Online shooters, actie en taktiek...

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hoi,

Ik heb een plaatje gemaakt hoe ik over deze drie online shooters denk...

Nog even uitleggen voor bepaalde mensen ;)

Hoe dichter bij ideaal, des te beter de verhouding in het spel...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeanpate/downloads/shooters.jpg

Hieruit blijtk dat CS het dichtst bij het ideaal komt, maar toch is het niet helemaal wat een shooter moet hebben. UT komt ook aardig in de buurt, maar heeft in verhouding wel wat veel actie en minder taktiek. Quake 3 Arena naar mijn mening echt helemaal niks; geen taktiek en veelste veel actie, zodra er actie is...

Wat jullie?! *D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
das jouw mening ja.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

Copyman

Dode muis

Doe mij maar quake 3, maarja, meningen blijven toch altijd verschillen...

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Da's nou juist het leuke van Q3A; nix geen taktiek (in FFA tenminste) maar TOTAL CARNAGE! >:) Werkt veel ontspannender dan dat gesneak en gecheat in CS.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
bvwillig: ik vind inderdaad quake3 een enorm stuk 'realistische feel' (want echt realistisch is geen enkel spel) mist.
Unreal tournament heeft inderdaad al iets meer van zulks maar nog niet fantastisch en counterstrike inderdaad nog een stuk meer.
Welk spel het beste is is weer afhankelijk van eige smaak enzo.

Maar als je net als ik die realistische feel in je spel wil, probeer dan zeker operation flashpoint en zeker ghost recon eens uit. ERG leuk.

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Doe mij maar quake2 :P

Verwijderd

CS sux. Doe mij maar UT! 8-) CS mag je trouwens qua graphics helemaal niet vergelijken met Q3A en UT. En CS is voor n00bs.

Einde intelligente post.

• Bernaar
Poohbeer: Zijn operation flashpoint en ghost recon ook voor online?!

Tja, ik vind taktiek toch wel leuk, maar ik heb ook op dat plaatje gezet dat ik vind dat CS iets teveel taktiek heeft en te weinig actie... Als je een combinatie van CS en UT zou hebben zou je denk ik een mega goede shooter krijgen...

Maar toch blijf ik erbij dat Q3A alleen maar 'hou-je-schiet-knop-zo-lang-mogelijk-ingedrukt-en-ren-door-de-map'-shooter is...

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Khou ook meer vant betere Frag werk. Gewoon knallen en niet lullen. Q3A ist enige spel waarink me agressie goed kwijt kan (zolang t goed gaat ;) )

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

m0nk

16-09-2003 15.15

doe mij toch maar cs, goeie tactiek om een war te winnen, en ook veel actie als je op en eens 4 terrors op je af ziet komen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
CS is niet zomaar een shooter en de mensen die het als zomaar een shooter zien die hebben het nog nooit gespeeld of hebben nog nooit hun ogen geopend, cs is een strategische schooter, strategie waar je hersens bij nodig hebt, met toevallig wapens etc... Ik zal punten geven

varieren van 1 tot 10

- Graphix
Unreal Tournament - 8
Quake 3 Arena - 8
Counter-Strike - 6.5

- Gameplay
Unreal Tournament - 7
Quake 3 Arena - 7.5
Counter-Strike - 8.5 / 9.0 -

- Overall
Unreal Tournament - 7.5
Quake 3 Arena - 7.5
Counter-Strike 7.5

Waarom allemaal gelijk? ti's waar je stijl naartoe gaat, wat jij leuk vind, je kunt UT nie vergelijken met CS, of Q3Arena... doe je dit wel ben je eigenlijsk best wel insane... een waarvoor deze discussie???

HET GAAT EROM WAT JE SMAAK IS!

Als je smaak naar CS vind, is Q3 slecht, gaat je smaak naar q3, vind je CS bagger.... snap dat n's.

• Bernaar
Dat is jouw mening LOL |:(

• Chiron
  • Laatst online: 23:23

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
he ik mis wolfenstein in dit plaatje :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Copyman
  • Laatst online: 17:45

Copyman

Dode muis

Jongens, hier kan je wel ruzie om gaan maken, maar dat helpt toch geen ene hol. Iedereen heeft zijn eigen mening over games, en dat kan toch niemand veranderen.

