Hoi,
Ik ben bezig met de website van een voetbalvereniging die gebruik maakt van mysql en php. Bij het berekenen van de stand voor een team kom ik een probleem tegen. Ik zal eerst vertellen hoe de database structuur eruit ziet van de tabellen waarom het gaat.
Tabelnaam: indeling_zami1
Velden: id, team en aanvang
id = ID nummer van het team om later te koppelen aan de tabel met het programma.
team = Naam van het elftal
aanvang = Aanvangstijd van de thuiswedstrijden
Tabelnaam: schema_14
Velden: id, wd, thuis, uit
id = ID nummer van de wedstrijd
wd = Wedstrijddag (1, 2, 3 enz..)
thuis = Thuis spelende team
uit = Uit spelende team
In de tabel schema_14 komt staat dus welke teams tegen elkaar spelen met daaraan gekoppeld een ID nummer en wd nummer.
Tabelnaam: uitslagen_zami1
Velden: id, thuis, uit
id = ID nummer van de wedstrijd (komt overeen met id in schema_14)
thuis = Aantal doelpunten van het thuis spelende team
uit = Aantal doelpunten van het uit spelende team
Met behulp van deze 3 tabellen wil ik berekenen hoeveel wedstrijden ieder team heeft gespeeld, gelijk gespeeld, gewonnen en verloren en hoeveel keer er is gescoord en hoeveel doelpunten er tegen zijn gescoord.
De gedachte erachter is heel eenvoudig. Bekijk hoevaak een ID nummer van een wedstrijd van team 1 voorkomt in de tabel uitslagen_zami1, bekijk daarna of de wedstrijd is gewonnen enz..
Ik ben hier al een behoorlijke tijd mee bezig, maar kom er echt niet uit.
Weet iemand welke query's ik moet uitvoeren om het goede resultaat te krijgen ?
Ik ben bezig met de website van een voetbalvereniging die gebruik maakt van mysql en php. Bij het berekenen van de stand voor een team kom ik een probleem tegen. Ik zal eerst vertellen hoe de database structuur eruit ziet van de tabellen waarom het gaat.
Tabelnaam: indeling_zami1
Velden: id, team en aanvang
id = ID nummer van het team om later te koppelen aan de tabel met het programma.
team = Naam van het elftal
aanvang = Aanvangstijd van de thuiswedstrijden
Tabelnaam: schema_14
Velden: id, wd, thuis, uit
id = ID nummer van de wedstrijd
wd = Wedstrijddag (1, 2, 3 enz..)
thuis = Thuis spelende team
uit = Uit spelende team
In de tabel schema_14 komt staat dus welke teams tegen elkaar spelen met daaraan gekoppeld een ID nummer en wd nummer.
Tabelnaam: uitslagen_zami1
Velden: id, thuis, uit
id = ID nummer van de wedstrijd (komt overeen met id in schema_14)
thuis = Aantal doelpunten van het thuis spelende team
uit = Aantal doelpunten van het uit spelende team
Met behulp van deze 3 tabellen wil ik berekenen hoeveel wedstrijden ieder team heeft gespeeld, gelijk gespeeld, gewonnen en verloren en hoeveel keer er is gescoord en hoeveel doelpunten er tegen zijn gescoord.
De gedachte erachter is heel eenvoudig. Bekijk hoevaak een ID nummer van een wedstrijd van team 1 voorkomt in de tabel uitslagen_zami1, bekijk daarna of de wedstrijd is gewonnen enz..
Ik ben hier al een behoorlijke tijd mee bezig, maar kom er echt niet uit.
Weet iemand welke query's ik moet uitvoeren om het goede resultaat te krijgen ?