Paint Shop Pro OF Photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Ik heb zelf met beiden nog nooit gewerkt maar ik ben nu van plan om 1 van de 2 te gaan kopen. Zijn hier mensen die met beide ervaring hebben en mij eentje kunnen aanbevelen.

Het gebruik is vooral gericht op het webdesign.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb met beide pakketten gewerkt,

Persoonlijk vindt ik photoshop (5.5) makkelijker aangezien ik meer ervaring met dat pakket heb. Maar ik ben nog niks tegen gekomen dat ik niet PSP (7.0) zou kunnen doen en wel met photoshop (5.5). Nieuwe versie van PS heb ik nog nooit gebruikt.

Als je met geen van beide veel ervaring hebt dan zou ik voor PSP gaan aangezien die aanzienlijk goedkoper is. Als je met 1 van pakketen zelf al ervaring hebt zou ik zeker voor het pakket gaan waar je al ervaring mee hebt anders loop je alleen maar te ergeren aan de interface.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 15:00 schreef verytallman het volgende:
Ik heb zelf met beiden nog nooit gewerkt maar ik ben nu van plan om 1 van de 2 te gaan kopen. Zijn hier mensen die met beide ervaring hebben en mij eentje kunnen aanbevelen.

Het gebruik is vooral gericht op het webdesign.
je kan toch ook eerst trial versies proberen of dl?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 28 december 2001 15:10 schreef -FLoRiaN- het volgende:

[..]

je kan toch ook eerst trial versies proberen of dl?
PSP 17 mb toch?
PS 6.0 30 mb ?

Daar zit je dan met je 33k6 :)

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Tja..

Ik vind Photoshop beter werken met layers enzo, iets wat met PSP nog steeds een gekloot is.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• MrJT
  • Laatst online: 07-09 18:55
In de c`t van deze maand staat een artikel over PhotoImpact 7.0 . Er zouden nogal wat extra webdesign features inzitten volges het artikel.

Kzou daar ook maar ff een demo`tje van downen as ik jou was.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 15:14 schreef OxiMoron het volgende:
Tja..

Ik vind Photoshop beter werken met layers enzo, iets wat met PSP nog steeds een gekloot is.
idd :(

ik heb met beide gewerkt, maar met PSP (7.2) niet echt lang, aangezien ik het een stuk minder overzichtelijk vond.
PS 6.0 heb ik nog steeds, en werk ik nog steeds mee...

ik zou idd zeggen, probeer eerst de trial versies, dan kan je er een beetje bekend mee worden, en ga dan pas denken over aanschaf, aangezien ze allebei redelijk prijzig zijn.

en het is denk ik ook persoonlijke smaak waar je mee te maken krijgt, wat vind jij makkelijker, wat heb jij liever

de trials zijn btw te downloaden op
• photoshop -> http://www.adobe.com
• PSP -> http://www.jasc.com

prebeer het eens, en oordeel zelf :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Photoshop wordt standaard gebruikt in bijna elke design omgeving. Wil je met je webdesignelarij profi aan de slag: photoshop is de enige optie.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 15:31 schreef cutter het volgende:
Photoshop wordt standaard gebruikt in bijna elke design omgeving. Wil je met je webdesignelarij profi aan de slag: photoshop is de enige optie.
lijkt me duidelijk :7

Verwijderd

Mja, maar als je als webdesigner met beperkt budget een pakket aan wil schaffen is PS wel erg duur tov PSP...

Ik werk met beide door mekaar, ik vind PSP wel een prettig programma voor veel dingen, maar PS is gewoon net iets uitgebreider.

Verwijderd

Yep Photoshop vind ik ook het betere pakket. Gebruik het al jaren voor alle toepassingen, 2D Graphics, pixilizen, texture design, webdesign etc. Echt perfect. Als je er nog nooit mee hebt gewerkt raad ik je aan meteen met 6.0 te beginnen. Aangezien die nuksnitten bij Adobe alle shortcutkeys hebben veranderd in 6.0

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 28 december 2001 15:41 schreef MrRudi het volgende:
Yep Photoshop vind ik ook het betere pakket. Gebruik het al jaren voor alle toepassingen, 2D Graphics, pixilizen, texture design, webdesign etc. Echt perfect. Als je er nog nooit mee hebt gewerkt raad ik je aan meteen met 6.0 te beginnen. Aangezien die nuksnitten bij Adobe alle shortcutkeys hebben veranderd in 6.0
Dat photoshop het betere pakket is zijn wel allemaal wel uit maar voor het "simpele" webdesign werk is het een beetje overkill. Helemaal al kijk je naar de prijs

