[NW51] Wel internet, geen ping

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tja.. ik heb de laatste tijd weer iets raars op m'n servertje.

NetWare 5.1 Sp2a
BorderManager 3.5EE SP2
private NIC Madge TRN
public NIC 3Com 3C90XC

BorderManager wordt gebruikt om m'n Chello verbinding te verdelen over het LAN
Omdat Chello nou niet zo'n waanzinnig stabiel netwerk heeft, heb ik een klein NCFje genaamd CHECK.NCF
Deze pingt de volgende IP's:

Mijn public IP
Router van Chello
1e DNS server van Chello
2e DNS server van Chello
1e DNS server van WXS/Planet

Loopt mijn client te kloten met inet, ff CHECK.NCF draaien en ik zie in 1 oogopslag of het aan mij ligt of dat Chello weer zit te knipperen.

Nu komt het de laatste tijd steeds vaker voor dat ik zonder problemen kan internetten (mail kom ook netjes op de server binnen) , maar dat er op de server zelf NIETS te pingen valt (gewoon GEEN REPLY op een ping).
Het renewen van een IP is geen enkel probleem, dit lukt ook (het komt qwel eens voor dat ik geen verbinding meer heb met Chello, ff IP opnieuwe renewen en de verbinding is er weer, vandaar deze truuk).

Op geen enkele manier krijg ik dan nog een ping op de server (terwijl technisch gezien ik dan ook niet zou kunnen inetten).
Het zijn GEEN gecachde pagina's die ik zie dus er is zeker weten een verbinding.

Als ik dan de driver van m'n public NIC unload, en vervolgens een REINITIALIZE SYSTEM doe, werkt het wer als een trein (altans, dat deed het al.. maar nu kan er ook weer gepinged worden).

Ik heb nog niet geprobeerd wat de client met een ping fdoet enzo.

Anyway ... het is niet zozeer een probleem, en verwacht ook niet echt oplossingen ofzo, maar ik vroeg me af of iemand het bekend voorkomt onder Netware :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Heb je mischien op de BM de ICMP poort dicht staan ??

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt met "set tcp ip debug = 1" zien welke packets er allemaal langskomen. Zie je daar je pings wel in terugkomen? Misschien worden ze om een of andere reden gedropt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Goofer, ICMP staat open, zelfs IP stond volledig open.

Onno, ik zal eens kijken met die debug (niet aan gedacht) ..'t is wachten totdat ik weer dit rare probleem heb (tot nu toe 2 keer gehad).

Beide NICs hebben trouwens de laatste drivers

Verwijderd

Probeer eens unload ipflt? Het kan zijn dat het daar dicht staat. En anders op een router achter de BM????

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nope, dat issut ook niet.
ICMP en zelfs volledig IP protocol stond op dat moment volledig open.

[vergezocht-modus]
't Zou natuurlijk een of andere bug kunnen zjn die het e.e.a. ineens dicht zet, kan daar wel eens naar kijken als het zich weer voordoet.
[/vergezocht-modus]

Verwijderd

[ook vergezocht modus]
Als het een bug is, dan is er bij Novell gelukkig regelmatig een TCP/IP stack update. De laatste is geloof ik tcp553k.exe
[/ook vergezocht modus]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik zou eerst es beginnen met SP3, ik heb al een hoop rare problemen gezien met 2a.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

hebben ze er bij chello mischien een filtertje tussen gezet ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1