Toon posts:

Vaagste monitor probleem ooit !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst het vaagste floppysubject gehad te hebben nu dit:
Dit is denk ik een uitdaging voor de echte tweaker :)

Gegevens:
monitor viewsonic GS771

Status:
alles doet het behalve beeld krijgen

omschrijving:
ik heb deze monitor 4 jaar geleden gekocht, en sinds dien is dit mijn vierde vervangende monitor, telkens zelfde type, maar telkens andere productieserie.

alle 4 de monitoren hadden op een gegeven moment, zeg maar na een jaar, hetzelfde probleem:
de monitor krijgt een signaal, aangezien het groene lampie brandt, stroom krijgt ie dus ook, maar het beeld blijft angstvallig zwart.
Als ik de monitor effe uit zet en de stroomstekker er een keer of 5 uit haal en vervolgens weer aan zet doet ie het soms weer, maar elke dag weer als ik hem aanzet doet ie eerst niks.....

na het omhulsel eraf gehaald te hebben, blijkt dat ie redelijk smerig is van binnen, klein beetje stof enz....

het bekende degauss ploenk geluid klinkt 3 keer minder hard....

ohohohohohoh rararararara wat is het ???

is het nog te fiksen of wordt het een andere ???
is het een zekeringetje of iets anders???
wie mij helpt is een engeltje :)

as ie niet meer te fiksen is heb ik een samsung op het oog ... goede keuze ??

Verwijderd

Ik zou zo vast maar gaan sparen voor die Samsung :+

Verwijderd

Uhm...... heb ik ook gehad...
Met de ene monitor deed ie het niet en de andere wel(degene die het niet deed betrof een SamTron, een of ander gedeponeerd merk van Samsung) en een compaq deed het altijd wel.
Bij mij was de oorzaak dat de Processor niet goed in de socket zat, hoe dat kwam weet ik niet :?
Andere oplossing is misschien zo'n aangepaste monitor kabel kopen.
Suc6 ermee verder!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Wat de_gene zegt: Ga maar vast sparen voor die samsung

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
waaaaaaattt ... processor .... vaaag...

probleem zit hem in deze monitor, elke andere deed het wel ... met hetzelfde systeem.....

en deze monitor heeft dezelfde problemen op een ander systeem

dus zekers probleem van deze monitor of kabels ...

heb helaas geen andere monitor kabel ligen ...

Verwijderd

hehehe, ja in principe wel jah...
Maar als ie nou eerst die andere GOEDKOPERE dingen koopt, misschien zakken de prijzen dan een beetje omdat er dan toch weer ff wat minder vraag is naar monitoren :P

Verwijderd

Topicstarter
als we daar over uit zijn, een nieuw kopen, wat is dan als 17 inch aan te raden ???? heb wat test en reviews gelezen en iiyama kwam er niet echt best van af .....

samsung daar in tegen wel ... ik heb keuze uit iiyama, samsung of philips (die heeft mijn grote vriend de verkoper tegen inkoopprijs :-) ... )

en dat bij aperture grill monitoren, die lijnen, is dat erg vervelend ???

Verwijderd

Topicstarter
wat wordt er bedoelt met aangepaste kabel ???

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

GEEN Iiyama alsjeblieft

Binnenkort post ik hier een site over de "goede" (kuch, kuch) klantenservice van Iiyama. 'k had een probleempje, zeg maar gerust probleem, klantenservice gebeld, zeggen ze:

Probleem bekend, ik denk, nou da's fijn, binnen 3 werkdagen zal ik wel een nieuwe hebben. Hmm, even later zeiden ze: Maar het valt niet onder de garantie |:(

Da's de korte versie, zoek maar eens op MA901U ofzo, daar ging het bij mij om.

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat zijn nog eens berichten :)

daar heb ik wat aan, die reviews zijn leuk, maar gebruikerservaringen maken een mening compleet, ga zo door :9

Verwijderd

Meestal zitten er bij monitoren van die gare standaard kabels die binnen een tel stuk zijn...
In elektronicazaken(of misschien computerzaken) hebben ze die dingen wel liggen.
Die kabels zijn gewoon beter. En het hielp hier ook:
Mijn CompaqV510 deed gaar bij bijna alle resoluties en met zo'n nieuw kabeltje deed alles het prima!

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet de thermische beveiligings zekering kunnen zijn ????

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

beweeg anders als de monitor niet aangaat de vga kabel even, misschien zit er een kabelbreuk in. Heb ik vaak gehad met de stroomkabel, dan trilde het beeld af en toe, en ging ie plotseling uit/aan.

MechWarrior || Monsters Game

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik heb eens van mijn

tot nu toe, tot mijn vebazing zeer goede TARGA 17"

op een gegeven moment kreeg ik hetzelfde probleem wat jij bedoelt, ik pakte een nieuwe VGA kabel en het was opgelost :D

INVENTARIS

Verwijderd

Topicstarter
aaah dank u mensen, ik zat al te denken aan een nieuwe kabel (stroom en vga), maar dacht dat dat het nooit kon zijn.... ik zal er eens 1 regelen.... echt iriitant, heb hier 4 monitoren staan, maar alllemaal met verschillende kabels :(

maar is wel vaag als alle 4 de monitoren dat gehad zouden hebben ....

Verwijderd

hmmmmmm,nou ik zo naar die review van die link heb gekeken voel ik me een...tja....iemand met een cheap ass monitor,laten we daar maar op houden.
ik heb een liteon 17 inch met een dot pitch van 0.27 en als ik in de resolutie 1024x768 zit kan hij maar tot 85Hz.
hij koste gelukkig maar 480 piek,ben ik nou genaaid of niet???

Verwijderd

Ja dan zou je het toch in iets anders dn alle 4 die monitoren gaan zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
alleeeeennn kan een vga of stroom kabel er voor zorgen dat je degauss ploenk zachter wordt ????

Verwijderd

Probeer ff de monitor aan te zetten zonder hem op je computer aan te sluiten als het goed is geeft je monitor op het OSD aan dat hij niet aangesloten is (Dus op het beeldscherm). Als hij dat doet ligt het niet aan je monitor maar aan je PC. Of aan de kabel maar dat is niet heel waarschijnlijk.

Als je monitor inderdaad geen beeld geeft dan kan je hem open maken en aan zetten moet je kijken of ie ergens bij de trafo stroom lekt door het vuil. Dat zie je aan een blauwe vonkjes !!!

Let op !!!! aanraken is levensgevaarlijk !!! ook als hij uit is.

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem aanzet zonder kabel doet ie nog niks .... nog steeds zacht ploenkie en zwart scherm .....

en na een korte tijd gaat ie stanby ....

openschroeven terwijl ie aan staat lijkt me niet slim ...

Verwijderd

Topicstarter
ps hoe herken ik in mijn monitor de trafo ????

Verwijderd

Topicstarter
nog zoiets... het ligt niet aan de stroom of stroomkabel, heb het op meerdere plekker geprobeerd met meerdere kabels ....

en dus ook niet aan de vga kabel ....

dus aan de monitor ..... wie helpt ???

Verwijderd

Topicstarter
whaaaaaaaaa ik wordt gek ..... hij doet het nu al weer een kwartier....

alles wat ik probeer doet ie ...... dit is echt wazig ....

maar dan ben ik no niet van mijn probleem af, want bovengenoemde problemen gaa natuurlijk terug komen ...
Pagina: 1