Athlon 800 overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:19
Ik wil mijn Athlon classic 800 MHZ op slot A overklokken (hij draait nu 801 MHZ) naar ??? (zover mogelijk) mijn moederboord is een SOLTEK SL-77kv.

ik heb gehoord dat het met een potlood streep kan.

Ik weet niet of hij geunlockt is.

verdere specificaties zijn denk ik niet van belang.

Wie kan mij hiermee verder helpen.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Hier heb je wel veel aan :)

[topic=324186/1/25]

En je zal hem vast tot nu toe niet unlocked hebben, dus dat is hij niet :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees de eerste 4 topics van deze pagina eens.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
potlood werkt alleen bij socket a. bij slot a heb je zo'n tweaking device ala golden finger nodig.
ken nog wel iemand die zo'n ding over heeft.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou maar geen fantastische resultaten verwachten. Helaas gaat het overclocken van die slot-a gevallen niet zo geweldig. :(

• Stylisimo
Die pagina wordt elke keer vernieuwd dus daar heb ik niets aan.

Kan ik met dat goldfinger mijn AMD-tje sneller laten rennen hmmm waar kan ik dat krijgen en is het veilig.

Waarom kan ik niet veel verwachten van het over klokken het is natuurlijk wel een hele andere dan de socket A.

Is het wel te vertrouwen dat overklokken wat ik denk dat ik ook binnenkort een nieuwe pc ga kopen via werk. Kan ik dat beter doen of is over klokken een goedkopere oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 10:44 schreef weareborg het volgende:
potlood werkt alleen bij socket a. bij slot a heb je zo'n tweaking device ala golden finger nodig.
ken nog wel iemand die zo'n ding over heeft.
Hee weareborg, kun je met die golden finger ook de pentium 1 overclocken, dat heb ik een keer gelezen maar ik weet niet of dit hetzelfde apparaatje is. anders heb ik er wel interesse in.

• Stylisimo
Is overklokken geen groot risico, wat is de kans dat je pc niet meer werkt na overklokking.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ga gewoon fsb overclocken, ik denk dat goldfingers niet zo heel veel uitmaakt met het uiteindelijke resultaat, tenzij je processor 60% sneller zou moeten gaan lopen ofzo, dat zie ik een classic niet zo snel doen. Zorg wel voor goede koeling, anders dan haal je nooit het maximale uit je processor. En vergeet de casefans niet :)

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op vrijdag 28 december 2001 11:35 schreef Dani2001 het volgende:
Is overklokken geen groot risico, wat is de kans dat je pc niet meer werkt na overklokking.
Die bestaat niet. Als je zo ver overclockt dat het fout zo gaan (meteen fsb met 100 verhogen ofzo, als dat al kan) dan werkt het mobo gewoon niet. Het weigert dan om ook maar iets op te starten. Dan moet je door een jumper te verplaatsen je cmos clearen en dan loopt alles weer op default snelheid. Handig toch? :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Hoi,

Je topic voldoet helaas niet aan de gestelde rightlijnen van dit forum, vandaar dit slotje.
Lees dit topic eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Succes verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.