Broncode verschijnt niet in Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008

• reineke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12-2002
IN IE 6.0 verschijnt de broncode niet bij het klikken op beeld: bron en rechtermuis: bron weergeven. Er gebeurt dan helemaal niets. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?? Ik wil toch graag de html code zien..:?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Misschien moet je in je instellingen de default HTML editor op Notepad zetten.

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Nee dat maakt niets uit.
De standaard HTML-editor is alleen de instelling voor Bestand->Bewerken met...

Rechtermuisknop->Bron weergeven start altijd Notepad.exe op, of het programma wat jij notepad.exe genoemd hebt...

Het hangt er vanaf welke site het is, is het bij elke site? Ik krijg bijvoorbeeld bij GOT ook geen broncode te zien, maar bij andere sites weer wel.

Verwijderd

Ook bij GOT krijg ik gewoon de broncode te zien. Het is precies de HTML-code die IE nodig heeft om je te laten zien wat je op dat moment wil. Je kan echter niet de "echte" broncode zien, want die draait alleen op de servers bij TrueServer. Dat is het systeem van php, je plukt de benodigde gegevens uit een database en de rest hou je geheim. :)

Verwijderd

Krijg je het soms wel, soms niet te zien? Zoja, dan is het gewoon een bug. Heb ik ook last van n.l. Dat je het even weet ;)

• reineke
Nee, ik krijg bij geen enkele site de bron te zien. Ik weet dat webdesigners bij sommige sites de code afschermen, maar dit is echt iets waarbij er helemaal NIETS gebeurt...Het is dus geen standaardprobleempje.
Nog goede tips van de echte kenners???

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Geen IE 6 gebruiken maar een andere browser voor als je de source wil zien, sim-pel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

toevallig kwam ik vandeweek dit probleem ook tegen met MSIE6 NL, terwijl ik er eerst nooit geen last van had. Klikken op BronWeergeven gaf gewoon helemaal geen (re)actie. Het vreemde was dat het nu weer werkt, volgens mij meteen na de volgende reboot ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• reineke
dankjewel Limoentje, dan hoop ik maar dat het bij mij ook gewoon weer overgaat. Hoe reboot je het systeem by the way??!! Ik heb dit probleem nu een week of drie, en computer is al heel vaak gerestart.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmm da's raar dan!

check hier eens, hier staan nog een aantal tips en links over dit probleem:
http://www.mvps.org/inetexplorer/answers2.htm#view_source

btw op een boel sites kom ik de tip "leeg je cache en je cookies mappen" tegen. Misschien moet je dat eens proberen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• reineke
Jippie Limoentje, you made my day, heb alle cookies, tijdelijke bestanden en geschiedenis gewist, en een snelkoppeling naar notepad op c schijf in windowsmap gezet, en ik kan nu weer moeiteloos de bron bekijken!! Thanx! :-)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

no problem :)
mogelijk is het bij mij ook door die cache opgelost, die leeg ik vrij vaak :)

• AlterEgo
  • Niet online
View source doet het alleen als IE default browser is (tools, options, programs, vinkje onderaan).
Waarom? Beats me.

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 18:48 schreef robbb het volgende:
View source doet het alleen als IE default browser is (tools, options, programs, vinkje onderaan).
Waarom? Beats me.
IE is default hier.. en ik merk ineens dat ie bij mij ook geen source geeft.
vaag.. eerst namelijk wel.

🌞🍃

Verwijderd

Dit 'probleem' heb ik ook. Wat ik altijd doe is dezelfde pagina nogmaals laden (refresh dus). Daarna kan ik de source wel bekijken.

Het probleem lijkt volgend mij eraan te liggen dat dynamisch gemaakte pagina's geen 'Content-Length' header meegeeft. Als je een nieuwe pagina in IE opent (bijvoorbeeld dit forum) en je kijkt bij file -> properties zie ik staan: size: Not Available.

Als ik de pagina herlaad, krijg ik daar wel een lengte te zien. Daarna kan ik wel de source bekijken. Het lijkt er dus op dat IE in eerste instantie de grootte van de pagina niet herkent en daarom ook geen source wil laten zien.

Als iemand er verder in wil duikt en precies nagaat of het aan de headers ligt, en zoja, welke precies dan hoor ik dat graag.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 03:06:
Als ik de pagina herlaad, krijg ik daar wel een lengte te zien. Daarna kan ik wel de source bekijken. Het lijkt er dus op dat IE in eerste instantie de grootte van de pagina niet herkent en daarom ook geen source wil laten zien.
Dan vraag ik me af waarom ik er geen problemen mee heb? Heel veel pagina's die ik laad zijn dynamische asp.Net-pagina's; bij heel veel wordt geen content-length opgegeven.

Wel heb ik 1x het probleem ook gehad. De oplossing lag bij mij in het legen van de cache, verwijderen van cookies en leeghalen van de temporary internet files.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

scannert,

Bedankt voor je oplossing, maar zoals je had kunnen lezen heeft de topicstarter (2 jaar geleden!) ook al zijn oplossing gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.