mxstream: alternatief voor Alcatel?

Pagina: 1
Acties:

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb nu via xs4all adsl (mxstream basic). Ik gebruik een gemodde alcatel speedtouch home (nu dus "semi" pro) via een analoge telefoonlijn. Ik ga binnenkort verhuizen en heb in m'n nieuwe woning isdn.
Ik wil dus graag weten welk apparaat ik kan gebruiken om de alcatel te vervangen zonder functionaliteit te verliezen (adsl-connectie over isdn en NAT in 1 apparaat dus).

Ik heb wat gevonden over Draytek, Netgear, Linksys e.d. Misschien snap ik het niet, maar die zitten toch tussen een "adsl-modem" en je lan in. Heb ik dus niks aan?

Verwijderd

Volgens mij zijn die er wel, maar niet zeer bekend en algemeen verkrijgbaar. Bovendien zijn ze erg duur (rond de 1500 piek).

Dan lijkt me het vele malen makkelijker om een gewone ADSL modem te kopen en aan een simpel *nix servertje te hangen waarmee je deze als router configureert met natd en ipfw.

• nOLoGIc
Zijn die Alcatels niet gewoon ergens te koop?
Na die simpele mod zijn die perfect te gebruiken...

edit:
Die *nix server komt er op den duur ook wel weer. Ik had na veel gekloot met pptp een goed werkende Slackware bak, maar die stierf tot 2 keer toe aan een HD-infarct :(

Verwijderd

In de UK zijn die dingen wel los te koop ja. Wel gek eigenlijk want Alcatel is een Nederlands bedrijf dacht ik. Anyways, check bekende UK postorder sites maar, die leveren vaak ook internationaal.

Succes. :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Alcatel is Frans, niet Nederlands :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ci$co heeft SOHO ADSL routers. Kosten alleen de nodige eurocenten

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:06
Eicon en Zyxel hebben ze volgens mij ook, zijn misschien iets goedkoper dan Cisco :)

Je kunt natuurlijk bij je nieuwe ADSL-abonnement ook weer een Alcatel nemen, dan krijg je vanzelf de ISDN-versie. De vraag is alleen of je die dan nog kunt tweaken, want dat schijnt bij modems met de nieuwste firmware niet meer te kunnen.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

In België zijn die Alcatels ook gewoon te koop zowel de analoge als de isdn versie. Bij iedere Belgacom Teleboetiek en ook bij een aantal pc winkels. Voor Adsl over isdn zijn er maar twee keuzes zo'n alcatel 1000 of zon Cisco 826 of 827 (de ene is pots de andere ISDN)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
want dat schijnt bij modems met de nieuwste firmware niet meer te kunnen.
Da's lariekoek :) Lees de onvolprezen I&T FAQ maar es...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/101#101

DIT IS MIJN WEBSITE

• nOLoGIc
Op vrijdag 28 december 2001 11:50 schreef tomsworld het volgende:
In België zijn die Alcatels ook gewoon te koop zowel de analoge als de isdn versie. Bij iedere Belgacom Teleboetiek en ook bij een aantal pc winkels. Voor Adsl over isdn zijn er maar twee keuzes zo'n alcatel 1000 of zon Cisco 826 of 827 (de ene is pots de andere ISDN)
Maar wat kost dan de Alcatel Speedtouch ISDN (die je bij mxstream krijgt) los in Belgie? Kan toch nooit veel zijn als ik 275,- voor het hele pakket betaal.

• nOLoGIc
Op vrijdag 28 december 2001 11:27 schreef Mr Magic het volgende:
...
Je kunt natuurlijk bij je nieuwe ADSL-abonnement ook weer een Alcatel nemen, dan krijg je vanzelf de ISDN-versie.
...
Ik verhuis de aansluiting naar m'n nieuwe nummer. Kost 75,- en duurt 25 dagen zegt xs4all. Met nummerbehoud duurt het 50 dagen |:(

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Op zaterdag 29 december 2001 15:28 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

Maar wat kost dan de Alcatel Speedtouch ISDN (die je bij mxstream krijgt) los in Belgie? Kan toch nooit veel zijn als ik 275,- voor het hele pakket betaal.
Stukken meer rond de €200 denk ik. Adsl modems worden niet gesubsidieerd door Belgacom en zeker de ethernet exemplaren zijn duur.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 04:53 schreef nOLoGIc het volgende:
Zijn die Alcatels niet gewoon ergens te koop?
Na die simpele mod zijn die perfect te gebruiken...
Op kpn.com kun je mxstream modems los bestellen.

Alcatel Mxstream Ethernet ISDN modem

Nokia Mxstream Wireless modempakket ISDN
= meer voor zakelijk gebruik bedoelt, zie prijskaartje ;)

• nOLoGIc
Typisch, zo'n mooi rond bedrag EUR.250,- Wat was het in pieken?

En een beetje hoog ook :(

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 29 december 2001 16:47 schreef nOLoGIc het volgende:
Typisch, zo'n mooi rond bedrag EUR.250,- Wat was het in pieken?

En een beetje hoog ook :(
reken dat ff zelf uit |:(

iStockphoto

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Analoog lijntje erbij ???

Of mischien een nieuwe splitter (weet niet of het kan ik gil ook maar wat ! )

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Wat ook mooie is om een adsl lijntje aan te hangen zijn de cisco 826 en 827 alleen ordt het dan wel duur :)

Pagina: 1