PS: 609 $
PSP: 99 $ of 109 $

Verwijderd

Ik gebruik PSP soms als ik een ander art filter wil hebben of zo voor een lolige foto. Maar wil je het gebruiken voor je werk dan PS. Ik denk dat je dat van de meesten hier wel zult horen. Ja de prijs maakt het verschil, maar daar heb je wel jaren lang plezier van. Net met de kerst de 6.1 van ze gekregen. :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Met photoshop kan je meer (veel meer) dan met PSP.
PSP is leuk om mee te beginnen.

PS: dit is post 998 van mij

http://www.hroling.nl

Verwijderd

photoshop !!

alle webdesigners gebruiken dit programma...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27
Ja iedereen gebruikt het, maar niemand die het koopt, 2500,- beetje duur, ik vind het zelf zeer relaxt proggie en ga ook tuts op mij site zette :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op vrijdag 28 december 2001 16:30 schreef Reverse het volgende:
photoshop !!

Laat Toeter dit maar niet lezen :X

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 28 december 2001 16:30 schreef Reverse het volgende:
photoshop !!

Volgens mij vraagt de topicstarter niet welk programma de meeste webdesigners gebruiken maar vraagt hij advies over welk programma hij moet kopen.

En dat de alle webdesigners Photoshop gebruiken (Waar staat dit eigenlijk :? Waar heb jij je info vandaan?) Betekent nog niet dat het het meest ideale pakket is voor hem.
Maar misschien kan je het wat meer onderbouwen waarom ALLE webdesigners Photoshop gebruiken...

• verytallman
  • Laatst online: 08-06 16:34
thnx voor alle reacties

ben nu bezig met de trials :)

Verwijderd

/me heeft nog nooit van zn leven een muisklik besteed aan paint shop pro, maar op de een of andere manier heb ik altijd een beetje de indruk dat PSP toch een beetje het programma voor kneusjes is.. [no flame intended uiteraard]
en wat photoshop betreft : als je zorgt dat je je daar es flink in verdiept, dan weet ik zeker dat je niet teleurgesteld zult zijn in je aankoop.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij PSP7 stuitte ik vaak tegen beperkingen aan, en ook met layers werken gaat niet echt lekker. Photoshop 6 is bijna onbeprekt qua mogelijkheden.

Maar download gewoon van beiden de trial, en probeer zelf wat je zelf handiger vindt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

neuh.. psp is leuk om te tekenen meer vind ik... photoshop is wat geavanceerder idd..

uhmz.. neem anders "Pelle Paint " :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik heb zelf eerst met PSP 5 gewerkt, toen PSP 6 kwam stapte ik snel over op Photoshop 6. Ik vond PSP 6 een stuk minder.

PSP 7 is wel weer beter geworden, maar ik vind Photoshop 6 een stuk overzichtelijker en handiger om mee te werken.

En nu ik screens heb gezien van PS7 zal ik je zeker aanraden om op PS over te stappen.

Overigens: Photoshop werkt op de Mac beter dan op de PC (mijn mening).

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Ik gebruik zelf PS6 en PSP5 door elkaar heen. PSP5 heb ik heel lang gebruikt, waardoor ik razendsnel met het pakket ben :)
Maar PSP5 gebruik ik eigenlijk alleen nog maar voor pixelneuken tegenwoordig, omdat dat er heeeel goed in gaat. Voor de rest is er PS6 (van de legale CD ja :P).

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 11:10

Speedpete

was barman

Ik gebruik zelf PSP 5.0

Ik gebruik liever PSP van PS, PSP kan ik namelijk betalen... :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ligt eraan wat je wilt doen. Ik gebruik 3ds max psp 7 en Photoshop. Ik design van alles art siggies logos!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 28 december 2001 21:21 schreef zaren het volgende:
Ligt eraan wat je wilt doen. Ik gebruik 3ds max psp 7 en Photoshop. Ik design van alles art siggies logos!
Logo's maak je in Illustrator of een ander vector-georienteerd pakket.

Verder zoals gezegd, Photoshop is -het- programma, niet alleen voor webdesign maar ook voor drukwerk etc. PSP is meer Duplo en Photoshop het Technisch Lego.

