Ik heb een probleem met een JDialog. Ik maak in ergens in een method eerst een UserDialog, dit werkt gewoon. Als er in die UserDialog vervolgens op OK wordt gedrukt, dan roept ie een andere method aan.
Deze method laat een JOptionPane.showMessageDialog() zien. Op dit moment verdwijnt echter de UserDialog; althnas, hij is er nog wel, je ziet hem nl. weer als je het IE-scherm(het is een applet) minimaliseerd, maar ik wil hem gewoon zichtbaar houden. Als de JOptionPane afgesloten wordt, moet die UserDialog dus ook weer vooraan staan.
Ik dacht dit makkelijk te kunnen oplossen m.b.v. eenDialog.toFront(), maar dit werkt ook niet. Ik heb ook geprobeerd er nogmaal een show() neer te zetten, ook zonder resultaat.
Dit is globaal mijn code:
Iemand een oplossing
Deze method laat een JOptionPane.showMessageDialog() zien. Op dit moment verdwijnt echter de UserDialog; althnas, hij is er nog wel, je ziet hem nl. weer als je het IE-scherm(het is een applet) minimaliseerd, maar ik wil hem gewoon zichtbaar houden. Als de JOptionPane afgesloten wordt, moet die UserDialog dus ook weer vooraan staan.
Ik dacht dit makkelijk te kunnen oplossen m.b.v. eenDialog.toFront(), maar dit werkt ook niet. Ik heb ook geprobeerd er nogmaal een show() neer te zetten, ook zonder resultaat.
Dit is globaal mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| public class MainClass extends JApplet
{
private UserDialog eenDialog;
public void eenMethod()
{
eenDialog = new UserDialog();
eenDialog.show();
}
public void eenAndereMethod()
{
JOptionPane.showMessageDialog(this, "Een bericht");
// Hier verdwijnt de UserDialog...
}
private class UserDialog extends JDialog
{
public UserDialog()
{
// Beschrijving van een dialog...
}
private class ActionReader implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent event)
{
Object source = event.getSource();
if(source == ok) eenAndereMethod();
if(source == cancel) dispose();
}
}
}
} |
Iemand een oplossing