[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
senks man! 
en /etc/issue en /etc/motd werken ook bij andere distro's ? want dan kan ik daar ook wat gaan aanpassen
en /etc/issue en /etc/motd werken ook bij andere distro's ? want dan kan ik daar ook wat gaan aanpassen
issue is dacht ik, dus wat je voor dat je ziet inlogt en /etc/motd is wat je krijgt te zien als je daarna inlogtOp vrijdag 28 december 2001 11:00 schreef ZyberTEQ het volgende:
senks man!
Nog een ander vraagje trouwens.
Wij hebben hier op mijn stage een Compaq server met daarop ook SuSE 7.2 en die server heeft nadat je inlogt een variabele message. dus elke keer dat je inlogt komt er een andere welkomsttext te staan. (die server is laatst neergezet door een of ander vaag bedrijf en werkt perfect
)
bijv telkens een andere law van murphy
maar dat staat dus niet in /etc/motd
waar dan wel?
Wij hebben hier op mijn stage een Compaq server met daarop ook SuSE 7.2 en die server heeft nadat je inlogt een variabele message. dus elke keer dat je inlogt komt er een andere welkomsttext te staan. (die server is laatst neergezet door een of ander vaag bedrijf en werkt perfect
bijv telkens een andere law van murphy
maar dat staat dus niet in /etc/motd
waar dan wel?
Verwijderd
Waarschijnlijk hebben ze een inlog script draaien dat elke keer een andere tekst in /etc/motd zet. Ik weet niet hoe, maar zoiets zal het wel zijn.
fijn. nou toch bedankt replyers.
en die laatste vraag ik dan wel aan die gast die die Compaq neergezet heeft. als ie nog langskomt
en die laatste vraag ik dan wel aan die gast die die Compaq neergezet heeft. als ie nog langskomt
Die variable tekstjes komen van het programma fortune.
Je kan gewoon in je /etc/profile
of je bash loginscript zetten dattie
moet uitvoeren
En als je er groffe wil
code:
1
| fortune |
moet uitvoeren
En als je er groffe wil
code:
1
| fortune -o |
Verwijderd
Klopt, SuSE heeft het overigens standaard in je profile staan, maar het is weg-gecomment.Op vrijdag 28 december 2001 12:04 schreef XTerm89D het volgende:
Die variable tekstjes komen van het programma fortune.
code:
1 fortune
moet uitvoeren
En als je er groffe wil
code:
1 fortune -o
Ik gebruik hiervoor Welcome2L, een erg leuk programmaatje dat behalve een tux (rond december heeft ie trouwens een kerstmuts op
) ook wat systeeminfo toont.
URL: http://www.littleigloo.org/downloads_003.php3
URL: http://www.littleigloo.org/downloads_003.php3
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Pagina: 1