prijzen editen op pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hoi,

kan iemand mij misschien even uitleggen wat dit inhoudt als je een prijs wil editen op de pricewatch, cq waarom dit is ingesteld:
De mogelijkheid om deze prijs te wijzigen is geblokkeerd door de leverancier
het staat voor een ieder toch vrij om de prijs van een product, dat hij/zij ergens anders goedkoper heeft gezien, aan te passen?

Verwijderd

Je moet niet de bestaande prijs wijzigen (behalve natuurlijk als ie onjuist is. In dit geval kan dat niet), maar onderin op "prijs toevoegen" klikken. Dan kan je aangeven in welke winkel het product nog meer te krijgen is, eventueel voor een lagere prijs.

Verwijderd

editten is _BESTAANDE_ gegevens wijzigen !!
Wanneer een bedrijf deze zelf bijhoudt ( de blauwe linkjes )hebben zij de mogelijkheid deze gegevens te blocken. Dit heeft als voordeel dat de prijzen altijd up-to-date zijn en niemand merkwaardige dingen bij deze bedijven kan plaatsen.
...het staat voor een ieder toch vrij om de prijs van een product, dat hij/zij ergens anders goedkoper heeft gezien, aan te passen?
Nee, het staat je wel vrij om het bedrijf wat je "ergens anders goedkoper hebt gezien" toe te voegen.

De volgende keer dus niet meer op <edit> drukken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

• koen
  • Niet online
Mark:
ook niet-admins kunnen natuurlijk de bestaande prijs van een artikel wijzigen als bijvoorbeeld de leverancier een aanbieding heeft. als je dan eerst op prijs toevoegen zou klikken, komt deze leverancier er dan dubbel in te staan. lijkt me niet de bedoeling.

En wat betreft de "blauwe bedrijven" is er ook een onderverdeling te maken, want bij sommigen mag je als bezoeker ook gewoon de door hun gevoerde prijs aanpassen, anderen hebben dit dus geblokkeerd.

Vraag is nu dus nog steeds: waarom is bij bepaalde leveranciers deze optie nu uitgeschakeld?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij welke leverancier is dat dan geblokkeerd?
Geef even een vb aub.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wanneer een bedrijf deze zelf bijhoudt (de blauwe linkjes)hebben zij de mogelijkheid deze gegevens te blocken.

Verwijderd

Vraag is nu dus nog steeds: waarom is bij bepaalde leveranciers deze optie nu uitgeschakeld?
De vraag of je uberhaupt de hierboven gegeven reactie's leest is relevanter.

Maar goed, ik zal het vet voor je drukken :
Wanneer een bedrijf deze zelf bijhoudt ( de blauwe linkjes )hebben zij de mogelijkheid deze gegevens te blocken.
Kortom, het is dus aan het betreffende bedrijf of ze deze optie activeren cq deactiveren.

• koen
  • Niet online
ja het is een kwestie van goed lezen idd rosink, wil je dan wel twee keer hetzelfde vertellen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
eerst geef je aan dat ik maar gewoon geen gebruik meer moet maken van de edit-button en vervolgens kom je daar op terug en zou ik het toch zelf kunnen wijzigen... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif

tom bedankt, je hebt het iig duidelijk verwoordt wat rosink probeerde te zeggen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

als voorbeeld noem ik nog even klein computerparts.

• Femme
  • Laatst online: 21:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zoals Ros al zei hebben bedrijven die een PWAdmin accountje hebben, de mogelijkheid om hun prijzen te locken. Tot voor kort werkte dat niet, maar nu dus wel.

Er waren wat bedrijven die klaagden over sabotage van hun prijzen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:42

4POX

Everybody is wired

Of mensen die een prijs erneer klappen maar dan vergeten de kleine letters te lezen

exclusief 17,5 procent BTW

En ik mij maar afvragen waarom DES 256 MB simmetje zoveel goedkoper als de rest kon aanbieden

AKA Rinkel weblog

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Ik vind dit geen goede oplossing.
Ik wil zelf de prijzen van iedere winkel kunnen aanpassen.
Verder moet er een mogelijkheid komen om fouten aan te geven.
Reden?

1. Stel je bent op zoek naar een KT7RAID Moederbord. Je kijkt in de pricewatch en je ziet bij Power Line een KT7RAID voor f.445
Je gaat kijken, blijkt het een gewone KT7 te zijn. Link fout. Power Line hééft helemaal geen KT7RAID. Wat doe je dan? Je wil melden dat Power Line hier fout staat. Kan niet.
Uit arren moede heb ik de prijs dan maar veranderd in de hoogste die op dat moment in de lijst stond-f530. Uitgerangeerd zogezegd. Maar mooier is het als ik een Admin op een speciaal Mail adres kan melden dat deze weg zou moeten.
Verder vind ik het storend dat een prijs 4 weken oud is. Hij is dan misschien nog hetzelfde, maar als ik die sites niet check zie ik misschien een goedkopere prijs over het hoofd. Je moet gewoon heel eenvoudig op dat Edit knopje kunnen blijven drukken en meteen op submit drukken als de prijs gelijk is gebleven. De datum is dan tenminste actueel.
Ander voorbeeld: Er zit op dit moment (16.00) iemand te zieken. Hij heeft blijkbaar de pik op ICS en vult eerst een veel te hoge prijs in voor de Hercules 3D Prophet II MX 32Mb OEM. (f1100 ofzo). Had ik veranderd in de werkelijke prijs. Komt ie terug met f 117499,-.
Punt is dus: Sabotage is nog steeds mogelijk.
Subtielere sabotage kan dus ook: iemand kan de prijzen van een concurrent nèt even genoeg verhogen zonder dat het echt opvalt...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Moest wel!!
Bedrijven zaten bij elkaar de prijzen te verkloten, gebeurde ook soms door ontevreden/onvolwassen Tweakers... (dit is niet te bewijzen, maar waar rook is, is vuur!) En het klopt al helemaal niet op het moment dat er bij Alternate weer eens prijzen worden aangepast, daar deze ex. BTW zijn.
Tevens (is hiervoor al eerder genoemd door Koen) kreeg je op een gegeven moment de idiote situatie dat bijv. 1 type Hdd er onder 5 verschillende omschrijvingen in kwam te staan.

• Femme
  • Laatst online: 21:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

2 aanpassingen:

- Het is nu verplicht om ingelogd en geregistreerd te zijn als je prijzen wilt invoeren of editen. UserID's worden gelogd.

- Bedrijven die prijzen excl. BTW hanteren op hun site (bijv. Alternate en DES) kunnen nu geflagd worden -> automatisch omrekening naar incl. BTW.
Pagina: 1