Toon posts:

Multiboot systeem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 20 gig harde schijf waarvan ik zowel Windows 98, Windows 2000 en RedHat 7.1 wil draaien. Nu heb ik een 5 gig partitie met Win98, een 7 gig met Win2k, en wil ik de rest voor Linux gebruiken, maar dat lukt niet omdat de bootpartitie van Linux binnen de eerste 1024 cylinders van de HD moet komen te staan. Is het mogelijk deze drie os'sen toch op die 1e hd te installeren, met een 5 gig partitie voor win95 en een 7 gig voor win2k? En zo ja, hoe?

Verwijderd

1: linux (boot)
2: win98 (fat)
3: w2k (fat? ntfs is (nog) niet te zien onder linux))

volgende keer de search gebruiken hè? ;)
suc6&have fun!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 28 december 2001 13:36 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Ik heb een 20 gig harde schijf waarvan ik zowel Windows 98, Windows 2000 en RedHat 7.1 wil draaien. Nu heb ik een 5 gig partitie met Win98, een 7 gig met Win2k, en wil ik de rest voor Linux gebruiken, maar dat lukt niet omdat de bootpartitie van Linux binnen de eerste 1024 cylinders van de HD moet komen te staan. Is het mogelijk deze drie os'sen toch op die 1e hd te installeren, met een 5 gig partitie voor win95 en een 7 gig voor win2k? En zo ja, hoe?
Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad. Uiteindelijk was ik het zat om voor de zoveelste keer partities in te gaan delen, waarna het weer niet goed werkte, dat ik maar overgestapt ben op Mandrake. Bevalt me zelfs nog beter dan Redhat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 13:49 schreef e-forze het volgende:
1: linux (boot)
2: win98 (fat)
3: w2k (fat? ntfs is (nog) niet te zien onder linux))

volgende keer de search gebruiken hè? ;)
suc6&have fun!
Ik meende me te herinneren dat de Win98 partitie per se helemaal aan het begin van de HD moest staan, omdat windows anders niet kan booten. En alleen een boot partitie aan het begin van de hd, of alle Linux partities? En ik heb de search gebruikt, maar kon niks vinden. Ben alleen ook niet zo handig met die search functie, en waarvoor is anders het 'new topic' knopje ;)