Toon posts:

Waar gaan alle laptops heen die zijn afgeschreven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tijden op zoek naar een beetje een goede laptop en vraag me daarom wat af :P

Grote en kleine bedrijven besteden jaarlijks voor miljoenen guldens/euro's aan desktops en laptops. Na 2 a 3 jaar vervangen dan de meeste bedrijven dan de hele zooi weer. Maar wat gebeurt er dan met al die andere verouderde laptops en desktops?

Gaan die allemaal naar de werknemers toe, of worden ze verkocht aan de hoogste bieder?

Ik wil wel graag weten wat er mee gebeurt want dan kan ik ook eens proberen om zijn laptop te pakken te krijgen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meestal worden ze voor een prikkie aan de werknemers verkocht. :)

Verwijderd

Ik heb der 5 :)
De meeste zijn Compaq 486's zonder cd speler.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Meestal worden ze vernietigd

Want als er dan niet genoeg zijn, dan zijn er weer werknemers niet content enzoverder en om alle conflicten te vermijden worden deze vernietigd...

Verwijderd

Bof jij even :z

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Bij de Shell (papa werkt er) worden moment zeer veel PC's vervangen. Groot deel gaat naar Stiching Furbie. Computers voor scholen etc.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
In het bedrijf waar ik werk geven we ze aan instanties die wel genoeg hebben aan een oude werkende comp, zoals scholen enzo. Af en toe ben ik ook zo'n instantie :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:35

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 28 december 2001 13:17 schreef Ligone het volgende:

Want als er dan niet genoeg zijn, dan zijn er weer werknemers niet content enzoverder en om alle conflicten te vermijden worden deze vernietigd...
of aan de autmatiseerder verkocht voor een prikkie die ze dan weer doorverkooopt nu nog een automatiseerder vinden.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Johan
  • Laatst online: 15-08 20:01
Bij grote bedrijven worden ze weggegeven aan scholen en stichtingen. Als stichting/school kan je namelijk inschrijven op oude computers.

Verwijderd

doorverkoop automatiseerder:

http://www.flectiondirect.nl/

(hebbe ook leuke 21inch schermpies) *D

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
gaat ook het een en ander naar een bedrijf in amsterdam die recyclen de boel, Reset heet t geloof ik, weet alleen de url niet

Verwijderd

mischien www.pc-oke.nl (niet oke ?)in a-dam.

Zij hebbe altijd bakken met 2de hands zooi op compu beurzen *D

Verwijderd

In de container.
Bij mijn oom op het werk werden ze na 2.5 jaar in de container gegooit. Vorig jaar gooiden ze de PII 350 weg.

Zwaar ruk gewoon :( En je kunt ze niet meenemen ivm vertrouwelijke informatie.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:22

St@m

@ Your Service

Op vrijdag 28 december 2001 13:23 schreef De_Gene het volgende:

[off-topic]
Je kan ze dan net zo doed nieuw kopen, bijna net zoveel geld *D
[/off-topic]

Ik krijg mn computertjes van school, soms iets voor betalen soms gratis :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Ja das inderdaad waar. (vooral als je een beetje goed zoekt)

Maar hij vroeg waar de 2dehands rommel bleef en die gaat dus duidelijk naar "afzet" bedrijven. *D

Verwijderd

Sillicon Heaven?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

sommige bedrijven kopen ze ook op
In Goes zit geloof ik een bedrijf dat 2ehands spullen van bedrijfen verkoopt..

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 28 december 2001 13:33 schreef Toverstaf het volgende:
In de container.
Bij mijn oom op het werk werden ze na 2.5 jaar in de container gegooit. Vorig jaar gooiden ze de PII 350 weg.

Zwaar ruk gewoon :( En je kunt ze niet meenemen ivm vertrouwelijke informatie.
dieptriest :'(

/dev/null

Verwijderd

hmm, volgens mij kun je beter meteen naar de winkel gaan en een nieuwe kopen :(

offtopic:
hahaha, die "verkoopster" is ook geen schoonheid :)

Verwijderd

VEEL te duur.

• Crusader
  • Laatst online: 08:13

Crusader

Arc Nature

Of in Ter Aar bij Prima PC:
http://www.primapc.nl/products.htm

helaas online geen prijzen (reden staat op de site)
maar wel goede service en veel voorraad :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:14 schreef koen_vandongen het volgende:
Ik ben al tijden op zoek naar een beetje een goede laptop en vraag me daarom wat af :P

Grote en kleine bedrijven besteden jaarlijks voor miljoenen guldens/euro's aan desktops en laptops. Na 2 a 3 jaar vervangen dan de meeste bedrijven dan de hele zooi weer. Maar wat gebeurt er dan met al die andere verouderde laptops en desktops?

Gaan die allemaal naar de werknemers toe, of worden ze verkocht aan de hoogste bieder?

