Toon posts:

Xwindows switch naar Gnome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op google & the Got search maar ik kwam nergens tegen hoe ik van mijn huidige KDE naar Gnome overschakel, heb het wel eerder gedaan ben het alleen kwijt :(
Wie kan me vertellen met welke util of welke opdracht ik over kan schakelen naar Gnome? OS: Slackware 8

Grtz Tha Matrix :)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
edit je .xsession in je homedir, en commentaar het gedeelte wat ervoor zorgt dat KDE opstart. Zet er dan bij "gnome-session" (zonder die " uiteraard)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:32
Dat ligt een beetje aan je distributie. De meest portable manier lijkt me om eerst gnome te installeren (DUH :)) en dan je ~/.xsession aan passen tot'ie lijkt op:

#! /bin/sh

gnome-session

Vergeet'm niet executable te maken (chmod 755)

Verwijderd

Topicstarter
ik meende dat hier ook 1 of ander util voor was waar je heel eenvoudig de Xwindows enviroment mee kon veranderen? ):0

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 december 2001 15:32 schreef the-matrix het volgende:
ik meende dat hier ook 1 of ander util voor was waar je heel eenvoudig de Xwindows enviroment mee kon veranderen? ):0
Als je bij elke boot X laat starten dan kan een programma als KDM (of een andere loginmanager) je laten kiezen welke window manager er opgestart moet worden. Misschien dat dat de makkelijkere manier is? Debian zet Gnome ook automatisch bij het lijstje WM's in KDM en dergelijke als hij geinstalleerd is, maar ik betwijfel of Slackware dat ook doet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Het is geen Xwindows, maar X Window System, XFree86, X of X11.

Sorry maar ik stoor me er gewoon een beetje aan :)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Welke versie van Xfree heb je? Want bij 4.x.x (:?) kreeg ik hem ook niet van KDE naar Gnome, ik heb toen als laatste redmiddel KDE maar helemaal verwijderd.

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Op vrijdag 28 december 2001 15:32 schreef the-matrix het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk: switchdesk.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
In slack8 zit een symlink in /etc/X11/xinit/ genaamd xinitrc, die wijst naar verschillende xinitrc's in dezelfde dir, edit de symlink zodat'ie wijst naar xinitrc.gnome of xinitrc.kde of wat je wil en klaar is klara :)

Veel succes verder m8!

Rookworst zonder R is ook worst.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 28 december 2001 16:46 schreef Froggie het volgende:

Welke versie van Xfree heb je? Want bij 4.x.x (:?) kreeg ik hem ook niet van KDE naar Gnome, ik heb toen als laatste redmiddel KDE maar helemaal verwijderd.
Dan heb je toch echt de man pages niet goed gelezen denk ik |:( :P
zet gewoon in je xinitrc 'exec gnome-session' ipv 'startkde' :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar dagen zoeken :) toch nog gevonden:
xwmconfig . Iedereen nog een happy 2002 toegewenst , greetz
Tha Matrix

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op woensdag 02 januari 2002 11:13 schreef the-matrix het volgende:
Na een paar dagen zoeken :) toch nog gevonden:
Tha Matrix
uh... [topic=309815]

Verwijderd

Na een paar dagen zoeken toch nog gevonden:
Tha Matrix
Als je gewoon ff in de slackware manual hebt gelezen bij hoofdstuk 6: X Window system, dan had je het daar bij het stukje: Selecting a Desktop, het wel kunnen vinden
dus dit is wel een toepasselijke RTFM :P

Verwijderd

xwmconfig :)
Pagina: 1