Mandrake install probleempjes (bootsys)

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een probleempje denk ik.

Ik probeer mandrake 8.1 te installeren op m'n laptop, maar daar zit een bay in waar dus OF de cd-rom OF de diskdrive inzit.

Ik moet dus booten met disk of cd-rom, maar wat is het geval: Ik kan dus niet booten vanaf cd-rom omdat m'n laptop dat niet ondersteunt.

Als ik boot via diskdrive kan ik de cd-rom er niet inproppen waardoor ik niet kan installeren, installatie vraagt om cd-rom?

Is er geen manier waarop ik dit eventueel zou kunnen oplossen?

Thanx in advance.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 december 2001 13:16 schreef Hoicks het volgende:
Als ik boot via diskdrive kan ik de cd-rom er niet inproppen waardoor ik niet kan installeren, installatie vraagt om cd-rom?
Kun je 'hotswappen', met die CD-ROMspeler en diskdrive ? In dat geval kun je n.l. gewoon booten van de diskette, en zodra 'ie naar de cdrom gaat zoeken, deze erin proppen..

Sommige distributies kunnen ook files van een ftp-server afhalen, maar ik weet niet of Mandrake dat ook kan..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

je hebt de CD-rom na het installeren niet meer nodig. Dus installeer de CDrom als secondairy Master op de HD flatcable. Het past dus niet helemaal mooi in de PC, het is dus even improviseren met een lange flatcabel, leg je de CDrom maar even naast de PC :)

/dev/null

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Op vrijdag 28 december 2001 13:23 schreef I_Stealth_I het volgende:
je hebt de CD-rom na het installeren niet meer nodig. Dus installeer de CDrom als secondairy Master op de HD flatcable. Het past dus niet helemaal mooi in de PC, het is dus even improviseren met een lange flatcabel, leg je de CDrom maar even naast de PC :)
.. en hoe ga ik dat doen met een laptop? :P

Het is trouwens al gelukt.. Ik kwam erachter dat ik m'n laptop diskdrive ook aan m'n lpt1 kan hangen.

Installing Mandrake 8.1 :z :z :z

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 28 december 2001 13:45 schreef Hoicks het volgende:

[..]

.. en hoe ga ik dat doen met een laptop? :P
ehhhh ja *D ik :z nog

/dev/null