Slotje! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Ik heb deze spellen al gespeelt:

quake 3
cs
ut
opf
ghost recon
mohaa (demo)

en de enige die ik helemaal te gek vind is rtcw :D
Imho is de tactiek/actie verhouding in rtcw ook redelijk gunstig.

Verwijderd

Duidelijk allemaal nog niet Global Ops gespeeld , dat game rulet :D

Verwijderd

blergh dat dat we deze discussies al vaak genoeg gehad hadden magoed...

zeker nooit een spannend Q3 Duel gezien? of een spannende Q3 TDM war? nee? dan moet je ook niet zeggen dat je q3 niks vind kwa taktiek enzo want dat is het dus wel...

bij Q3 moet je weten wanneer je aan moet vallen, moet je weten hoe je aan moet vallen, moet je weten hoeveel Health/Armor je tegenstander ongeveer zal hebben zodat je weet hoe je hem het beste snel dood krijgt... je moet de items timen om controle te kunnen behouden, je moet een goede movement hebben wil je op het juiste moment op de juiste plaatsen zijn ETC ETC

FFA = no tactics nee... daarom heet het ook FFA........

magoed, ieder z'n spel eh, q3 is nou eenmaal sneller en meer aktie ja, maar het vereist nou eenmaal meer movement skill, vereist nou eenmaal meer tacticsh inzicht etc.....als je dat niet leuk vind, hf met cs en ut!

Verwijderd

31482 vind dat het plaatje klopt met zijn grijze hersencellen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:12 ]

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Moet je de mod Tactical Ops voor UT eens proberen, of Ghost Recon ofzow.. dan heb je wel tactiek en genoeg actie... ("ideaal" volgens jou dus..)

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Op vrijdag 28 december 2001 15:18 schreef real_raichu70 het volgende:
Duidelijk allemaal nog niet Global Ops gespeeld , dat game <--- :? rulet :D
Wat is dat dan? Voor wel spel? MOD neem ik aan...

Verwijderd

Speel een keer urban terror is een mod voor Q3 lijkt een beetje op CS alleen dan ook een heel klein beetje.

www.urbanterror.net

• witchdoc
Op vrijdag 28 december 2001 14:07 schreef bvwillig het volgende:
Poohbeer: Zijn operation flashpoint en ghost recon ook voor online?!
geen idee of je'r ook zo'n hoop servers voor hebt, maar ik speel(de) het wel eens met wat vrienden. Eén van ons hostte dan gewoon gamepie

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 19:32
Jep, je kunt ze gewoon online spelen hoor.

• pica
  • Laatst online: 30-01 15:58
Quake 3 heeft echt wel tactiek hoor... in 1 op 1 zelfs meer als CS. Alle wapens hebben hun eigen voordelen... railgun->machinegun combo is mijn favo :) .

Steam

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik jat Wesley zn grade systeempie ff :p

IMO:

- Graphix
Unreal Tournament - 8
Quake 3 Arena - 8.5
Counter-Strike - 7.0 (Met nieuwe skins)

- Gameplay
Unreal Tournament - 8.5
Quake 3 Arena - 6.0
Counter-Strike - 8.0

- Overall
Unreal Tournament - 8.0
Quake 3 Arena - 7.0
Counter-Strike 7.5

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• pica
ff tussen haakies vindt ze allemaal leuk :) .
CS, Q3(regular, ta, instagib of ra), UT(instagib). In die volgorde.

Dus alleen die mods die ik tussen haakies hebt staan :) .

Steam

• bolleh
  • Laatst online: 19:51
q3a heeft imho wat weinig tactiek maar de mod quake 3 fortress(beetje speelse graphics in beta 1) is toch echt puur tactiek...ik ben zon 7 maanden defense leader geweest en zonder tactiek ben je nergens

Verwijderd

de actie in cs kan anders ook flink tekeer gaan

wat d8 je van 32 man in de_dust waarbij iedereen de bombsite rusht :)

