Toon posts:

Hitachi DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de een of andere vervelende Hitachi DVD speler, en met PowerDVD schokt het beeld vaak (vooral bij het begin van films), en mijn vermoeden is dat dit door de DVD speler komt. Is er een manier om tijdens het afspelen van DVD's een grotere read buffer te gebruiken, en zo ja, hoe?

Mijn systeem:
P3-550@688
512mb
Hitachi GD5000 DVD-ROM
Matrox G400DH videokaart
Win2K Prof

Verwijderd

Ik denk dat je systeem te traag is, dus dan moet je er een mpeg kaartje ingooien om de dvd's relaxt te kunnen kijken

Verwijderd

Topicstarter
Een p3-688 te traag voor dvd's kijken??? Daar is een p2-400 al voldoende voor, beetje onzin.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DMA staat aan van je DVD-speler?

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 13:29 schreef Smoothy_ het volgende:
DMA staat aan van je DVD-speler?
Ja. Meteen naar gekeken natuurlijk :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vaag. Ik heb de Hitachi GD2500 + PII400 + 128 MB + Geforce2MX + WinXP en die doet het perfect zonder schokken.

edit: en ik gebruik ook PowerDVD

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 13:33 schreef Smoothy_ het volgende:
Vaag. Ik heb de Hitachi GD2500 + PII400 + 128 MB + Geforce2MX + WinXP en die doet het perfect zonder schokken.

edit: en ik gebruik ook PowerDVD
Ik gebruik een G400, en gebruik daarvan de DVD-Max functie om het beeld fullscreen op m'n tv te krijgen. Niet het juiste forum om het te vragen natuurlijk, maar zijn daarmee problemen in combinatie met PowerDVD 3.0 bekend? Ik heb de nieuwste drivers voor m'n G400.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 13:28 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Een p3-688 te traag voor dvd's kijken??? Daar is een p2-400 al voldoende voor, beetje onzin.
Een p2-400 zonder mpeg kaart ??? Bwhahaha, never

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 16:32 schreef Lietsj het volgende:

[..]

Een p2-400 zonder mpeg kaart ??? Bwhahaha, never
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. M'n vorige pc, en P2-333@400 deed het perfect zonder MPEG kaartje. En ik heb al gevonden wat het probleem was. PowerDVD maakt gebruik van Directdraw, en ik had nog een oude versie van DirectX draaien |:(

Verwijderd

Dan had je of een speciale speler of iets speciaal op je videokaart zitten zeker ?
Ik heb het zelf ondervonden en hoor ook van iedereen, dat je op een tragere pc DVD's niet relaxt kan kijken. Anders mag jij mij vertellen hoe je dat doet....
edit:

Sterker nog, dan wil ik HEEEEEL graag weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Want mij DVD's spelen nou ook niet bepaald lekker..

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb een P2-400 met 128Mb geheugen en al zon 30 tot 40 DVDs bekeken. Loopt vloeiend, alleen op de heeeel drukke stukjes wat schokken, maar dat komt maar 1x per 3 films voor.

Wat wel een oorzaak van schokken kan zijn op een p400 is een slechte dvd-player. Ik gebruik PowerDVD. Dat is een van de weinige players die zonder schokken afspelen.

Mijn advies : Probeer PowerDVD. Als het dan nog niet lukt op je P400 dan doe je toch ergens iets fout (DMA uit, slechte videokaart (1mb?), bekraste DVD, Windows 3.11, oude drivers, DirectX outdated, etc)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op vrijdag 28 december 2001 11:12 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Ik heb de een of andere vervelende Hitachi DVD speler, en met PowerDVD schokt het beeld vaak (vooral bij het begin van films), en mijn vermoeden is dat dit door de DVD speler komt. Is er een manier om tijdens het afspelen van DVD's een grotere read buffer te gebruiken, en zo ja, hoe?

Mijn systeem:
P3-550@688
512mb
Hitachi GD5000 DVD-ROM
Matrox G400DH videokaart
Win2K Prof
probeer eens een lagere resolutie. Bv 800x600, meer is trouwens ook niet nodig voor DVDs.
Pagina: 1