Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43295

Topicstarter
Tjah, zoals het topic al zegt..
Wat is nou mooier ? een goeie vriendschap of liefde ?
Soms kan een vriendschap overgaan in liefde, maar dat kan ook leiden tot het einde van de "unbreakable friendship"

(Of kan ik hiervoor beter naar een andere site gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03

Lordy79

Vastberaden

Ik heb op dit moment een boezemvriendschap met de vrouw waar ik jarenlang van gehouden heb en nog steeds van hou.

De keuze om dit op het spel te zetten voor Liefde (zoals jij het bedoelt) is moeilijk, maar toch zou ik kiezen voor Liefde MET het risico om alles te verliezen.

De reden hiervan is dat ik mezelf mijn leven lang zou afvragen of er niet meer in had gezeten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Op vrijdag 28 december 2001 00:47 schreef Lietsj het volgende:
Tjah, zoals het topic al zegt..
Wat is nou mooier ? een goeie vriendschap of liefde ?
Soms kan een vriendschap overgaan in liefde, maar dat kan ook leiden tot het einde van de "unbreakable friendship"

(Of kan ik hiervoor beter naar een andere site gaan?)
Dat laatste gebeurd bij een platonische relatie.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

ik denk dat dat per persoon anders is, ik denk dat bij veel mensen vriendschap een belangrijkere rol in het leven heeft dan liefde (hoe gek het ook klinkt), maar dat de meeste toch voor liefde kiezen...

ik denk imho niet dat ik echt happy zou zijn met alleen vriendschap of alleen liefde, ik vind het beide erg belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:40
dat hangt van de persoon af! heb een hele goede vriendin als ik daarmee een relatie aan zou gaan zou dat direct fout gaan!! daarentegen ben ik wel een relatie aangegaan met een andere vriendin van me! het hangt van de persoon af!! in 1ste instantie zou ik denk ik voor vriendschap gaan maar aan de andere kan een mens kan nie zonder liefde... het is een moeilijke keus!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39210

Vriendschap en liefde zijn allebei heel veel waard. Wat dat betreft ben ik wel heel gelukkig met mijn vriend. Hij is al een hele tijd mijn beste vriend, en dat zal hij altijd blijven. Ondanks onze relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Overdrijving:
Wat is belangrijker? Eten of Drinken?

Ik zou niet zonder beide kunnen. Gelukkig heb ik nog de mazzel dat vriendschap en liefde bij mij allebei grotendeels gebaseerd zijn op respect en dingen die ik waardeer in iemand, zodat de grens ertussen nogal vaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
andere vraag:

geld of liefde?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 16:33 schreef zwelgje2 het volgende:
andere vraag:

geld of liefde?
Het antwoord lijkt me zeer makkelijk...
LIEFDE ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Vriendschap, ik ben te koud voor liefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Op vrijdag 28 december 2001 16:34 schreef Lietsj het volgende:

[..]

Het antwoord lijkt me zeer makkelijk...
LIEFDE ! :)
Geld natuurlijk, liefde kun je wel kopen :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je niet te koud bent voor vriednschap, ben je ook niet te koud voor liefde. Tenminste, het hoeft geen "smoes" oid te zijn, als je het wilt, dan kan het, zolang je zonder kan, mag je rustig zonder leven van mij. Je weet misschien niet wat je mist, maar ook niet voor watvoor pijn je jezelf behoedt.

Binnen een dag nu al twee keer verwezen naar teksten van def-P: Onkwetsbaarheid is eenzaamheid (ff zoeken op osdorp-posse.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Op vrijdag 28 december 2001 18:13 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Als je niet te koud bent voor vriednschap, ben je ook niet te koud voor liefde. Tenminste, het hoeft geen "smoes" oid te zijn, als je het wilt, dan kan het, zolang je zonder kan, mag je rustig zonder leven van mij. Je weet misschien niet wat je mist, maar ook niet voor watvoor pijn je jezelf behoedt.

