Tyan MP: Remote Console?

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi all,

In het bios van mijn mooie, glimmende, nieuwe Tyan MP mobo[ :9~ ] kwam ik de optie "remote console" o.i.d. tegen. Daar kun je ook nog opties als de snelheid op je com-poort en of dat door moet gaan nadat het OS geboot heeft. Ikzelf denk dus dat ik via COM1 dit ding kan besturen/in de gaten houden. De vraag is nu: hoe zit dat precies? In het boekje en op de Tyan site staat niks ...

• Eboman
  • Laatst online: 22-08 21:27

Eboman

Ondertitel

Ik las net een klein stukje over een rack-mount server die ook een Tyan en Remote console had, deze is om een terminal/server aan te sluiten om zo je bios/console te bedienen, bij het ontbreken van een monitor..

http://www.harddata.com/appro1124.html

Signature

• Battle Bunny
Volgens die site:

"Serial Console: attach a terminal or server via the serial port and gain remote access to the console and BIOS."

Maar helaas staat hier nergens hoe je het moet bedienen/aansluiten :?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 12:21 schreef Battle_Bunny het volgende:
Volgens die site:

"Serial Console: attach a terminal or server via the serial port and gain remote access to the console and BIOS."

Maar helaas staat hier nergens hoe je het moet bedienen/aansluiten :?
Via die terminal met een toetsenbord natuurlijk :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hm, dat is wel een erg mooie feature voor servers. Serieel linkje van de ene naar de andere server en je kunt zo zo'n Tiger booten en remote de BIOS settings aanpassen.

• Battle Bunny
Op vrijdag 28 december 2001 18:43 schreef Femme het volgende:
Hm, dat is wel een erg mooie feature voor servers. Serieel linkje van de ene naar de andere server en je kunt zo zo'n Tiger booten en remote de BIOS settings aanpassen.
Yup! Maar zoals hierboven staat "via die terminal met een toetsenbord natuurlijk" slaat (volgens mij) nergens op. Jij hebt een Tyan Thunder, staat het niet in het boekje van dat ding? Dit boekje is nogal mager ...
Pagina: 1