Spel vanaf HD spelen ipv steeds cd's te wisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb gehoord dat het mogelijk is om je cd-rom drive te faken, zodat je een spel kunt laten denken dat 'ie vanaf de cd-rom wordt gespeeld in plaats van de harde schijf. Dat wil ik graag doen, omdat ik dan niet continu cd's hoef te wisselen. Hoe doe ik dat?

(ik hoop overigens dat dit in het goede forum staat, en helaas kon ik met de search nix vinden).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

Nakebod

Nope.

Hier bestaan ook andere oplossingen voor, de NO-CD crack..
Sommigen beweren, dat het illigaal is, maar dit is alleen wanneer je geen orginele cds in je bezit hebt..
en die heb je natuurlijk wel :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik denk dat je dit zoekt

http://www.daemon-tools.com/

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 06:49 schreef Frozen-North het volgende:
Ik denk dat je dit zoekt

http://www.daemon-tools.com/
idd, zeer handig programma, freeware/300KB/Werkt prima, dan is het ook makkelijk om clonecd te downloaden (url staat wel ergens op tweakers.net), kun je met clonecd de cd naar de HD kopieren en mounten (laden op de harde schijf), je kunt ook meerdere cd's tegelijk laden (max 4) als een spel uit meerdere cd's bestaat...

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Bedankt! Is het overigens ook mogelijk om iets op die zogenaamde cd-rom drive te schrijven dat niet de vorm van een image heeft?
Ik bedoel, met subst kun je een extra harddisk 'aanmaken', maar hoe 'maak' je zo'n cd-rom drive? Met Deamon tools kan ik een cd drive maken maar daar kan ik dan niets op kopieren dat niet de vorm van een image heeft.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:11 schreef Millennyum het volgende:
Bedankt! Is het overigens ook mogelijk om iets op die zogenaamde cd-rom drive te schrijven dat niet de vorm van een image heeft?
Ik bedoel, met subst kun je een extra harddisk 'aanmaken', maar hoe 'maak' je zo'n cd-rom drive? Met Deamon tools kan ik een cd drive maken maar daar kan ik dan niets op kopieren dat niet de vorm van een image heeft.
Nee dat werkt niet, je kan alleen een image mounten. Je kan er niets aan toevoegen oid.

Maar het is wel een goed proggie hoor!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik heb ier ergens een proggie genaamd CD Copier... kan je zoveel drives maken als je wilt.

Ik heb nu op de machine van mn pa z'n cd foon gids gefaked

Verwijderd

Het programma wat ik zelf gebruik heet VirtualCD en is inmiddels bij versie 3.

Hiermee kun je je bestaande cd's inlezen en zo van dat bestand een CD Drive van maken en daar een Drive letter aanhangen.

Werkt best wel oke.

www.hitsquad.com/smm/programs/Virtual_CD_win95

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Wat ik altijd deed was:

-Met Farstone VirtualDrive een image maken
-Met een editor voor die image files (sorry naam vergeten) alle onnodige files leeg maken
-Daarna van het image een gecomprimeerd image maken.

Dat image gebruikte ik dan als vervanger van de CD. Resultaat: Q3 5,8MB, Shogo 2,0MB etc.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 11:14 schreef Selfdefence het volgende:
Wat ik altijd deed was:

-Met Farstone VirtualDrive een image maken
-Met een editor voor die image files (sorry naam vergeten) alle onnodige files leeg maken
-Daarna van het image een gecomprimeerd image maken.

Dat image gebruikte ik dan als vervanger van de CD. Resultaat: Q3 5,8MB, Shogo 2,0MB etc.
Dit begrijp ik niet helemaal. Werkt het spel dan nog wel?

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
De spellen die bij een full-instal alle benodigde bestanden op de HD zetten, werkten dan nog. Dat gecomprimeerde image was alleen nodig om door de CD-check te komen. (En je had het icoontje van de CD nog, en de autorun feature werkte nog!)

Ik was op dit idee gekomen doordat ik het onzinnig vond om dezelfde bestanden 2x om mijn harddisk te hebben. Eén keer van de full-instal en één keer in de image.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op vrijdag 28 december 2001 21:54 schreef henkie2002 het volgende:
Het programma wat ik zelf gebruik heet VirtualCD en is inmiddels bij versie 3.

Hiermee kun je je bestaande cd's inlezen en zo van dat bestand een CD Drive van maken en daar een Drive letter aanhangen.

Werkt best wel oke.

www.hitsquad.com/smm/programs/Virtual_CD_win95
Sorry hoor maar dat is voor windows 95 zijn daaar nog gebruikers van joh :? :D

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje Virtual CD gebruikt, maar deamon tools werkt veel makkelijker omdat je gewone isos meteen kan mounten, bij Vcd moet je die eerst in de editor omzetten, en als je zelf een virtual cd wil maken van een bestaande CD dan moet er ook geen krasje opzitten anders duurt dat uren.

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Verwijderd schreef op 28 december 2001 @ 07:13:
[...]

idd, zeer handig programma, freeware/300KB/Werkt prima, dan is het ook makkelijk om clonecd te downloaden (url staat wel ergens op tweakers.net), kun je met clonecd de cd naar de HD kopieren en mounten (laden op de harde schijf), je kunt ook meerdere cd's tegelijk laden (max 4) als een spel uit meerdere cd's bestaat...
Spel Call of Duty:
met DEAMON Tools en Clone CD (image gemaakt van bijde CD`s)
Wat doe ik fout, kan alleen Multiplay spelen. Heb originele CD`s.
CD-1 is mounted drive K
CD-2 is mounted drive L

Wil ik Singleplay doen, vraagt ie naar doe cd-1 in cd-rom drive.

Verwijderd

Heb je misschien de game geinstalleerd vanuit een andere cd drive dan kunnen er verwijzingen staan naar de drive waaruit je geinstalleerd hebt.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Je hebt hem waarschijnlijk geinstalleerd vanuit een andere drive. Je moet die drive gewoon even veranderen in je register naar drive K

Dit is trouwens een best wel heel erg oud topic :+

[ Voor 19% gewijzigd door Apocrypha op 25-11-2003 15:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

zomaar een iso maken en die mounten en de boel van je hd spelen kan soms niet.
dan zul je ook nog een cdcrack nodig hebben. daar kunnen we je hier niet aan helpen.
dus veel google plezier.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-11-2003 15:42 ]

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24

BaatZ

Prullenbakker :?

http://faq.armyofgot.nl/html/bfzondercd.html

Maar dan voor alle cd's ipv battlefield ;)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

*Sleuteltje omdraai en doorspoel* Dit topic al 2 jaar oud & als je een probleem hebt, en je kan het niet vinden met de search, dan kan je daarvoor een nieuw topic maken (wel goed dat je zoekt, trouwens :P)

Mocht je nog steeds problemen hebben, dan mag je een topic openen in Spielerij - Problemen & Vragen. Maar let wel op, als damster gelijk heeft en je hebt een crack nodig, dan kunnen wij je daar niet aan helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 16:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.