Toon posts:

windows xp spontane restarts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd ahtlon xp 1800+ met msi moederbord k7t266 pro2 512mb ddr van een a kwaliteit.

Nu heb ik in windows 98se geen problemen maar in windows xp heb ik soms zomaar spontane restarts. Ik denk dat dat aan instellingen van hardware ligt maar kan het nog niet echt vinden hellluuupp!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Je kan ook wat instellen in XP, want als je XP standaard heb geinstalleerd staat er ergens een optie aan, dat als je een blauw scherm/fout zou krijgen je pc dan ipv dat blauwe scherm gaat rebooten.

Systeem --> Geavanceerd --> Opstart -en herstelinstellingen

Nog ff de NL versie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauricesnip/got/optie.jpg

;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery Settings -> Automatically Restart

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eseymour2/xp.jpg

:P

They made me do it.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ach bah, heb ik ook net een screenie gemaakt... :P

Van de NL versie nogwel... ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

alsof de NL versie zo uniek is ? :P

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ghehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch word ik er schijt ziek van hoe kan dat nu dat er onder windows 98 geen enkel probleem ontstaat en onder xp constant restarts de ene keer duurt het een uur de andere keer een kwartier?

hoe kan dat helllluuuuupp[p!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zondag 30 december 2001 15:44 schreef friemelevrouwtje het volgende:
Toch word ik er schijt ziek van hoe kan dat nu dat er onder windows 98 geen enkel probleem ontstaat en onder xp constant restarts de ene keer duurt het een uur de andere keer een kwartier?

hoe kan dat helllluuuuupp[p!
Ik heb het zelfde mobo, en ik had net ook een spontane reboot, was nadat ik tweakxp had geinstaleerd (vaag) nu na systeem herstel gedraait te hebben draait ie alweer 3 uur probleemloos verder...

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier dus een echt oplossing voor heeft?
stelletje tweakers zijn jullie hoor niks waard (geintje)

Verwijderd

Euh, niet overclocked?
Zo ja, dan kan het daar aan liggen.

Windows XP is een beetje gevoeliger.

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Ik heb ook af en toe last van spontane reboots maar dat is ook maar om de 3 weken ofzo. Na het opnieuw opstarten geeft hij in het error report aan dat een bestand van de videodriver het heeft veroorzaakt |:(
Ik wacht wel op nieuwe drivers. Misschien is het bij jouw ook een probleem met 1 of andere driver. Kijk dus of je voor je hardware de laatste XP drivers hebt geinstalleerd (als die beschikbaar zijn).

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Verwijderd

pleur je kaarten er eens uit behalve je vga kaart en probeer het dan eens weer.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Nou heb ik nog niet gehoord of de oplossing die ik en smoothie hebben gegeven is gelukt... Hebbie het wel eens geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb precies en exact de zelfde problemen, maar omdat ik echt totaal geen idee heb waar ik het in moet zoeken heb ik er maar niks over gepost. Heb ook a-merk(dane elec) en zelfde type mainboard maar dan met een t-bird 1 ghz. Net op het moment dat je denkt dat je de boosdoener hebt gevonden reset ie bij een ander proggie. geen touw aan vast te knopen, volgens mij doet ie het gewoon willekeurig. :?

Verwijderd

kan je die geheugendumps eigenlijk gewoon deleten?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
brakke hardware,,,,

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

/me had dus ook spontane reboots maar na deinstallatie ban McAfee 6 was alles voorbij. Maybe een nuttige tip voor jou.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
zorg dat je die auto reboot uitzet en dan kijken in dat blauwe scherm waar ie naar verwijst, zo had ik een keer bij een maat gevonden dat het de on board audio driver was, nieuwe drivers erin en hop hij deed het

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan en in een keer reboot tie niet meer weet ik nog niet waar het aan heeft gelegen. nou ja beter zo en als die het wel weer gaat doen dan zie ik een blauw scherm? en aan de hand daarvan ga ik dan wel kijken waar het aan ligt maar overclocken doe ik dus niet!
en brakke hardware is gelul ik heb alle in a kwaliteit en door en door getest en win 98 loopt als een tiet. maar windows xp restarte alleen spontaan!

dus weer een heerlijk stabiel microschoft product!
Op maandag 31 december 2001 01:26 schreef StanTheMan het volgende:
zorg dat je die auto reboot uitzet en dan kijken in dat blauwe scherm waar ie naar verwijst, zo had ik een keer bij een maat gevonden dat het de on board audio driver was, nieuwe drivers erin en hop hij deed het

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Het microsoft produkt is dit keer ok,
probleem is brakke drivers of een tegenwerkende virusscanner NAV 2002 bijv..

zoek dus eerst maar eens naar goede drivers ;)

Verwijderd

Topicstarter
HOE KAN DAT NU?
ik heb allemaal nieuwe dingen met nieuwe drivers en dan nog niet geschikt voor xp?
dus microsoft sucks again!
altijd al geweten dat microsoft een schijt bedrijf is maar ja weer eens een van de vele bewijzen!
Op maandag 31 december 2001 11:27 schreef You-Suk het volgende:
Het microsoft produkt is dit keer ok,
probleem is brakke drivers of een tegenwerkende virusscanner NAV 2002 bijv..

zoek dus eerst maar eens naar goede drivers ;)

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb dus ook dat probleem. Bij mij is het alleen bij als ie net in de desktop komt dat ie dan restart (vastkaait). Ik heb NAV2002 en ook XP, maar het was ooit een ME systeem van de ALDI. Ik ben bang met het flashen van de BIOS omdat je dat nooit meer terug kan draaien en als het dan een kut BIOS update is dan ben ik zwaar de LUL! Als het bestandssyteem (FAT32) weer wordt gecorrigeerd dan is er altijd een fout in c:/windows/dump.***. Kan iemand hier iets mee? (Mijn vrienden hebben ook WIN XP en NAV2002 en hebben nooit ergens last van...

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Waar blijft me BSOD !!!!!!!! :? :?

iedereen loopt maar te zeiken over het weghalen van een vinkje en dat je dan een mooi blauw scherm zou krijgen

nou mooi niet :(

mijn systeem sluit mooi af en start dan ook meteen weer lekker op

een blauw scherm??? ho maar :(

wie kan mij nou eens iets vertellen wat wel klopt

Verwijderd

Bij mij was het nog erger:
Ik had .net server 2003 (rc2) geïnstalleerd en alles werkte, ik installeerde er een firewall op, herstarte en van toen af bleef-ie maar herstarten vanaf het opstart (zo met het bewegende blokje) scherm. Heb toen moeten formatten want hij zei toen ik boote vanop cd dat mijn schijf corrupt was...
Pagina: 1