Binnen een dag nu al twee keer verwezen naar teksten van def-P: Onkwetsbaarheid is eenzaamheid (ff zoeken op osdorp-posse.nl)
Ik wil het zeker, maar ik kan het niet, daarvoor heb ik teveel problemen met mensen.
De laatste keer dat ik met een meisje van m'n eigen leeftijdscategorie heb gepraat is ondertussen al een aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als we de stelling nou in een ander jasje steken...
Vriendschap of Liefde.. als je door de liefde je vriendschap met iemand anders kan verliezen ? (If you know what I mean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36668

Ik ben iemand die achteraf gezien te veel heeft gekozen voor de vriendschap en misschien te weinig voor de liefde. Ik heb er een hoop vriendinnen aan overgehouden maar zit nu al zo'n 2 jaar zonder echte liefde. Wanneer ik er over na denk heb ik er soms best spijt van de vraag wat als spook dan door mij hoofd. Ik ben nu 21 en mijn vriendinnen hebben nu allemaal een vrij serieuse relatie terwijl ik nu nog zonder iemand zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27440

ik denk de vrienschappelijke liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43610

Met mijn vriendin is het vriendschap en liefde, da's veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

1000x eerder vriendschap, liefde bestaat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 08:56 schreef Dobie het volgende:
1000x eerder vriendschap, liefde bestaat niet echt.
Ehm, wat betekend het dan als je iemand nooooit meer kwijt wilt en ontzettend veel van diegene houdt ? Dat noemt men liefde geloof ik... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

Op vrijdag 28 december 2001 19:04 schreef Lietsj het volgende:
Als we de stelling nou in een ander jasje steken...
Vriendschap of Liefde.. als je door de liefde je vriendschap met iemand anders kan verliezen ? (If you know what I mean)
Is het wel zo handig om hier rationeel mee om te gaan? Ik zou zelf meer op m'n gevoel afgaan...

Feels good :), feels better *D

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk bestaat liefde, alleen al om het feit dat wij het erover hebben. Het is wel zo dat het ontzettend vaag begrip is, waar ik nog geen heldere definitie voor gevonden heb. Volgens mij is liefde een "Verzamelbak" voor het gevoel wat je hebt bij de combinatie van allerlei andere gevoelens (respect, vriendschap, voorplantingsdrang, verzorgingsdrang etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik denk dat het hier niet gaat om wat nou vriendschap is en wat nou liefde, maar over vriendschap of liefde met een goede vriend(in).

Noem de 2 dingen net iets anders zodat de stelling duidelijker wordt.

Gewoon vrienden, geen sex en aanverwanten
Of meer dan vrienden alleen(wel sex dus).

Nu wil ik niet suggereren dat liefde alleen uit sex bestaat, maar liefde bestaat zeker uit vriendschap, en das nou hetgene waar de discussie niet over gaat.

Om nu dan mijn reactie te geven, ik heb al 8 maanden geen meid meer gehad, maar in die tussentijd 5 HELE goede vriendinnen leren kennen. Waar ik verder niks mee doe
1 daarvan zie, spreek en sms ik dagelijks. En we doen gewoon heel veel dingen samen, nu is de grens tussen liefde en vriendschap(om het zo nog maar effe te noemen) heel erg vaag bij ons, maar we hebben niks samen(geen sex en aanverwanten) dus is het eigenlijk gewoon vriendschap.
Ook ik lig er wel eens wakker van, iemand eerder zie al, anders vraag je de rest van je leven je af of het niks had kunnen worden. Voor mij duurt dit al 8 maanden, op dit moment van ik het in deze situatie wel best, en zij ook, maar ik sluit zeker niet uit dat hier ooit nog verandering in komt. Gewoon doen wat jij wilt, en je vriendin moet er natuurlijk ook positief tegenover staan, alleen de toekomst kan dit uitwijzen, en je zal van beide beslissingen nooit weten welke beter was geweest. Want niet alleen liefde kan over gaan maar ook vriendschap gaat wel eens verloren.

