Netwerk (chello) verbinding monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Op dit moment blijft de ontvangst op ons kabelmodem bijna permanent branden. Dit kost ons veel snelheid, vooral met uploaden.

Zijn er softwarepakketten die kunnen weergeven waar deze (broadcasts?) vandaan komen ?

Hebben jullie suggesties voor programma's ?

Verwijderd

BlackIce (Defender)
http://download.cnet.com/downloads/0-10105-100-8173050.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.8173050

misschien zitten er een paar lekkere scanners bij je in de buurt..
Als je ziet wie die packets stuurt en diegene zit ook bij Chello, dan moet je effe zun hostnaam enzo noteren. Deze informatie kun je dan leuk door mailen naar Chello zelf >:)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet in hoever mogelijk maar als je het echt wilt weten. Packetsniffer !

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Wat ik vooral wil doen is kijken of er in onze buurt mensen zitten met opgevoerde modems die de hele zaak platgooien en computers die een virus ofzo hebben en heel veel data lopen te versturen.

M'n kabelmodem knippert als een gek (binnenkomend) als je niks doet. En de pakketjes zijn niet aan ons gericht want onze pc reageerd er niet op.

Onze pc is ook volledig virusvrij en er draaien geen rare pakketjes enzo, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is de network monitor van het Back Office pakketje van Microsoft :r .

Het kleine broertje van deze 'protocolanalyser' zit standaard in W2K (Advanced) Server. Helaas is deze niet gerschikt voor het 'sniffen' van andere netwerken alleen je eigen stukje..

Met de 'protocolanalyser' van SMS Back Office kan je bewijzen verzamelen dat een bepaald IP nr. meer 'traffic' veroorzaakt dan gemiddeld is toegestaan.

Je kan zijn pakketjes ontleden en identificeren, leuk speelgoed om mee tespelen wel voor de gevorderde.

Ik zou zeggen veel succes op de dieven :r van jouw snelheid en bandbreedte....

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 12:28 schreef burner het volgende:
Wat jij nodig hebt is de network monitor van het Back Office pakketje van Microsoft :r .

Het kleine broertje van deze 'protocolanalyser' zit standaard in W2K (Advanced) Server. Helaas is deze niet gerschikt voor het 'sniffen' van andere netwerken alleen je eigen stukje..

Met de 'protocolanalyser' van SMS Back Office kan je bewijzen verzamelen dat een bepaald IP nr. meer 'traffic' veroorzaakt dan gemiddeld is toegestaan.

Je kan zijn pakketjes ontleden en identificeren, leuk speelgoed om mee tespelen wel voor de gevorderde.

Ik zou zeggen veel succes op de dieven :r van jouw snelheid en bandbreedte....
OK, tell me waar ik dat kan downloaden of is het te koop ? dan bestel ik het wel via de baas :)
Pagina: 1