Deze proggies halen geloof ik uit 6 wavjes een ac3 of DTS track. Nu is het ook mogelijk om een DTS file als wav op te slaan(hele zooi digitale ruis, voor een normale stereo amp) en vervolgens op een cd op te slaan. Kan dit ook met een ac3bestand. Dus ik heb een ac3 bestand en wil deze omzetten naar een .wav?(MET behoud van de 5.1 indeling!) Maar moet ik daarvoor surcode gebruiken, of een ander proggie?
Het zou eventueel kunnen, maar dan moet je het AC3 signaal op z'n minst omzetten in een 1,411mbps DTS signaal, anders snapt je CD speler het niet.
AC3 heeft namelijk in 95% van de gevallen een bitrate van 384-448kbps, en een normale audioCD speler kan niet 'langzamer' lezen dan 1,411mbps, dus zal het signaal dat dan via de digitale uitgang uitgestuurd wordt voor geen enkele decoder te begrijpen zijn (ik kan me niet voorstellen dat een AC3 decoder er 'sneller' AC3 van maakt
).
AC3 heeft namelijk in 95% van de gevallen een bitrate van 384-448kbps, en een normale audioCD speler kan niet 'langzamer' lezen dan 1,411mbps, dus zal het signaal dat dan via de digitale uitgang uitgestuurd wordt voor geen enkele decoder te begrijpen zijn (ik kan me niet voorstellen dat een AC3 decoder er 'sneller' AC3 van maakt
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
hmm en een dvd speler? die kan het wel aan misschien. Maar weet je toevallig een proggie waarmee ik het naar DTS geconverteerd krijg?Op vrijdag 28 december 2001 13:19 schreef JvS het volgende:
Het zou eventueel kunnen, maar dan moet je het AC3 signaal op z'n minst omzetten in een 1,411mbps DTS signaal, anders snapt je CD speler het niet.
AC3 heeft namelijk in 95% van de gevallen een bitrate van 384-448kbps, en een normale audioCD speler kan niet 'langzamer' lezen dan 1,411mbps, dus zal het signaal dat dan via de digitale uitgang uitgestuurd wordt voor geen enkele decoder te begrijpen zijn (ik kan me niet voorstellen dat een AC3 decoder er 'sneller' AC3 van maakt).