Toon posts:

Freeze in windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
The search al verschillende keren gebruikt, maar ik kom er niet echt uit.

Op niet van tevoren te voorspellen moment hangt mijn Windows XP pro. De muisaanwijzer bevriest als het ware in het scherm en de enige oplossing is het gehele systeem opnieuw starten. Het vervelende is dat ik met dit grapje al twee keer eindigde met een beschadigde windows\system en dus van voren af aan kon beginnen (zelfs de repair functie kon er niets meer van maken). Ik gaf in eerste instantie de muis (logitech mouseman optical op USB) de schuld, maar ook na vervanging door een ps/2 wheelmouse gebeurt hetzelfde, na zo'n freeze kan het systeem overigens ook weer uren probleemloos draaien.

System specs zijn als volgt:
MSI K7T266a Pro2 (zonder RAID)
Athlon XP 1800 + (non OC)
512 MB Infineon Cas 2 DDR
IBM 60 GXP HD
3 CD Romspelers (DVD/Burner/CD-rom speler)
1 sunon fan intake
2 sunon fans outtake

Iemand idee waar ik dit moet zoeken?

Verwijderd

wat voor videokaart heb je

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het eerste waaraan ik denk is een te hoge FSB; zet 'm eens een stapje lager (onderklokken).
Het tweede is idd. USB: Er is een Beta KT266 USB filter driver die je zou kunnen proberen.
Meer info: hier

Verwijderd

Topicstarter
Videokaartje is een Geforce 2 MX 400 van Hercules draaiende met Nvidia drivers.

Verwijderd

Topicstarter
FSB draait momenteel gewoon op 133, dus niet via het bios overgeklokt. Wat de USB betreft dit is wellicht het proberen waard, let wel ik heb op dit moment niets aan de USB hangen, maar heb wel last van het genoemde probleem. Gaat de oplossing van de beta drivers dan nog op?

Verwijderd

Hmmmm Daar heb ik ook soms wel wat problemen mee. Ik heb m'n drivers voor m'n videokaart gedowngrade en m'n windows geupdate. Nu heb ik hem al weer een tijdje stabiel. Ik kreeg soms ook een blauw scherm met allemaal kleine witte streepjes erdoorheen. Dat lag er volgens mij aan dat m'n systeem het te druk had. Misschien moet je eens kijken hoe je je processor gebruikt (constant 100%, of steeds echte piekbelasting)
Wordt je processor ook niet te warm?? Tegen de 60 graden geeft in sommige gevallen al een paar problemen.
Succes ermee

Verwijderd

De driver van je videokaart kan de boosdoener zijn, ik ben erachter gekomen dat alle drivers hoger dan 22.50 bij mij problemen veroorzaken.
Ik heb ook laatst de pci latency driver geinstalleerd en dat heeft ook enkele vastlopers voorkomen.

http://www.viahardware.com/download/george/vlatency_v014.zip

Kijk even op www.via.com.tw voor de laatste 4in1 de usbfilterdriver 74 en de agp driver.

De site www.msihardware.com heeft een forum waarop veel klachten besproken worden, helaas is de site regelmatig (nu ook) offline.

Succes

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op vrijdag 28 december 2001 12:43 schreef mvsteeg het volgende:

Ik heb ook laatst de pci latency driver geinstalleerd en dat heeft ook enkele vastlopers voorkomen.

Er is een versie 0.19 ook.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Oeps sorry heb idd al 0.19 draaien.
Marcel

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart drivers zijn de 21.83, dus geen beta release. Hmmm de Via 4 in 1 maar weer eens proberen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 12:41 schreef Loodeweickje het volgende:
Hmmmm Daar heb ik ook soms wel wat problemen mee. Ik heb m'n drivers voor m'n videokaart gedowngrade en m'n windows geupdate. Nu heb ik hem al weer een tijdje stabiel. Ik kreeg soms ook een blauw scherm met allemaal kleine witte streepjes erdoorheen. Dat lag er volgens mij aan dat m'n systeem het te druk had. Misschien moet je eens kijken hoe je je processor gebruikt (constant 100%, of steeds echte piekbelasting)
Wordt je processor ook niet te warm?? Tegen de 60 graden geeft in sommige gevallen al een paar problemen.
Succes ermee
Met die drie sunons klinkt het als een stofzuiger ;), maar stressed is ie zo rond de 39 graden C. Het probleem treed overigens ook gewoon op wanneer ik alleen Nero of de browser heb openstaan en verder niets.

