[EL] Transistor aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik had een blauwe LED in m'n CD-ROM speler (Asus 50x)gesoldeerd, maar die deed het niet (te weinig spanning):(
Nou zat ik te denken: kan ik het signaal van de CD-ROM LED gebruiken om een transistor te sturen, en die dan 5 V aan de LED laten geven? Zo ja, hoe moet ik dat dan aansluiten?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Deed die led het helemaal niet of maar een klein beetje?

Misschien een domme reactie, maar heb je die blauwe led wel goed erin gezet? (+ en - omgedraaid)

In die cdromspeler zal vast wel een weerstand zitten die de stroom naar de led regelt. misschien kan je die verkleinen, of een andere overheen zetten, wanneer t een SMD weerstand is.

Verwijderd

Een led geeft maar 1 kant op licht en meestal is een led 3 volt. Dus misschien effe omdraaien.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Moet je ff je conrad catalogus uit de kast trekken en een optocoupler zoeken. Da's imho het makkelijkst. De twee ingangspinnetjes op de oude led aansluiten en de uitgang opnemen in een lusje met led, weerstand en 5V.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 16:03 schreef AcouSE het volgende:
Moet je ff je conrad catalogus uit de kast trekken en een optocoupler zoeken. Da's imho het makkelijkst. De twee ingangspinnetjes op de oude led aansluiten en de uitgang opnemen in een lusje met led, weerstand en 5V.
Da's een nice idee... misschien ga ik volgende week (of na de vakantie) ff langs bij Display in Utrecht, heb je geen verzendkosten :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done