uniek layer id genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik maak op dit moment aan de hand van een xml en een xsl bestand een boom structuur in html mbv layers. En hoe kan ik hiervoor iedere layer een unieke id generen? Ik had zelf een java script in gedachten, maar is er nog een andere manier?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Kan het niet direct in de XSL :?

Verwijderd

Weet niet of dit bruikbaar is voor jouw probleem, maar als je een uniek nummer nodig hebt kun je altijd met Date() het aantal milliseconden sinds 1970 opvragen en achter je layernaam plakken. Dat is altijd uniek.
code:
1
2
var the_date = new Date();
var layerName = 'myLayer'+the_date.valueOf();

Ik ben niet thuis in XSL maar misschien is zoiets daar ook mogelijk als het document gemaakt wordt.

Je kunt vast wel in XSL de positie in de boom van een element bijhouden of opvragen. Dat zou ook uniek moeten zijn.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
hmmm... ik hou eerlijk gezegd niet zo van dit soort grappen. Je kan namelijk niet garanderen dat iedereen een uniek id heeft. Vooral als de computers vrij snel zijn.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 28 december 2001 12:49 schreef Alarmnummer het volgende:
hmmm... ik hou eerlijk gezegd niet zo van dit soort grappen. Je kan namelijk niet garanderen dat iedereen een uniek id heeft. Vooral als de computers vrij snel zijn.
je hebt ook niet met iedereen te maken, maar alleen voor de persoon die de pagina bekijkt. Dus er hoeft maar op de clientside een unieke id te zijn per layer, niet per site basis. Post eens een stukje van je XSL file. Kzie eigenlijk niet zo goed wat het probleem is..

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Anders houd je met een variabele elke wijziging bij, en na een wijziging verhoog je die variabele.

Je kunt ook iedere keer een teken toevoegen (nieuwe tak), of een teken ophogen (zijtak)

Het ligt eraan wat je erna nog precies wilt doen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

er bestaat een xsl:variabele
code:
1
<xsl:variable name="foo" select="0">

http://www.w3schools.com/xsl/el_variable.asp
(als je een string wilt maken moet je extra quotes gebruiken, dus select="'bar'")

verder kun je een count()-functie gebruiken, die bv aantal nodes count, waarmee hij een uniek getal genereert;
code:
1
2
3
<xsl:template match="FOO">
  <xsl:value-of select="(count(preceding::FOO)+1)"/>
</xsl:template>

bedenk wel dat een layer-id nooit met een getal of speciaal character mag beginnen, maar altijd met een letter [a-zA-Z]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 28 december 2001 13:34 schreef RM-rf een verhaaltje:
We zijn al verder gegaan in /14.. ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz