Toon posts:

Electrisch gitaar opnemen op meerdere sporen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een vraag. Ik wil graag mijn (electrische)gitaarpartijen opnemen op mijn hardeschijf. Heeft 2 redenen enerzijds wil ik graag mijn hersenspinsels vastleggen zodat ik deze niet vergeet en ik wil graag meerdere partijen over elkaar kunnen opnemen om zo harmonieeen e.d. uit te werken. Weet iemand welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken en wat onder XP werkt??? Mijn gitaar setup is de volgende:
Ibanez RG 760 custom
ADA mp1 pre-amp
Rocktron Intellifex limited
Gallien Kruger einddtrap

Voor pc zie sig.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:58

w00Dy

Make soap, not war

samplitude

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ehmz.. gaat et nu om de software of hardware? wil je meerdere kanalen tegelijk opnemen??
igv hardware : ik heb de ISIS,..maar je kan beter voor de Audiotrak MAYA44. of INCA 88 gaan

gebruik verder cubase vst of cakewalk

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de software, ik wil het kunnen opnemen met de hardware die ik nu heb

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cubase.. cakewalk...logic audio.. cooledit hoorde ik ook*maar die ken ik niet)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

je zult iig een geluidskaart moeten hebben
met inputs. daarnaast zou je moeten kijken of je je geluid via een mic of direct out wilt opnemen. bij dat laatste zou ik wel een DI er tussen zetten als je zonder mixer direct je soundcard in gaat..

verder is het zaak om een multitrack programma te hebben (cubase(is), (micro)logic, cakewalk) om je tracks op te nemen. Je hebt in principe denk ik geen meerdere i/o soundcard nodig, maar gewoon software waarmee je track voor track kunt opnemen, onder elkaar.. en dat kan dus met die multitrack progs (sequencers).

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
offtopic:
Cypher666: heb je nog leuke patches voor die ADA MP1?

Verwijderd

Cubase vst 5.0,Wavelab 3.03 Allebij zeer aantebevelen 24 bit recording 32bit floating point flies mits gebruikt met een goede geluiskaarten met kwaliteit ad-da converters

Verwijderd

Als je het goed wilt doen, of als je ook wel eens meer dan 1 bron tegelijk zou willen gebruiken, moet je eens kijken naar een Yamaha DSP Factory (pci kaart) + Cubase VST (software). Zelfs de duurste Creative kaarten zijn niet meer dan speeltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks voor al de tips:) heb nu Cubasis VST geinstalleerd en dat werkt goed met mijn audigy. Zal wel even duren voordat ik alles door heb maar heb er al wat dingetjes mee op kunnen nemen. Heb ook een demo van 'Guitartracks' van Cakewalk geinstalleerd. Erg leuk proggie om even snel wat dingen op te nemen, werkt als een zo'n 4 sporen recorder, heel simpel om te gebruiken.

Met de tijd wil ik nog wel een andere geluidskaart hebben. Waarschijnlijk die van Digidesign met Pro-Tools erbij. De andere gitarist van de band waarin ik speel heeft zo'n kaart plus pro-tools gekocht voor in zijn mac g4 en dit werkt echt super! Kost alleen wel ong. 3000 piek voor de kaart, interface en software(is het meer dan waard overigens).

offtopic:
Hey Prince_of_Darkness, heb je hier al eens gekeken voor patches voor je MP1??http://www.ultimatetone.com misschien staat er wat bruikbaars voor je bij???
Pagina: 1