• MWAD
  • Laatst online: 22-12-2025

MWAD

Morron With A Dress

van 1 t/m 10

Half-Life DM 10
Half-Life CS 9
UT 7
Quake -nog nooit online gespeeld-

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 19:32
Op zaterdag 29 december 2001 09:51 schreef zeven het volgende:
de actie in cs kan anders ook flink tekeer gaan

wat d8 je van 32 man in de_dust waarbij iedereen de bombsite rusht :)
En die 3 T's met para die je dood maken? nee bedankt.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
ik vind Ut, Quake 3 en Cs een zeer slechte vergelijking omdat het totall verschillende games zijn. Persoonlijk vind ik CS zeer lame, gecheat, het ziet er niet uit. Behalve op een lan, want dan wordt er niet gecheat en kan je heel goed samenwerken. Quake 3 is wel goed, ziet er leuk uit en de gameplay is lekker snel. Ut vind ik ook zeer goed. Map's zijn mooi gemaakt en de gameplay van bijvoorbeeld een counterstrike tegenhanger op de ut-engine Strike Force is veel beter

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef JeanLucPicard het volgende:
Quake 3 heeft echt wel tactiek hoor... in 1 op 1 zelfs meer als CS. Alle wapens hebben hun eigen voordelen... railgun->machinegun combo is mijn favo :) .
als je een beetje veel 1on1 speel weet je dat het geen nut heeft die combo. Heel simpel omdat bijna altijd iedreen 50 of 100 armor heeft. Want geen enkele gek gaat zonder armor een gevecht in. Dus in die tijd dat jij aan het wisselen bent van rail naar machinegun heb je al 2 rockets op je.

en quake 3 heeft niet meer tactiek als CS. Mischien dat ctf met tacties dicht bij komt.

• Bernaar
Als je nou vind dat deze discussie geen zin hebt, hou dan aub gewoon je mond... Want ik vind wel dat je erover kan discussieren en ook dat je shooters in een bepaald opzicht met elkaar kan vergelijken...

Verwijderd

Quake 3 is en blijft gewoon het beste: lekkere snelle actie, haast geen campers en daar hou ik van, mijn fovo combo is btw gewoon rail en rocket :) En bijv bij Ra3 hebt je echt skills nodig om te kunnen winnen, en bij ut kan haast elke noob winnen omdat hij de rocket launcer knop gewoon kan inhouden en 8 of 6 rockets op me af kan vuren :z
En je hebt geen cheaters dat hoop ik teminste ;)

Cs: Langzame actie, best veel campers en veel cheaters :(

UT: Heb ik nooit leuk gevonden, 1 keer online gespeelt en de actie is een beet duf...

Verwijderd

probeer tribes 2 eens
is goeie actie en als je wil veel
en is tactiek en ook heel veel als je wil
dus je kan kiezen of er een mix tussen maken :)

Verwijderd

na deel van T2 is dat de maps zou groot zijn en je altijd veel mensen nodig hebt om mee te spelen en die zijn er gewoon niet. Geloof dat je in europa 500 diehards hebt die het veel spelen. Dat is gewoon jammer.

• pica
Op zaterdag 29 december 2001 13:23 schreef blijstar het volgende:

[..]

als je een beetje veel 1on1 speel weet je dat het geen nut heeft die combo. Heel simpel omdat bijna altijd iedreen 50 of 100 armor heeft. Want geen enkele gek gaat zonder armor een gevecht in. Dus in die tijd dat jij aan het wisselen bent van rail naar machinegun heb je al 2 rockets op je.

en quake 3 heeft niet meer tactiek als CS. Mischien dat ctf met tacties dicht bij komt.
Q3DM17 :)

Steam

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:43 schreef JeanLucPicard het volgende:

Q3DM17 :)
dat is toch geen map. Ga is normale 1on1 maps spelen als T4 q3dm13 hub3 en kijk dat of het werkt :)

• pica
Op zaterdag 29 december 2001 14:50 schreef blijstar het volgende:

[..]

dat is toch geen map. Ga is normale 1on1 maps spelen als T4 q3dm13 hub3 en kijk dat of het werkt :)
Ik speel alleen op LANs vanwege mijn internet verbinding, en ik vindt het echt een retefijne map :) .

Steam

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Op vrijdag 28 december 2001 14:03 schreef 007 het volgende:
CS sux. Doe mij maar UT! 8-) CS mag je trouwens qua graphics helemaal niet vergelijken met Q3A en UT. En CS is voor n00bs.

