geneuzel met een chaintech (geen post)

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een Chaintech 6aJM4 mobo (ga niet zeggen dat dit een slecht ding is, weet ik ook wel) met hierop een Cel433.
dit kreng start helemaal niet.
geen post, geen beeld, geen beeps, noppes.

PSU is verder goed, want cdrom hdd werken verder goed.

ik heb de jumpers al ingesteld op 66MHZ dus dat staat goed voor de celeron.

wat mij opvalt is dat tussen de bovenste twee pci sloten constant een rood ledje brand. Maar ik kan hier niets over vidnen in de handleiding ofzo (die behoort volgens mij bij een ander mobo).
bij Chaintech word je ook niet veel wijzer.

even de specs van het bakkie
chaintech mobo
cel 433 (met intel cooler).
Seagate 10GB
36x cdrom
64MBram
TNT2
Voodoo2
Skymaster NIC
Safeway modem
Safeway geluidskaart
en een diskdrive

weet iemand wat dit kan zijn. (dacht zelf dat CPU gaar is, maar kan het niet testen)

Verwijderd

Loop met je mobo en/of proc naar de computerboer en laat hem testen, dan weet je het snel genoeg.
Anders zou ik toch ergens een ander proc vandaan halen, je kan niet zomaar zeggen wat er mis is. Probeer het eens met ander geheugen. Goed zoeken naar de mobo handleiding zal ook geen overbodige handeling zijn :)

succes iig

Verwijderd

probeer voordat je naar de comp boer op de hoek gaat wandelen op zijn minst even het reseaten van je proc en mem en een clear cmos...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 15:19 schreef LinuxAap het volgende:
probeer voordat je naar de comp boer op de hoek gaat wandelen op zijn minst even het reseaten van je proc en mem en een clear cmos...
cmos clear had ik nog niet gedaan, ga ik gelijk doen, de rest is al gedaan :(

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

misschien overbodig, maar druk alle connectors (voeding, CPU, geheugen etc.) 's ff goed aan.

oh ja... start 's op met alleen je videokaart, proc en geheugen erin... ev ook je floppydrive (en natuurlijk je toetsenbord aangesloten)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 15:24 schreef Adonias het volgende:
misschien overbodig, maar druk alle connectors (voeding, CPU, geheugen etc.) 's ff goed aan.

oh ja... start 's op met alleen je videokaart, proc en geheugen erin... ev ook je floppydrive (en natuurlijk je toetsenbord aangesloten)
dat had ik natuurlijk ook al gedaan, alle dingen die ik kon verwisselen ook al verwisseld, maar het maakt nog steeds niet uit.

maar heeft niemand een idee wat dat rode ledje kan zijn?

Verwijderd

Is het niet zo dat als je rode lampje brand op je moederbord dat dan je mobo verot is?

Verwijderd

Dat ledje geeft aan dat er stroom op het mobo staat.
En de handleiding is van meerdere moederborden waaronder degene die jij hebt.

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
ledje is goed! Misschien dom, maar maakt je mobo misschien kortsluiting? 1x gehad met een chaintech, dan doet 'ie niks. Als je dan mazzel hebt doet hij het ook nog. Afstandsnokje kan tegen mobo drukken.

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Verwijderd

ff een lekker zinnige post:

Chaintech is TROEP!!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 28 december 2001 14:09 schreef terw_dan het volgende:
...

PSU is verder goed, want cdrom hdd werken verder goed.

...
dat wil nog niet zeggen dat je voeding niet mol is hoor...

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1