Toon posts:

Windhoos NT5 -> Redhat 7.2 / Mandrake 8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkaj, k ga mijn huistuinkeuken servertje terug laten draaien op linux want windows bevalt me niet echt. Aleen zijn er een paar taken bijgekomen want hij doet nu:
MySQL servertje (geen probleem)
Apache httpd (geen probleem)
Serv U (weet wel andere ftp server dus geen probleem)
Hardeschijven zijn gedeeld (Samba, ook geen probleem)
Printer word gedeeld (wat heb ik hiervoor nodig??)
Hij functioneerd als router voor mijn ADSL verbinding (hoe zet ik mijn Mxstream verbinding op in linux??)
Firewall (geen probleem)
Er moet een DVD-ROM drive en CD-RW drive gedeeld worden, kan linux dit ??

Dus mijn vragen zijn (ff voor de duidelijheid)
- Waar krijg ik drivers en een guide voor het delen van mijn ADSL verbidning in redhat 7.2??
- Kan linux DVD-ROM en CD-RW drives delen??
- Kan ik het beste redhat of mandrake nemen??

Kunnen jullie antwoord geven op deze vragen :? vast wel :P bvd!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
adsl kan je hier wel wat over vinden denk ik
http://www.adsl4linux.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 15:00 schreef kroeske het volgende:
adsl kan je hier wel wat over vinden denk ik
http://www.adsl4linux.nl/
thnxs

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op vrijdag 28 december 2001 14:54 schreef DJ_PP het volgende:
(...)
Printer word gedeeld (wat heb ik hiervoor nodig??)
Hij functioneerd als router voor mijn ADSL verbinding (hoe zet ik mijn Mxstream verbinding op in linux??)
(...)
Er moet een DVD-ROM drive en CD-RW drive gedeeld worden, kan linux dit ??
(...)
(...)
Voor het sharen van de printer kan je samba gebruiken.
Voor de mxstream-verbinding: www.adsl4linux.nl
DVD-ROM drive sharen: gewoon met samba
CD-RW drive sharen: kijk eens op fm.net, er zijn progjes waarmee je via web-interface CD's kan branden.

En tenslotte: als server lijkt het me niet handig om RedHat of Mandrake in te zetten, je kan beter voor Debian gaan (of Slackware natuurlijk, voordat ik alle slack-aanhangers over me heen krijg :P ).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 28 december 2001 14:54 schreef DJ_PP het volgende:
Lees de FAQ, daar staat algemene info in. Mocht dat niet genoeg zijn, dan staat daar een link naar het 'welke distro moet ik nemen' topic. Vind je daar ook niet genoeg info, dan kan je daar terecht met specifieke vragen :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
k neem redhat, http://www.adsl4linux.nl/faq.shtml#5.%20%20%20%20Hardware kijk daar eens, hoe achterhaal ik de dns server van mijn provider (weet wel de dns server voor eht inbel netwerk van planet internet maar neit die van het adsl netwerk :?) je hoeft die in windows nergerns in te vullen (ik heb dus planet adsl basic)

als ik het goed begrijp staat er wel een stukje voor usb modem maar is ADSL4Linux voor de ethernet versie van het ADSL pakket

Verwijderd

Topicstarter
en ADSL in freeBSD?? ook nog een optie wil ook wel eens freeBSD proberen?

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op vrijdag 28 december 2001 15:08 schreef DJ_PP het volgende:
k neem redhat, http://www.adsl4linux.nl/faq.shtml#5.%20%20%20%20Hardware kijk daar eens, hoe achterhaal ik de dns server van mijn provider (weet wel de dns server voor eht inbel netwerk van planet internet maar neit die van het adsl netwerk :?) je hoeft die in windows nergerns in te vullen (ik heb dus planet adsl basic)

als ik het goed begrijp staat er wel een stukje voor usb modem maar is ADSL4Linux voor de ethernet versie van het ADSL pakket
open in windows maar eens ipconfig daar staat die dns server wel tussen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 16:34 schreef kroeske het volgende:

[..]

open in windows maar eens ipconfig daar staat die dns server wel tussen denk ik
http://www.stealthzone.net/Exe/uptimei.php

kijk maar staat ut niet bij, let vooral neit op de uptime want hij rebootzichzelf de heletijd het kutding, k wil dat windhoos eraf maar meot eerst alles hebben voor mijn ADSL verbinding natuurlijk en de zekergheid dat ie het dan ook doet!