Einde intelligente post.
Waarom is CS voor noobs dan?? :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 15:36 schreef knarfyboy het volgende:
Waarom is CS voor noobs dan?? :?
Dan heb ik het even niet over de speelkwaliteiten, maar over het gemiddelde IQ. Als ik op een willekeurig UT servertje binnenkom, wordt er altijd gewoon leuk gespeeld. Kom ik op een willekeurige CS-servertje dan is er altijd een hoop gespam, en het onderwerp is altijd cheaters.

Verwijderd

Dit is dus echt wel vet gelul.

niet iedere mongool kan een potje quake3 winnen hoor. daar komt dus ECHT WEL tactiek bij kijken. net zoveel als bij UT en CS. het type spel is alleen anders.

Verwijderd

RTCW vind ik het best *D

• witchdoc
Op zaterdag 29 december 2001 16:57 schreef Techwarrior het volgende:
Dit is dus echt wel vet gelul.

niet iedere mongool kan een potje quake3 winnen hoor. daar komt dus ECHT WEL tactiek bij kijken. net zoveel als bij UT en CS. het type spel is alleen anders.
Tactiek en kunde zijn TOTAAL anders he.

PS: wat vind jij van campers bij Q3?
Campen is in sommige gevallen erg goeie tactiek trouwens hoor.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:19 schreef blijstar het volgende:
na deel van T2 is dat de maps zou groot zijn en je altijd veel mensen nodig hebt om mee te spelen en die zijn er gewoon niet. Geloof dat je in europa 500 diehards hebt die het veel spelen. Dat is gewoon jammer.
ik speel het bijna dagelijks
en er zijn altijd wel servers met mensen te vinden makkelijk zelfs
het spel is gewoon GOED!!!
en de maps zijn mischien groot maar het is al een beetje techniek om te leren hoe je goed vliegt en ski'd
zodra je dat hebt zijn de maps een heeeeeeeel stuk kleiner

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Geef mij maar gewoon CS

• NeoK
  • Laatst online: 12-01 07:59
Het idee van counterstrike als spel is erg ok, maar eigenlijk geen spel meer, te realistisch. En "point and hit" wapens zoals je die hebt in cs zijn te cheat gevoelig. Net als in q3 of ut. Het enige wapen waarvan gezegd word dat je ermee cheat is de railgun of shock rifle. Instagib dus. Cs is het ultieme instagib spel. Dat vind je leuk of je vind het niet leuk.
Quake is daarentegen een echt spel. Je hebt movement skill nodig, voor iedere situatie is een ander wapen het beste. En over tactiek zal ik het dan maar niet hebben. Voor UT geld eigenlijk hetzelfde.
UT en Q3 kan je naar mijn menig wel vergelijken dus. Maar CS vergelijken met UT en Q3 .. appels en peren.

Verwijderd

Delta force 2 kan er ook maybe bij?

Verwijderd

ik speel quake 3 omdar k gewoon wil knallen en als ik takiek wil ga k wel een RTS spelen

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op zaterdag 29 december 2001 17:44 schreef NeoK het volgende:
Het idee van counterstrike als spel is erg ok, maar eigenlijk geen spel meer, te realistisch. En "point and hit" wapens zoals je die hebt in cs zijn te cheat gevoelig. Net als in q3 of ut. Het enige wapen waarvan gezegd word dat je ermee cheat is de railgun of shock rifle. Instagib dus. Cs is het ultieme instagib spel. Dat vind je leuk of je vind het niet leuk.
Quake is daarentegen een echt spel. Je hebt movement skill nodig, voor iedere situatie is een ander wapen het beste. En over tactiek zal ik het dan maar niet hebben. Voor UT geld eigenlijk hetzelfde.
UT en Q3 kan je naar mijn menig wel vergelijken dus. Maar CS vergelijken met UT en Q3 .. appels en peren.
Alleen als je headies maakt heb je instant gibs hoor. De meeste wapens moet je toch echt meerdere malen raken. Of iedereen moet al gaan awm'en.