Als je serieus met vormgeving bezig bent en je talenten ook wilt gebruiken voor print dan is elke gulden die je besteedt aan PSP weggegooid geld. Het argument dat Photoshop voor veel dingen overkill is klopt wel, maar Photoshop heeft als voordeel dat het wel van waarde kan zijn op een CV.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Duplo? haha PIMP :+

Photoshop is een soort van "industriële standaard" in de "design wereld". PSP is idd Duplo ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:51 schreef Spud het volgende:

Photoshop is een soort van "industriële standaard" in de "design wereld". PSP is idd Duplo ;)
Eerst had Ozboz (of iemand anders) de vergeleiking van Volvo en Lada oid.
Het rijd allebei alleen die volvo toch een tikkie beter.

edit: typo

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Photoshop is inderdaad duur, en PSP heeft niet alle mogelijkheden van PS... je moet een aantal dingen tegen elkaar afwegen.

Nette designs als layerfile maken en dan met select-copy-peest een site maken, daar moet je PSP voor hebben. Je kunt met PS wel veel inzoomen, maar hij zal nooit op de pixel nauwkeurig werken. Daarentegen is PS heel goed om snel een mooi effect ergens aan te geven. Maak maar eens een tekst met een strakke bevel etc. en wat schaduw. Doe je dat in PS, geen probleem. Kleuren veranderen naderhand, of na een half uur doorwerken nog net de bevel angle veranderen, kan allemaal. PSP is daar niet zo uitgebreid in en als je wat moet rommelen naderhand, zeker niet zo netjes in de afwerking.

Over versies: Ik heb PS 6 nooit gebruikt, maar hij zal zeker goed zijn (wie ervaring?) Ik heb nu de volledige versie van PSP 6.0 en van PS 5.5. Ze werken prima samen. Ik kan het bijv. voor een designtje wel met PSP af, maar als ik het mooi wil afwerken maak ik hem (qua pixels, afmetingen) eerst globaal in PSP, sla hem op als PSD en open hem in PS weer voor de mooie effecten. Nadeel: PSP kan de Layer Effects van PS niet aan...
PSP 7 zou ik je niet aanraden. Ik heb al vaker gehoord dat die versie wel uitgebreider is, maar veel veranderingen in de indeling enzo heeft die volgens de makers 'handig' waren maar volgens de gebruiker zwaar irritant...

Als ik jou was (na een lang verhaal) zou ik PSP 6 nemen, daar heb je tot nu genoeg aan en het werkt netter. Wil je echt grafische designs gaan maken, collages, etc. en wallpapers erbij, dan moet je echt Photoshop kopen want die is daar vele malen netter en uitgebreider in.

[edit: Razor_Blade heeft voor zn werk PSP 6 laten kopen, omdat die voor hem handiger was en een honderdje goedkoper! Hij is te koop via www.broco.nl ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik zou zeggen begin met echte programmas zoals 3ds max of Maya!B-)

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 29 december 2001 11:39 schreef zaren het volgende:
Ik zou zeggen begin met echte programmas zoals 3ds max of Maya!B-)
Ik zou zeggen, zeg niets als je niets zinnigs hebt toe te voegen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 11:13 schreef Toeter84 het volgende:
Nette designs als layerfile maken en dan met select-copy-peest een site maken, daar moet je PSP voor hebben. Je kunt met PS wel veel inzoomen, maar hij zal nooit op de pixel nauwkeurig werken. Daarentegen is PS heel goed om snel een mooi effect ergens aan te geven. Maak maar eens een tekst met een strakke bevel etc. en wat schaduw. Doe je dat in PS, geen probleem. Kleuren veranderen naderhand, of na een half uur doorwerken nog net de bevel angle veranderen, kan allemaal. PSP is daar niet zo uitgebreid in en als je wat moet rommelen naderhand, zeker niet zo netjes in de afwerking.
Nette designs als Layerfile? Ik geloof dat dat toch echt ook een specialiteit van Photoshop is...
Pixel-nauwkeurig? Ook daar heb ik nooit problemen mee gehad in Photoshop, behalve één of andere annoying bug wanneer je gebruik maakt van een grid.
Bevels? Brrr, dat heb ik geloof ik al 3 jaar niet meer in een design gebruikt.
Over versies: Ik heb PS 6 nooit gebruikt, maar hij zal zeker goed zijn (wie ervaring?) Ik heb nu de volledige versie van PSP 6.0 en van PS 5.5.
Ik werk hier met de volledige versie van Photoshop 6.0, bevalt me uitstekend, maar geloof dat er hier al meer mensen hun ervaringen hadden gedeeld...
Heel wat jaren geleden heb ik welles wat gemaakt met PSP (Versie 4), maar ben al snel overgestapt op Photoshop en moet er niet aan denken om terug te switchen.
Als ik jou was (na een lang verhaal) zou ik PSP 6 nemen, daar heb je tot nu genoeg aan en het werkt netter. Wil je echt grafische designs gaan maken, collages, etc. en wallpapers erbij, dan moet je echt Photoshop kopen want die is daar vele malen netter en uitgebreider in.
Heb je ambities, ga je voor uitgebreide mogelijkheden, heb je geld te besteden (of handige filesharing-tools / een reëele werkgever) kies dan voor PhotoShop.
Wil je het allemaal relatief eenvoudig houden, is het slechts voor persoonlijk gebruik en heb je verder weinig ambities in (web)design bespaar je dan een groot bedrag en kies PaintShopPro.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik zou zeker voor Photoshop gaan.
Zeker Photoshop 6.0 is een hele verbetering t.o.v. de eerdere Photoshop versies. Een hele verbetering t.o.v. versie 5.5 is het opslaan van plaatjes voor websites.