Verwijderd

Topicstarter
adsl4linux ligt nu plut :'(;(

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Kijk ff in je mailbox. Had nog adsl4linux versie 1.00 liggen maar die werkt prima. Ik geloof dat er nu echter al wel nieuwere versies zijn maar zou niet weten wat daaraan verbetert is. Inet delen doe je met iptables of ipchains, afhankelijk van je kernel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 17:29 schreef x-wolf het volgende:
Kijk ff in je mailbox. Had nog adsl4linux versie 1.00 liggen maar die werkt prima. Ik geloof dat er nu echter al wel nieuwere versies zijn maar zou niet weten wat daaraan verbetert is. Inet delen doe je met iptables of ipchains, afhankelijk van je kernel.
uhm, thnxs maar werkt geloof ik alleen voor ethernet modem, en ik heb een usb modem of niet :?

• x-wolf
Oeps, wist niet dat je usbmodem hebt. Dan is linux wel lastig maar het kan wel. Op adsl4linux staat uitgelegd hoe (iets met dit scriptje + driver) maar schijnt lastig te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 17:38 schreef x-wolf het volgende:
Oeps, wist niet dat je usbmodem hebt. Dan is linux wel lastig maar het kan wel. Op adsl4linux staat uitgelegd hoe (iets met dit scriptje + driver) maar schijnt lastig te zijn.
jah :'(

Verwijderd

Topicstarter
ben ff redhat installen, in de search vond ik wel wat tips, k zal dalijk wel met een vraag over usb support ondfer redhat 7.2 voor i815 plankjes komen :P

Verwijderd

Topicstarter
:D, mijn installatie crashte net, een exceptional error, stond bij dat dit bijna nooit voor kwam en dak dump moest amken op diskette, wat was dat voor een windhoos actie?? krijg ik dalijk ook blauwe schermen ? :+

Verwijderd

Topicstarter
3x is de install van redhat blijven ahngen, en mandrkae lukte wel :), nooit meer edhat voor mij (ik heb zelfs nog nooit een volledig chrashende windows installatie meegemaakt!!

• x-wolf
Maar nu moet ik ff flamen >:)
Nooit meer Mandrake voor mij! Gebruik maar eens de updater van Mandrake! Ga het eens als desktop gebruiken en je begrijpt helemaal wat ik bedoel.

* x-wolf gebruikt op dit moment RH 7.2 en is daar zeer over te spreken op zijn desktop.Welke distro's hij in de toekomst gaat gebruiken weet hij niet, wel weet hij dat hij niet alleen maar beta/prerelease software wenst in zijn distro zoals in Mandrake momenteel het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 02:20 schreef x-wolf het volgende:
Maar nu moet ik ff flamen >:)
Nooit meer Mandrake voor mij! Gebruik maar eens de updater van Mandrake! Ga het eens als desktop gebruiken en je begrijpt helemaal wat ik bedoel.

* x-wolf gebruikt op dit moment RH 7.2 en is daar zeer over te spreken op zijn desktop.Welke distro's hij in de toekomst gaat gebruiken weet hij niet, wel weet hij dat hij niet alleen maar beta/prerelease software wenst in zijn distro zoals in Mandrake momenteel het geval is.
ja, hij wil rh 7.2 dus neit erop zetten heb toch maar rh 7.1 geinstallerd, hij geeft een probleem met anaconda libs :? mischien iets met mijn onboard i815 grafische adapter?
Pagina: 1