Verwijderd

UT is voor mij echt het beste
Bij ctf(of een mod zoals to) heb je zeker wel tactics nodig anders verlies je zekerweten. De grafics zijn mooier dan die van q3a en cs(IMHO).

ALs je met UT een server joint is zoals eerder gezegt een veel betere sfeer je kan nog eens lachen (teminste op die servers waar ik op speel, meestal dezelfde mensen) en niet zoals bij cs dat de hele tijd over cheaten wordt gepraat.
en bij ut kan haast elke noob winnen omdat hij de rocket launcer knop gewoon kan inhouden en 8 of 6 rockets op me af kan vuren.
[flame on]
dan ben jij zeker snel door je raketten heen kan dat bij q3 dan niet?
[/flame on]sorry als ik iemand gekwetst heb
En ik ben met UT veel minder cheaters tegengekomen (komt door vaste servers) dan met cs

• Bernaar
Op zaterdag 29 december 2001 15:55 schreef 007 het volgende:

[..]

Dan heb ik het even niet over de speelkwaliteiten, maar over het gemiddelde IQ. Als ik op een willekeurig UT servertje binnenkom, wordt er altijd gewoon leuk gespeeld. Kom ik op een willekeurige CS-servertje dan is er altijd een hoop gespam, en het onderwerp is altijd cheaters.
Tja, dat IQ zal niet veel schelen op de servers hoor...
Daar stoor ik me verder ook niet aan...

Ik is zo dat er met CS gecheat wordt... Maar dan neem je toch gewoon een UK2.NET ofzo, daarop worden alle cheaters meteen eraf gegooid.

CS zonder cheaters is zeker vet. UT heeft uberhaubt geen cheaters... Want iedereen die het regelmatig speelt, komt na een tijdje ook tot de conclusie dat ie nou ook steeds een FragsPerHour van boven de 200 heeft...

Maar dit topic ging niet over cheaters toch?! :?

:)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
unreal1 komt qua actie tussen CS en UT in, minder actie dan UT, maar meer dan CS
qua tactiek is het meer tactiek dan UT, minder dan CS
dat brengt het Enige Ware Spel (unreal1) dus redelijk dicht bij Ideaal nivo
conclusie: die grafiek aan het begin van dit topic klopt aardig, want die weet goed te voorspellen welk spel ideaal is :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 19:55 schreef happyman112 het volgende:

[flame on]
dan ben jij zeker snel door je raketten heen kan dat bij q3 dan niet?
[/flame on]sorry als ik iemand gekwetst heb
Bij UT hou je dus je mouse button in en ga 5 sec op iemand richten, je hebt dus ondertussen al 6 rockets en er zit ook nog autolock op dat ding [n00b]

Bij Q3 kan je best ook wel snel schieten maar je moet tenminste zelf richten [vereist dus meer skils]

Kortom Q3 is voor de meerdere gevordere FPS spelers en UT voor de mindere.

Verwijderd

Counter Strike heeft een nare community, altijd wel met ziektes-scheldende mensen in de game..

• Bernaar
Op maandag 31 december 2001 02:20 schreef LaptopDude het volgende:

[..]

Bij UT hou je dus je mouse button in en ga 5 sec op iemand richten, je hebt dus ondertussen al 6 rockets en er zit ook nog autolock op dat ding [n00b]

Bij Q3 kan je best ook wel snel schieten maar je moet tenminste zelf richten [vereist dus meer skils]

Kortom Q3 is voor de meerdere gevordere FPS spelers en UT voor de mindere.
Ik weet niet, maar bij zo'n beetje alle servers van UT ligt het niveau dusdanig hoog dat voordat je 6 rockets hebt geladen LAAT STAAN een autolock op iemand hebt (die toch niet werkt bij een goed bewegend persoon), je ALLANG gekilled bent...

Maargoed, jij speelt het waarschijnlijk alleen met je broertje over LAN :9~

Verwijderd

het is over het algeem bekent dat Q3'ers beter UT spelen als UT'ers q3. Om de simpel reden dat Q3 gewoon veel sneller als q3'er heb je dus meer tijd in UT om te richten.

Verwijderd

doe mij maar quake 1 :P

actie 200%
taktiek 3,5%

gwoon lekker rossen met hoge snelheid
Pagina: 1