Overigens vind ik voor webdesign Fireworks (van Macromedia) best prettig werken als je niet zoveel functies nodig hebt.

Pay peanuts get monkeys !

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 29 december 2001 12:15 schreef Dutch_guy het volgende:Een hele verbetering t.o.v. versie 5.5 is het opslaan van plaatjes voor websites.
Ehmm... Photoshop 5.5, save for web functie ;)
Zit er in hoor!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Oeps,

Ik dacht dat het in 6.0 beter geregeld was.
Op zaterdag 29 december 2001 12:33 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Ehmm... Photoshop 5.5, save for web functie ;)
Zit er in hoor!

Pay peanuts get monkeys !

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 07:39
natuurlijk moet je Photoshop gebruiken, (bijna) alle designstudio's gebruiken het.. ik weet nie waar je het voor nodig hebt(nie alles gelezen.. sorry) maar ik zou toch zeker wel voor photoshop kiezen .. wij gebruiken het op school ook en als je er ff mee gewerkt hebt is het echt relaxed.. en kan je er veel meer mee als met psp.. :7

www.vdzande.com

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 12:00 schreef SpiritX het volgende:
bespaar je dan een groot bedrag en kies PaintShopPro.
:X of download... :X

;)

ja, /me heeft hier wel de officiele versie van Photoshop liggen... (werk v. papa) :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Notepad!
Op zaterdag 29 december 2001 11:51 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, zeg niets als je niets zinnigs hebt toe te voegen.
Oooh sorry... :)
Op vrijdag 28 december 2001 22:51 schreef Spud het volgende:
Wat heeft duplo met het almachtige beroep 'PIMP' te maken?
Op vrijdag 28 december 2001 23:24 schreef M4TR1X het volgende:
[..]
Eerst had Ozboz (of iemand anders) de vergeleiking van Volvo en Lada oid.
Volvo en Opel was het.
maar ach zoveel verschil zit er niet tussen een Opel en een Lada >:)

------------

Had iemand al gezegd dat je Photoshop moet hebben ?

Flickr

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik werk met Photoshop. Puur omdat ik altijd met photoshop heb gewerkt en de overstap naar PSP niet te doen is. Niet omdat PSP dan zo verschrikkelijk moeilijk is, maar omdat PSP Layers op een hele andere manier interpreteerd. Maar ik heb van een collega van mij werk vannuit PSP gezien en dat zag er niet verkeerd uit.

Dus, als het je gaat om kwaliteit denk ik dat het niet erg veel uitmaakt, maar waarom weet ik niet, maar photoshop werkt gewoon veel lekkerder! :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik begon in '94 met Paintbrush (win 3.11)
Daarna in '98 met een simpel pakket wat zichzelf uitschold voor Paint Shop Pro.
Daarna kwamen de betere jaren (welke jaren zijn ff onbekend) - op een Twilight CD stond een geripte versie van Photoshop 5.5. Die beviel me beter dan PSP. Sindsdien ben ik een blije computergebruiker met PS6.0.

De reden is gewoon: de uitgebreidheid en de vele tutorials online. De leercurve is wel wat hoger dan PSP, maar je hebt er gewoon meer aan. En wil je ooit professioneel bezig in designcountry, dan moet je toch aan Photoshop geloven.

