Toon posts:

[divx] geluid niet synchroom (oud, kweet t)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag lieve mensen ;)

Ik ben toevallig in het bezit gekomen van een divx-film, maar als ik deze afspeel dan loopt het geluid 6 seconden voor op de film zelf. Als ik de film dan weer afspeel is het geluid weer iets langer of korter vertraagt dus dit geeft het vermoeden dat het aan mn pc ligt..

Ik heb uiteraard al gezocht hier, en er kwamen heel wat topics boven drijven. Zo ook iets over VirtualDub.
Dus ik die downloaden. Nou heb ik bij audio > interleave het geluid 5 seconden eerder af laten spelen, vervolgens maak ik een kopie van de film (direct stream als ik me niet vergis) en dan export movie as avi.

Maar het lijkt wel alsof mn pc het geluid willekeurig afspeeld.
Als ik naar een ander deel van de film ga dan doet ie het wel synchroom soms, maar ga ik dan verder spoelen en dan weer naar het zelfde moment terug dan loopt het geluid weer anders....

Ligt het aan mn pc? Ik heb al die topics gelezen, maar echt concrete oplossingen heb ik nog niet gezien. Op VD na dan.

Ik heb een AMD 400 Mhz, 64mbRAM.
Helpt het misschein als ik de film op cd zet?
Mn hd draait op 5400.

Zijn er oplossingen voor!?! Ik hoop het...

bedankt :)

Ps Ik kom van /13 dus ik ben eigenlijk op bezoek hier ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hallo bezoeker :P. Ik denk dat vanaf cd afspelen niet echt gaat helpen. Ik zou eens aan wat codecs gaan denken. Probeer anders eens opnieuw de divx4 codec te installeren.

Dit soort problemen zijn over het algemeen erg klote oplosbaar. Als het niet aan de divx zelf ligt, maar aan je installatie, vrees ik het ergste :(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 15:15 schreef JvS het volgende:

..

Dit soort problemen zijn over het algemeen erg klote oplosbaar. Als het niet aan de divx zelf ligt, maar aan je installatie, vrees ik het ergste :(.
? > je bedoeld: pc uit het raam? Of is het bestand zelf hopeloos? Heb overigens ook een DIVX op cd staan, en die doet het wel (is wel een oudere alweer...).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 december 2001 15:36 schreef ivy het volgende:

[..]

? > je bedoeld: pc uit het raam? Of is het bestand zelf hopeloos? Heb overigens ook een DIVX op cd staan, en die doet het wel (is wel een oudere alweer...).
Als je dat doet, dan kom ik 'm wel vangen :P.

Maar nee dat bedoelde ik dus niet; als-ie het na een codec reinstall nog niet goed doet, dan kan een complete reinstall weleens een oplossing zijn. Ik heb ooit eens een wazig probleem gehad met het vergroten van films. Toen was ook een reinstall de enige remedie. Maar zoek eens in de meuktracker naar de divx codec 4.11, misschien helpt dat :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat je nieuwe codec dingus geinstalled hebt... die 4.x
heb dit probleem zelf ook gehad, heb nu weer de oude geinstalled (3.11) en gebruik nu weer mediaplayer 6.4.09.1121 dus de 6 versie. daar kan je namelijk de kwaliteit van divx instellen via rechtermuisknop preferences. als je die helemaal naar links zet loop het geluid weer prima met de film. met MP 7 en 8 heb ik nog niet uitgevonden hoe ik de kwaliteit moet instellen. volgens mij staat bij divx4 de kwaliteit standaard gewoon te hoog voor een 450 mhz. heb zelf ook een PII450

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19
ik heb dit probleem ook op een oud systeem gehad. Na het instellen van de cpu(dus de instellingen van de 3.11 codec) ging het helemaal soepeltjes. Je moet gewoon ff de cpu kwaliteit helemaal naar links zetten, dan komt het vast wel goed.
succes in ieder geval !

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Kan ook komen doordat je een oude geluidskaart heb. Dit is bijvoorbeeld een bekend probleem met ISA kaartjes. Misschien dat het daar aan ligt. Suc6

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat de DivX film niet goed is omgezet/in elkaar gezet.

Het hoeft helemaal niet aan je PC te liggen.

Is het wel zo probeer de nieuwste DivX codecs of tools voor het omzetten van DVD's

kijk voor goede tools/software op: http://clonead.cjb.net/

Success :9~

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Bij mij heb ik dat ook met home-made divx-jes, echt irritant. Maar inderdaad lijkt het aan de codec te liggen, hoewel de professionele divx (riva, dominion) het probleem niet hebben.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

1) niet vanaf cd spelen, maar juist van HD

2) Het kan ook zijn dat de audio stretched is, en niet alleen out of synch, dus dat de lengte van de audio korter/langer is dan de hele film, en dan zal ie dus niet goed synchroom zijn. In dat geval heeft het geen zin om te interleaven en de audio 6 seconden te vertragen(http://168.144.91.167/nickyguides/audio-synch.htm). 6 seconden is trouwens extreem veel, het lijkt me sterk dat dit een film is afkomstig van een "professionele" groep.

3) kijk inderdaar goed of je wel divx 3 codec gebruikt voor divx 3, en niet 4, het is bekend dat daar veel problemen mee zijn.

4) zoals iemand ook al zei, gebruik gewoon de oude mplayer2.exe, dan kan je de quality slider veranderen, en zal ie het beter trekken, aangezien je pc niet de allersnelste is. (tijdens afspelen van een film, rechtermuis in het WMP scherm, eigenschappen, advanced, mpeg 4 dvd video decompressor, bovenste schuif mee spelen)

5) Als dit allemaal niet lukt, huur de dvd, rip de audio en voeg dit toe :) Zo moeilijk is het niet.

Thelunatic: als jij gewoon de juiste programmas gebruikt dan heb jij ook geen problemen ermee, net als groepen zoals DMN etc. Extract eens gewoon simpel de wave met dvd2avi, en interleave the wave met vdub, zonder normalisen, vbr met lame maken etc, kan haast niet fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu THE PLAYA gedownload (bekend?) en zie daar: alles werkt perfect!? :?

Ik snap er niet zo veel van en het maakt me ook niet uit.. Maar ik heb idd een ISA geluidskaart, van een tientje ofzo :)

Ik heb nu gewoon de nieuwe DivX Codec, 4.12.

Hij doet het, maar vraag niet hoe het komt... :) Tnx allen !

Verwijderd

Ok, dan trok je pc het gewoon niet denk ik, the playa vergt minder van je pc. Dan zou stap 4 ook kunnen werken dus met WMP, maar goed, boeit niet meer ;)
Pagina: 1