Toon posts:

PC hangt na update in WinME

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een update van welk programma dan ook, hang, na re-booten, de pc. Dit gebeurt tijdens WININIT.EXE(als je op je scherm'setup werkt de bestanden bij, dit kan enige minuten duren'ziet staan. Het enige dat dan helpt is rebooten vanaf flop, en wininit.ini deleten. Dan start hij weer op, maar is de update maar half gebeurd, resultaat, proggies die niet meer werken. Zegt dit iemand wat?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik zou zeggen donder WinME eraf, want ik ben een tijd geleden overgestapt en heb het veel te lang gebuikt ME is echt heel erg slecht neem dat van mij aan.

Powered by KPN

Verwijderd

Dat is een advies waar je weinig aan hebt. En trouwens niet iedereen draait Me met problemen hoor. Ikzelf heb er nog nooit een probleem mee gehad en ik heb lange tijd 3 pc's eronder laten draaien. Maar ff vraagje, wat voor updates gaat het hier precies over? Beetje meer info plz.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om elke update, IE6, Win update, maakt niet uit. Elke update die een wininit.ini aanmaakt, crasht :(

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

Lief Adje

Love is in the air

FF toch nog een post omdat ik de oplossing voor dit probleem heb en er niks over te vinden was (oplossingen) op het gehele internet...

Men dient als volgt te handelen, :P
Start je pc op in msdos (evt mbt van een bootflop)
verwijder je wininit.exe / wininit.ini uit je c:\windows dir
start een herinstallatie van je win98/winME
verwijder na de 1ste reboot van de installatie weer wininit.exe / wininit.ini uit je c:\windows dir (evt weer mbt een bootflop)
negeer de foutmeldingen dan wininit.exe niet kan worden gevonden
als de pc klaar is met installeren plaats je wininit.exe terug in je c:\windows dir
start de pc op en het werkt weer als voorheen :)

Dit alles is (helaas uit noodzaak) getest op een winME bak :)

ps modje: en dan mag het toppic nu op slot :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lief Adje op 16-04-2004 19:15 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Leuk dat je nog even een oplossing post - ik zal idd het topic even sluiten om te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op de topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.