PSP = :( ;( :'( |:(
PS6 = :) :D :9~ 8-) en *D

Verwijderd

Het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt doen. Inderdad Photoshop heeft meer mogenlijkheden dan paint shop maar je moet gewoon kijken wat je ermee wilt gaan doen. Download gewoon de retail versies en vergelijk ze!

Verwijderd

/me draait al jaren psp maar denkt erover om naar ps te switchen.

Met psp heb ik nooit problemen gehad. (van psp is de indeling verandert maarja) ben al teiden een harde psp maar ik denk dat ik ps er bij neem (heb trial al gehad en beliel me goed) om te kijken wat ik er echt meer mee kan

Verwijderd

code:
1
happyman112 schreef hier boven...

Om te weten wat je er echt mee kan, moet je er wel een dik boek bij pakken. Want PS 6 kan een heleboel ! Dat is niet normaal meer. Maar als je het in de macht hebt wel zo leuk.
(Ik sta nog steeds machteloos hoor. :))

• Karp
  • Laatst online: 14:55
Hmm...
ben ik 1 van de weinigen die PSP juist makkelijke en overzichtelijker vind?
(juist met layers :P)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Geef mij maar Paint Shop Pro

Trial versies dowloaden ???

[edit]

Carlo moet ook enorm oppassen of hij is vanavond de volgende met een officiele waarschuwing.

Verwijderd

PIMP = Pissing In My Pants / Peeing In My Pants :+ zo iets al LMAO idd...

/me zal voortaan proberen zijn broek droog te houden

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:50
volgens mij is deze discussie al vaker langs geweest, conclusie is ook iedere keer hetzelfde :?

photoshop is beter dan psp, psp is goedkoper en kan je beter gebruiken als je niet alle fancy shit wilt gebruiken, wel eens aan photoshop LE ged8? das ps zonder kleurscheidingen (voor drukwerk) en geavanceerde shit.

en ohja the gimp sucks bigtime, nee the gimp is geen photoshop, tis psp

• Kunyfyer
  • Laatst online: 21-05 22:15
Ga je voor:
Kwaliteit -> Photoshop ($609.00 en is wel wat moeilijker te leren, maar veel uitgebreider :))
Prijs -> Paint Shop Pro ($99 - $109)
Dat is wat ik ervan vindt :)

• Karp
Op zondag 30 december 2001 02:09 schreef Kunyfyer het volgende:
Dat is wat ik ervan vindt :)
jij snapt het,

het is een mening

je kunt wel zeggen "photoshop is beter"
en dan kun je het hebben over al die mooie functies maar het is een mening, ik persoonlijk vind psp fijner werken
dus is psp voor mij beter

het is allemaal mening
iets kan niet mooier,beter,etc *zijn*
je kunt het alleen maar vinden

ps. wat je vind moet je bij de plietzie brengen

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 30 december 2001 15:44 schreef Karp het volgende:

[..]
het is allemaal mening
iets kan niet mooier,beter,etc *zijn*
je kunt het alleen maar vinden
Dat kan dus wel. Niet alleen in dit geval met dat is met alles zo. Zoals een Volvo beter is dan een Opel. Dat idee.

Dat je PSP fijner vindt werken kan, maar dergelijke dingen zeggen meer over je eigen skills (in een bepaald programma) dan over de kwaliteit van een programma.

• Karp
Op het moment mis ik maar 1 ding echt in PSP wat PS wel heeft, nl. feather instellen bij een selectie die al gemaakt is, dat is soms wel errug handig

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

standaard antwoord maar weer:

Sommige dingen zijn makkelijker en beter te doen in PSP andere dingen zijn weer makkelijker en beter te doen in PS.

Het is een judge by case situatie. Iemand die zegt dat PSP beter is lult uit zijn nek, Iemand die zegt dat PS beter is lult ook uit zijn nek, het hangt namelijk allemaal af van wat je wilt doen.

