Toon posts:

Brander repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude philips brander die opzich prima brandt maar hij moet vaak heel lang zoeken naar de lege cd (en ook volle btw). is er geen manier om dit bij te stelleb net zoals je dat bij cdspelers kan doen.

Thanx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is de bradner open schroeven en de lens schoonmaken met alcohol oid. Maar daar kun je je fikker ook mee vernachelen

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
NEEEEE!!!! juist NIET met alcohol...

veel branders hebben kunststof (lees plastic) lenzen, die onmiddelijk door de alcohol aangetast worden. gevolg: je stoker zal HEEEEL lang zoeken naar je cd *grin*

gebruik dus GEEN alcohol... Ik gebruik zelf altijd spul, wat ik ooit eens gekocht heb om floppydrivekoppen en koppen van cassettedecks zuiver te maken. En dat werkt prima.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij zit er alcohol in dat spul :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

De reden dat ik reageer is omdat ik bang ben dat meneer met alcohol zijn lens gaat schoonmaken.

water is the solution!

Verwijderd

Dat bevat isopropyl alcohol en geen ethanol.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:58
Is dit sinds kort dan? Zelf heb ik een ccd3610 (jaja, dit is er eentje die NIET na 1 jaar en 1 dag stuk ging en ik gebruik 'm nog steeds!!), maar die is altijd langzaam geweest. Ook als ik mediaplayer probeerde te starten, wou dit totaal niet. Na een firmware update 3.09(??), werkte het weer supersnel!

Verwijderd

wat bedoel je precies?
Op vrijdag 28 december 2001 21:03 schreef Angel het volgende:
Dat bevat isopropyl alcohol en geen ethanol.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 17:09

markvt

Peppi Cola

in de handleiding van die van mij staat dat je niet van die reinigingsvloeistof mag gebruiken (sony crx140E)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Ik heb tot dit jaar een Philips cdd2600 gehad en die maakte ik toch ook schoon met ethanol. Nooit last van gehad. Je moet er alleen op letten dat je 99% zuivere ethanol hebt die niet is verontreinigd met methanol.

't Langzame zoeken is bij mij daar nooit mee weggegaan. Dat ging pas weg toen ik dat ding helemaal uitelkaar heb gehaald tot en met de laser-assembly toe en weer inelkaar gezet. Alles schoongemaakt en gesmeerd. Werkte als nooit tevoren *D Hij wordt steeds gebruikt in 1 of andere Mac geloof ik.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In dit geval (cdd 3610) zijn er zat procedures op Inet te vinden over openmaken en schoonmaken van dit ding (omdat ze nog al eens kapot gingen). Zoek eens, en constateer dat het geen simpele operatie is, en dat er veel mis kan gaan.
In dit geval: if it ain't broke, don't fix it :)

Verwijderd

maar niet alle lasers zijn niet van kunsstof, dus ik zou maar eerst je handleiding erop naslaan waar je laser van gemaakt is.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:56 schreef flierefluiter het volgende:
De reden dat ik reageer is omdat ik bang ben dat meneer met alcohol zijn lens gaat schoonmaken.

water is the solution!
Gedestileerd water, kalk op je lens is ook niet echt bevorderend voor het inlezen namelijk...
Pagina: 1