Toon posts:

Koeling voor mn Amd 1333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er nog een goede prockoeler voor mn 1333?

Ik heb er een onbekend merk koeler op zitten die te veel herrie maakt! Deze cooler kreeg ik van de vorige eigenaar erbij!

Mn proc wordt nu gemiddeld 47 graden idle en 50 tijdens t gamen, met mn kast open! Ik heb er nu een casefan naast gezet maar dan kan mn Aopen HQ 08 nog niet dicht.
Mijn proc wordt dan idle al 50 :( graden

Ik vind de Dragon Orb III heel cool en stil! Is die goed?

Weet iemand nog een andere cooler?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je beter even in de search kunt zoeken/kijken
Veel mensen vragen dat :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 28 december 2001 04:02 schreef boeddha het volgende:
Wie weet er nog een goede prockoeler voor mn 1333?

Ik heb er een onbekend merk koeler op zitten die te veel herrie maakt! Deze cooler kreeg ik van de vorige eigenaar erbij!

Mn proc wordt nu gemiddeld 47 graden idle en 50 tijdens t gamen, met mn kast open! Ik heb er nu een casefan naast gezet maar dan kan mn Aopen HQ 08 nog niet dicht.
Mijn proc wordt dan idle al 50 :( graden

Ik vind de Dragon Orb III heel cool en stil! Is die goed?

Weet iemand nog een andere cooler?
die dragon orb III met de snelle 7000 fan is niet echt stil
hij laat op een stofzuiger geluid :o

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kheb mn dragon orb 3 er vanmiddag in gezet en hij is verreweg van stil, echt een pokkeherrie :o (7000rmp versie dan). Maar hij koelt wel goed 8-)
je hebt ook nog een 4900rmp versie van de dragon orb 3, zou daar es naar kijken

oja, hij houd mn 1133@1400 8-)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 28 december 2001 04:16 schreef Revision het volgende:
kheb mn dragon orb 3 er vanmiddag in gezet en hij is verreweg van stil, echt een pokkeherrie :o (7000rmp versie dan). Maar hij koelt wel goed 8-)
je hebt ook nog een 4900rmp versie van de dragon orb 3, zou daar es naar kijken

oja, hij houd mn 1133@1400 8-)
en de temp?

Verwijderd

Neem een Swiftech MC 462 en Arctic Silver koelpasta en het gaat een stuk beter

Verwijderd

Mits je niet gaat overclocken is elke temperatuur beneden de 50 graden acceptabel als je processor 100% 'stressed' is. Verder speelt geluidsniveau en prijs een grote rol.

Als je een goedkope processor wilt kan ik de CoolerMaster EP5-6H51 aanbevelen (80x60mm heatsink met 60x60 fan), deze presteert zeer aardig en is zeer goedkoop (29,- bij Gistron). Het geluidsniveau is acceptabel.

Als je een stillere cooler wilt kun je voor de SmartCooler 1170H gaan, deze presteert even goed als bovenstaande CoolerMaster maar is vrijwil onhoorbaar met gesloten kast. Bij Gistron (www.gistron.com) kost deze 45,-

Duurdere coolers zou ik alleen nemen als je wilt gaan overclocken.

Succes. :)

Verwijderd

Of gewoon een goede heatsink in combinatie met een stille fan :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 05:13 schreef funksngrooves het volgende:
Of gewoon een goede heatsink in combinatie met een stille fan :)
Heatsink los kopen is vaak duur, dan kom je al snel bij de Alpha heatsinks en die zijn PRIJZIG. Bovendien moet je dan nog aan een stille fan komen die toch genoeg CFM levert.

boeddha wil m.i. gewoon een redelijk goedkope, stille en goed werkende koelen "zonder fratsen". Er zijn genoeg budget coolers die én stil zijn én redelijk koelen én Nederlands geprijst zijn. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 28 december 2001 05:04 schreef CiPHER het volgende:
Mits je niet gaat overclocken is elke temperatuur beneden de 50 graden acceptabel als je processor 100% 'stressed' is. Verder speelt geluidsniveau en prijs een grote rol.
Hmm... 50 graden is echt niet zo warm hoor voor een Athlon...
vergeet vooral neit de enorme afwijking die de tempsensoren op mobo's hebben... Daarnaast mogen Athlons veel heter worden... (95 graden)

Zo lang hij stabiel draait hoef je je echt niet druk te maken om de temperatuur (ook niet als je gaat OC'en...)

Verwijderd

neem een spire www.spire-coolers.com kun je precies zien welke amd gecertificeerd zijn,of een coolmaster,maar neem geen orbs van termaltake,ik heb er ervaring mee

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 04:33 schreef happy3736 het volgende:

[..]

en de temp?
Temp is nu 38, maar stressed zal dat iets van 43 graden zijn. Das natuurlijk wel met casefans :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal!

Ik zal eens gaan kijken naar alle fijne coolers, helaas lees ik meestal vragen voor coolers van XP procs

Ik ben wel van plan deze proc te oc'en want de vorige eigenaar had em draaien op 1600 zonder problemas!

Goed, als tie stil MOET zijn en rond de 50 a 60 ballen mag kosten.....

Welke moet t dan worden?

(ik gooide gister mn kast dicht en binnen de 5 minuten zat mn proc weer op de 50 graden, dus 1 graad erbij per minuut)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets van die Dragon Orb III in de 4900 rpm uitvoering?

Die cooler maakt maar 29 db herrie!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een Spire coolertje 5E32B3 op mijn OC Tbird 1000 Axia, draait zelfs stabiel op 1400 Mhz (10x140), maar daar ik toch iets langer met de cpu wil doen draai ik op 1350 Mhz.
De temp schijnt aan de hoge kant met zo'n 59 graden, maar alles draait toch stabiel. Die Tbirds kunnen wel tegen een beetje hitte...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 04:38 schreef frisian het volgende:
Neem een Swiftech MC 462 en Arctic Silver koelpasta en het gaat een stuk beter
Betaal jij het?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 15:48 schreef boeddha het volgende:
Thanx allemaal!

Ik zal eens gaan kijken naar alle fijne coolers, helaas lees ik meestal vragen voor coolers van XP procs

Ik ben wel van plan deze proc te oc'en want de vorige eigenaar had em draaien op 1600 zonder problemas!

Goed, als tie stil MOET zijn en rond de 50 a 60 ballen mag kosten.....

Welke moet t dan worden?

(ik gooide gister mn kast dicht en binnen de 5 minuten zat mn proc weer op de 50 graden, dus 1 graad erbij per minuut)
de spire draait op 4200 toeren en blijft ongeveer (die van mij staat in een computer meubel) tussen de 50 en 55 en er zit zilver pasta bij :) hoef je dat niet meer te koopen
Pagina: 1