Ik wil wel graag weten wat er mee gebeurt want dan kan ik ook eens proberen om zijn laptop te pakken te krijgen :)
3 mogelijkheden:

1. verkoop/kadootje aan resp. voor de werknemers :)
2. worden opgekocht door bedrijven zoals Revive (www.revive.nl) of IT-resell etc etc. Zijn tientallen bedrijven in Nederland die zich ermee bezig houden
3. Export naar 't buitenland of de laptops gaan naar andere bedrijven (vaak naar leveranciers/afnemers waarmee het bedrijf goede banden heeft) of naar andere vestigingsplaatsen. Stom voorbeeld: zo stuurt Appie H hun kassa-systemen naar de VS omdat daar de kassa-systemen achterliggen op Europese kassasystemen. Zo wordt de waarde vrijwel behouden en is Appie H er snel van af :) Zo'n systeem zou ook kunnen gelden voor (inter)nationale ondernemingen :)

Verwijderd

Ik werk/stage op de IT afdeling van de provincie noord-holland

En daar gaat de hele afgeschreven bende naar Furbie in rotterdam!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Uuh naar Solid Circle Informations.

daar werk ik in de vakantie's
hun kopen de oude meuk op.

maar doen niet alleen dat.
verhuizingen, en nu bijvoorbeeld pinautomaten upgraden naar euro en nog veeeeeeeeeeel meer

Join the club

Verwijderd

bedrijf van mijn pa gooien ze ze meestal gewoon weg,
elke werknemer heeft er al 10 (8>

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:17 schreef Ligone het volgende:

Wat nou vernietigd? Zeg niet iets waar je geen verstand van hebt man! 486 en pentium laptops worden niet vernietigd man, lul niet zo slap! Die worden aan opkopers/groothandels in 2e hands waar verkocht. Soms zijn er bedrijven die geven het aan het goede doel zoals scholen en derde wereld landen. Ik vraag me alleen nog steeds af wat iemand in de derde wereld zonder telefoonlijn met een pentium laptop moet doen met een modem en een aansluiting voor een netwerk en printer ;)

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Vaak ook aan scholen en of andere groote organisaties geschonken... of bij een bedrijf ingeleverd en deze haalt er dan spear parts uit en verkoopt deze voor een fortuin..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:20 schreef gcb het volgende:
Bij de Shell (papa werkt er) worden moment zeer veel PC's vervangen. Groot deel gaat naar Stiching Furbie. Computers voor scholen etc.
...en naar Riset (ik werk ook bij Shell)

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 00:10 schreef TheProspector het volgende:

[..]

Wat nou vernietigd? Zeg niet iets waar je geen verstand van hebt man! 486 en pentium laptops worden niet vernietigd man, lul niet zo slap!
Dat kan best wat vriendelijker :{

Maar wie zegt dat ie ongelijk heeft? :? Er zullen vast bedrijven tussenzitten die er niets meer mee doen, en in de kast leggen oid, om ze vervolgens een paar jaar later in de klieko te gooien :)

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Ok die laptops gaan dus naar een paar bedrijven in nederland , computerbedrijven wel te verstaan.
Een daarvan is Powercom in Beuningen, dit bedrijf koop afgeschreven laptops op haalt daar de bruikbare onderdelen uit en verkoopt die vervolgens weer los.

Toen ik hier stage liep kregen we per week gemiddeld zo'n 50 laptops binnen (die oude brakke IBM's en Compaq) deze werden dan verkocht voor zo'n F500,- per stuk)

Kenners weten waarom

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op zaterdag 29 december 2001 00:55 schreef Microsoft het volgende:

[..]

Dat kan best wat vriendelijker :{

Maar wie zegt dat ie ongelijk heeft? :? Er zullen vast bedrijven tussenzitten die er niets meer mee doen, en in de kast leggen oid, om ze vervolgens een paar jaar later in de klieko te gooien :)
Laptops worden echt maar zeer zelden zomaar weggesmeten.. ze moeten in ieder geval gedemonteerd worden.. (ook voor milieu overwegingen) meestal word dat door aparte bedrijven gedaan die er dus winst op maken door reserve onderdelen te verkopen..

Als je een goede laptop voor weinig geld zoekt moet je misshien eens bij wat scholen ed gaan bellen.. daar heb ik die van mij in ieder geval ook vandaan..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 00:10 schreef TheProspector het volgende:

[..]

Wat nou vernietigd? Zeg niet iets waar je geen verstand van hebt man! 486 en pentium laptops worden niet vernietigd man, lul niet zo slap! Die worden aan opkopers/groothandels in 2e hands waar verkocht. Soms zijn er bedrijven die geven
duh, dat gebeurd dus echt wel, dat gaat zo de perscontainer in.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmmz als ze vernietigd worden omdat er vertrouwelijke informatie op staat vind ik dat een duffe reden. Formatteren en weggeven aan zo'n stichting die scholen er mee helpt lijkt me dan een vriendelijker oplossing. Volgens mij komen ze die dingen nog gratis ophalen ook.
Bij ons gingen ze opgestapeld in een kist naar Polen toe voor een of andere school.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

TheProspector: Als je niet op een normale toon een reply kan of wil typen, heb ik liever dat je helemaal geen reply geeft.
Op deze manier heeft ook niemand er iets aan.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1