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Met de zware Athlon die je hebt heb je minstens 330+ wattage nodig. Ik zou 350 watt of meer kiezen. Heb op verschillende forums jouw soort problemen daardoor zien verdwijnen. Die Via latency patch is zeker het proberen waard. Bij mij, terwijl ik geen klachten had, veroorzaakte het juist klachten (stotteren van geluid bij WinDvd)
OOk zou ik de belangrijkste drivers (Geforce, geluidskaart) vervangen door de vorige "rollback" heet het bij mijn engelse XP, opnieuw starten en dan je nieuwste drivers opnieuw inladen. Maar ik denk dat het je 300 watt voeding is. Je athlon neemt al een kleine of hele 100 watt in beslag
kyrill

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 13:52 schreef kyrill het volgende:
Met de zware Athlon die je hebt heb je minstens 330+ wattage nodig. Ik zou 350 watt of meer kiezen. Heb op verschillende forums jouw soort problemen daardoor zien verdwijnen. Die Via latency patch is zeker het proberen waard. Bij mij, terwijl ik geen klachten had, veroorzaakte het juist klachten (stotteren van geluid bij WinDvd)
OOk zou ik de belangrijkste drivers (Geforce, geluidskaart) vervangen door de vorige "rollback" heet het bij mijn engelse XP, opnieuw starten en dan je nieuwste drivers opnieuw inladen. Maar ik denk dat het je 300 watt voeding is. Je athlon neemt al een kleine of hele 100 watt in beslag
kyrill
Hmm... Ik sta niet echt te springen om een nieuwe voeding te gaan halen (Is inderdaad een 300 watt in een A-open Hq08 case). Ik kan natuurlijk proberen om de fannetjes even uit te gooien (de temp loopt dan wel op, maar zal wel binnen de grenzen blijven). Dan gaat in ieder geval het verbruik omlaag.

Verwijderd

Ja is ook wel handig. Een iets zwaardere voeding zal zeker voor stabiliteit zorgen. Vooral omdat je drie CD/DVD-spelers hebt en een aantal fans.
Tja, is wel duur, maar je spul gaat wel weer wat langer mee en je hebt er meer plezier aan, omdat het niet om de haverklap vastloopt.
Succes

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Op vrijdag 28 december 2001 12:43 schreef mvsteeg het volgende:
De driver van je videokaart kan de boosdoener zijn, ik ben erachter gekomen dat alle drivers hoger dan 22.50 bij mij problemen veroorzaken.

Kijk even op www.via.com.tw voor de laatste 4in1 de usbfilterdriver 74 en de agp driver.

De site www.msihardware.com heeft een forum waarop veel klachten besproken worden, helaas is de site regelmatig (nu ook) offline.

Succes
is dat latency ook voor win2k? heb een via chipset op een jetway 663 as ultra

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn videodrivers aangepast. Ik heb de detonator drivers 21.81 genomen die Hercules aanbood op de fabrikant site (Videokaart is een Geforce 2 MX 400 met digital video out) en verder XP opnieuw geinstalleerd op een NTFS partitie i.p.v. op een Fat 32 partitie. Tot nog toe lijkt dit het einde van mijn bevriezingsverschijnselen! Bedankt voor alle reacties.

Zie ook dit draadje voor overige reacties m.b.t. dit onderwerp:

[topic=366069]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op 28 december 2001 @ 12:38:
Wat de USB betreft dit is wellicht het proberen waard, let wel ik heb op dit moment niets aan de USB hangen, maar heb wel last van het genoemde probleem. Gaat de oplossing van de beta drivers dan nog op?
Het is even geleden, maar toch... kan iemand dit antwoord misschien nog aanvullen? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Athlon 1400 op een ECS K7VZA nl. en probeer nu via de search wat oplossingen te vinden.
Pagina: 1