[Amd]Lawaai reduceren

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Hallo mensen,

Ik heb een klein vraagje. Er zit voor mij een nieuwe pc in de planning en waarschijnlijk wordt 't een AMD XP 1800+. Nu is mijn vraag of dat ding veel lawaai gaat maken, ik bedoel meer als een AMD Athlon 750 Mhz.

Als dat zo is heb ik nog een andere vraag. Mijn moeder heeft de computer van mij (die weer van min broer was) overgekocht een paar jaartjes geleden. Dat is een Pentium 133 en die is MUISstil. Der zit een speciale (denk ik?) ventilatie op die eerst een heel hoog piepend (bijna niet te horen) geluid maakt en daar na bijna geen geluid meer produceert. Om dat het zonde is om die pc uit elkaar te slopen en te die koeling bij mij erop te zetten, in de veronderstelling dat het toch niet veel zal helpen omdat het een 133 koeling is, wili k aan jullie vragen of jullie zoiets kennen en of die ook geschikt is/zijn voor AMD XPtjes.

mvg,

J. somhorst

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

de koeler van een amd is altijd een lawaai apparaat gezien als iets sneller moet lopen word het warmer zonder een airflow in je kast kom je ook niet weg

om het geluid tegen te gaan kan je een goeie koeler nemen en er een paps fan op zetten en 2 paps case fannetjes
een enermax voeding dan heb je het stilst mogenlijk lucht gekoeld systeem

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op vrijdag 28 december 2001 11:20 schreef webkabouter het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb een klein vraagje. Er zit voor mij een nieuwe pc in de planning en waarschijnlijk wordt 't een AMD XP 1800+. Nu is mijn vraag of dat ding veel lawaai gaat maken, ik bedoel meer als een AMD Athlon 750 Mhz.

Als dat zo is heb ik nog een andere vraag. Mijn moeder heeft de computer van mij (die weer van min broer was) overgekocht een paar jaartjes geleden. Dat is een Pentium 133 en die is MUISstil. Der zit een speciale (denk ik?) ventilatie op die eerst een heel hoog piepend (bijna niet te horen) geluid maakt en daar na bijna geen geluid meer produceert. Om dat het zonde is om die pc uit elkaar te slopen en te die koeling bij mij erop te zetten, in de veronderstelling dat het toch niet veel zal helpen omdat het een 133 koeling is, wili k aan jullie vragen of jullie zoiets kennen en of die ook geschikt is/zijn voor AMD XPtjes.

mvg,

J. somhorst
amd's worden heet, daar heb je koeling voor nodig. xp's al minder dus je kan als je niet gaat overclocken een coolermaster koelblok+fan er op zetten. die zijn wel redelijk stil heb k gehoord. als het nog te luid is ga je gewoon de kast isoleren. dat is al vaak voorbij gekomen en dus kan je met de search er alles over vinden.

nu, die koeling van de 133, we hebben er zelf ook 1 staan, dus ook voor de lieve ouders :)
die hoor je idd haast nie als je net achter een zware pc hebt gezeten. maar ik hoor da lawaai ding van mezelf ookal bijna nie meer ;)
wat je dus vroeg is dus gewoon of je die koeler er op kan zetten. NEE. :P
de koeler is te zwak. is gewoon een feit, je moet zo denken, hoe zwakker hoe stiller. als je nou zo'n tering delta pakt, die zijn gewoon enorm krachtig, maarja, ut geluid eh :)

anyway, als je nog wa moe weten laat ut horen en k raad je ook aan om ff de FAQ te lezen. :o

Check mijn knowledge base!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
[/quote]
om het geluid tegen te gaan kan je een goeie koeler nemen en er een paps fan op zetten en 2 paps case fannetjes
een enermax voeding dan heb je het stilst mogenlijk lucht gekoeld systeem
[/quote]

misschien heel domme vraag... wat zijn paps? (case fannetjes is toch die venti aan de achterkant..)
Enermax voeding is een merk van een voeding neem ik aan

(oh feel like a n00b)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Een mogelijke oplossing: koop een beer van een koeler en laat hem vervolgens langzamer lopen. Ik heb zo'n Dragon-3 die normaal op 7000 toeren loopt. En daar wil je niet naast zitten.

Maar laat je hem in plaats van 12 volt op 5 volt draaien, dan hoor je hem absoluut niet meer, maar door het enorme koelblok koelt hij wel voldoende.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op vrijdag 28 december 2001 11:20 schreef webkabouter het volgende:
Hallo mensen,

De vraag is een beetje onzinnig. De geluidsproductie van een computer hangt niet direct af van de snelheid van de gebruikte processor. Een systeem met een 1.5GHz CPU kan bijvoorbeeld veel stiller zijn dan een systeem met een 700MHz CPU. Alles hangt af van de gebruikte CPU-koeler, de eventuele chipset of videokaart koeler en de voeding.

Bij informatique (http://www.informatique.nl) verkopen ze stille voedingen en koelers.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 28 december 2001 11:32 schreef webkabouter het volgende:

misschien heel domme vraag... wat zijn paps? (case fannetjes is toch die venti aan de achterkant..)
Enermax voeding is een merk van een voeding neem ik aan

(oh feel like a n00b)
Hij bedoeld "Papst" en dat is een bepaald merk fans :)
Pagina: 1