;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 13:52 schreef Karp het volgende:
Op het moment mis ik maar 1 ding echt in PSP wat PS wel heeft, nl. feather instellen bij een selectie die al gemaakt is, dat is soms wel errug handig
PSP7: Selections> Modify> Feather...
Hotkey: [ctrl]+h
:)

Maar verder: Photoshop is duidelijk beter, maar voor sommig snel simpel werk is paint shop pro gewoon fijn, ik heb er lang mee gewerkt voor ik echt tegen zijn grenzen aanliep (met layer masks enzo, dat gaat niet lekker). Ik gebruik het nogsteeds naast photoshop, het werkt gewoon best lekker als je niet teveel functies nodig hebt, photoshop is idd eerder een volvo en PS een lada of whadevver, maar in een drukke stad rij ik ook niet graag met een enorme volvo station :) Ik vind dat ondanks zijn beperkingen PSP zeker niet onderschat moet worden, het kan echt meer dan ik zelf in eerste instantie dacht.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op zaterdag 29 december 2001 23:38 schreef Spud het volgende:
PIMP = Pissing In My Pants / Peeing In My Pants :+ zo iets al LMAO idd...

/me zal voortaan proberen zijn broek droog te houden
Weer wat geleert :)
Op maandag 31 december 2001 13:57 schreef dusty het standaard antwoord :
Iemand die zegt dat PS beter is lult ook uit zijn nek
Op maandag 31 december 2001 14:03 schreef DarkX het volgende:
Maar verder: Photoshop is duidelijk beter

Flickr

Verwijderd

Het is de keuze tussen gemak of functionaliteit/kwaliteit... :P

• Karp
Op maandag 31 december 2001 14:03 schreef DarkX het volgende:

[..]

PSP7: Selections> Modify> Feather...
Hotkey: [ctrl]+h
danke een boel, die functie was me nog niet opgevallen

/mij duikt weer diep in alle menuutjes om te zien of er nog meer is

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ok ff mjin aandeel. Ik gebruik photoshop 6, heb vroeger wel PSP gebruikt (versie 5 ofzo, trial).

Conclusie van onderstaande:
Photoshop heeft ontzettend veel opties die niet voor iedereen even nuttig zijn. Paint Shop Pro laat je meer werken voor je geld en is minder overweldigend.

Onderbouwing:
Het probleem met PS is dat je voor alle functies en combinaties bepaald. Het eerste wat je leert is dat je filters moet vermijden (en bevels ;)), maar je hebt ze wel betaald. Als ik zeg dat PS 'layer clipping masks' heeft, hoeveel procent van de mensen gebruikt dat dan? gewoon 50% van de functies in die onderdelen zijn verscholen in submenu's. Of ze worden anders toegepast dan je verwacht. Of via een omweg worden er weel ontzettend veel niewue mogelijkheden zichtbaar.

Dat krijg je met zo'n uitgebreid pakket als PS. Alles IS mogelijk, vaak zelfs op meerdere manieren. Elke dag kan je wel wat nieuws leren, en ik denk niet dat er iemand is die ALLES ervan uitgevonden heeft, onder de knie heeft en dan ook nog nuttig gebruikt.

Ik weet niet hoe het bij PSP zit. Het beeld wat ik er van kreeg was dat het de functies van PS overnam, maar soms net iets anders zodat het beter past bij de rest van het programma. Ik denk dat alles ook mogelijk is in PSP. Misschien dat het verschil isdat alles op 1 manier mogelijk is?

Waarom is PS dan zo duur? Ik denk dat Adobe veel geld steekt in constante verniewing en PSP graag dingen inpast in het programma wat anderen ook hebben. Daar is nix mis mee, want meestal zijn dat dan functies die zich bewezen hebben. Adobe steekt veel geld in research en doordat alles mogelijk kan zijn zoals jij werkt, zou het beter kunnen passen bij je eigen stijl zoals jij met het programma werkt. Echter het kan ook overwerldigend werken, vooral als je net begint.

wat zou ik voor je kiezen als ik geen ervaring heb en toch in de toekomst nog meer wil:
Photoshop Elements: http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html

Adobe Photoshop Elements
from US$99.00*

*A $30 Mail-In Coupon is included in the box for registered owners of Arcsoft PhotoStudo, Corel PHOTO-PAINT, Jasc Paint Shop Pro, Microsoft PhotoDraw and PictureIt, MGI PhotoSuite, Ulead PhotoImpact and PhotoExpress

Human Bobby

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Ik heb met beide pakketten redelijk wat ervaring.

En voor 't simpele webdesign (en pixelneuken) gebruik ik PSP7.
Ik vind 't veel sneller, simpeler en accurater werken dan PS.

PS gebruik ik voor 't zware werk. (Zelfs nog examen moeten doen in PS) Ik heb echter nog geen ervaring met de nieuwste versie van PS. Wie weet heeft die wel PSP7 trekjes! :P

...

Pagina: 1