Je hebt je coolpad met je handen weggekrabt, dus is ie niet helemaal weg (misschien alleen voor het oog, maar waarschijnlijk dat nog niet eens). Verder heb je dit dus met je handen gedaan en die hebben vuil en vet aan zich hangen en die restjes coolpad op je cooler trekken dat aan.
Dus Heatsink van je CPU halen en je CPU uit je bord halen. Nou ga je de Heatsink eens goed schoonmaken met een doek en dinge die 100% ontvetten, zoals puur alcohol of spul in het aanrechtkastje zoals terpetine, verfverwijderaar, wasbenzine, etc etc. Kijk goed op de fles of het geen mooi glanzend laagje achter lat (zoals bijv glassex) want dit houd een mooi dekentje over de cpu heen.
Dan ECHT goed poetsen die handel en even af poetsen met keukenrol gedipt in water. Let erop dat je onderkant van de heatsink dus brandschoon is.
Nu de cou, die is wat gevoeliger dus die houd je bij de zijkanten vast en de core ga je schoonmaken met keukenrol.
Eerst gewoon met keukenrol alles wegdeppen. Dan pak je een nieuw vel keukenrol en je draait hier zo'n strak puntje aan en dat dip je voorzichtig in bijv puur alcohol of wasbenzine, spiritus etc. Ook hier geld weer, dat het een goede ontvetter is en geen spul achterlaat (puur alcohol, wasbezine, spiritus etc laat meestal niks achter.)
Dit doe je net zolang tot je echt geen vuiltje meer ziet en je cpu ipv zilver (van de pasta) weer de orginele kleur heeft. Gewoon dus lekker lang doorgaan dat ie echt brandschoon is.
Als ie dan schoon is veeg je het met een droge keukenrolblaadje nog een paar keer goed na. Let ook hier op papier restjes en stofjes. Ik heb vervolgens ook weer een puntje keukenrol gepakt en in water gedipt om alle schoonmaak middelen te verwijderen. Dan weer goed op poetsen met droog keukenpapier .
* Let op dat de zilverpasta niet de bruggen gaat verbinden, alleen de core poetsen dus.
Vervolgens doe je weer een druppel zilverspul op je core en verdeel dit gelijkmatig zo dun dat je er bijna doorheen kunt kijken. verdelen do je met een scheermesje of bankpasje ofzo. Zorg ook dat je echt elk plekje gehad hebt.
Zet nu de proc in de socket, hendel omlaag en heatsink erop. Fan aansluiten en starten maar.
Bij mij scheelde dit dus 31C idle. (mijn eerste schoonmaak middel eau de toilette liet blijkbaar een laagje achter).
Als je er nu nog mee gaat beginnen (dit tijdstip, dan blijf ik nog eventjes wakker want ik ben wel benieuwd of het bij jou ook zoveel helpt)
Succes!
En dan voorzichtig schoonmaken (alleen de core)