik nog een GlobalWin WBK38 >:).
Maar nu is mn kast weer lekker stil.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46
Op zondag 30 december 2001 15:13 schreef MuTTLeYs het volgende:

kan je het resultaat ook even aan mij doorgeven?
ik ben bang dat ik het zelfde probleem heb

ook bij space-promotion gekocht

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50

Epsilon

ik heb gemerkt dat de rpm van die 80mm fan niet afhankelijk is van de temperatuur van je voeding, maar van je processor. als bij mij de temp van de proc naar beneden gaat (lees: andere fan erop zetten) dan gaat het rpm naar beneden.

Het kan zijn dat ik het mis heb, en dat de voeding dan zelf minder warme lucht hoeft te slikken. Dus de rpm omlaag gaat.
Pagina: 1