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36218

Op vrijdag 28 december 2001 00:47 schreef Lietsj het volgende:

Deze opvatting bestaat al langer dan het christelijk geloof en en wordt namelijk door velen griekse schrijvers beschreven (vooral door Plato) en wordt een platonische liefde genoemd maar dat betekent eigenlijk:

Een relatie waarin in men elkander lief heeft maar geen sex heeft samen, aleen om het bestaan van het ras voort te zetten is sex "toegestaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb zelf nooit echt geloofd in een vriendschap tussen twee mensen bij wie de ene beduidend meer voelt voor de ander. Nu weet ik het alleen niet zo goed meer, ik denk dat het wel kan. In principe ben je gewoon vrienden, maar je geeft heel veel om de ander. Zolang er niet de illusie is dat het wat zou kunnen worden is daar niet zoveel mis mee denk ik.

In principe is vriendschap ook liefde, maar je bedoelt met liefde 'romantische liefde'.

De grens tussen vriendschap en liefde is maar klein. Je wordt verliefd op iemand omdat je hem of haar leuk vindt. Bij vriendschap geldt dat natuurlijk ook, alleen op een andere manier. Ik denk dat veel vrienschappen later wel uitgroeien naar meer als daar mogelijkheden voor zijn. Maar aan de andere kant kan liefde een vrienschap volledig breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Stel dat je als vriend en goede vriendin veel meemaakt in je leven en dit alles samen deelt, rare dingen, stomme dingen, sex blunders of juist niet. Gewoon alles. Hoe moeilijk is het dan als je toch verliefd op elkaar word? Je weet dan dingen van elkaar die je niet zou vertellen als je verliefd op elkaar bent. Zo'n relatie is erg moeilijk lijkt me. Ik bedoel ik heb een goede vriendschappelijke relatie met een jonge vrouw als we elkaar bellen hebben we veel te vertellen en praten we erg veel en lang met elkaar over onze relaties. Dingen die we waarschijnlijk niet, nauwelijks of nooit met de eigen partner zouden bespreken. Kleine ergenissen, of stomme/rare dingen. Eigenlijk neem je ze binnen je relatie voor lief, maar met een goede vriend/in heb je het er toch wel over. Stel dat ik verliefd word op deze meid, dat zou erg vreemd zijn.

Wat iemand hiervoor ook zei, dat je in een liefdesrelatie ook andere dingen voelt dan bij een vriendschap, denk aan verzorgingsdrang als je vriendin ziek is, ook de voortplantingsdrang (:9) telt mee. Een vriendschap is op andere zaken gebaseerd dan een liefdesrelatie. Een vriendschap die overgaat in liefde is niet altijd even gemakkelijk, maar mij hoor je niet zeggen dat dat niet kan!

Toch lig ik ook nog wel eens wakker van mijn eigen liefdesrelatie. Ik heb sinds ruim 2,5 half jaar verkering. Ik ben nu 23 en zij is 17. Toen waren we dus 20 en 14. Ik denk wel eens waarom is dit nu liefde? Is het geen vriendschap? En als je dan samen in bed ligt tegen elkaar aan in het donker dan weet je dat liefde mooi is. En ook de reden dat ik telkens 105 km rij om haar te zien en ook weer 105 om thuis te komen zegt mij dat ik van haar hou, anders doe ik dat niet. Zoals je merkt twijfel ik soms wel eens aan deze relatie. Houd dit stand? Ik verwacht meer van een liefdesrelatie. Ik wil het huis uit, samenwonen, huisje kopen en inrichten, dat soort singen, daar is zij nog lang niet klaar voor. Soms denk in dan hou ik wel genoeg van haar om nog 2 jaar minimaal heen en weer te rijden? Hou ik zoveel van haar? Dat kan ik alleen beantwoorden als ik haar in mijn armen heb. JA is dan het antwoord. Als ik alleen ben dan heb ik niet zo snel dit antwoord, ook al is het in ieder geval geen nee.

Poeh, hier moet ik eerst weer even over nadenken......:(

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Liefde heeft een kortere levensduur dan vriendschap (want liefde gaat over, vriendschap gaat pas over na ruzie / enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 02 januari 2002 15:10 schreef -Skyhawk- het volgende:
(want liefde gaat over, vriendschap gaat pas over na ruzie / enz)
Jij hebt het over verliefd zijn, dat is heel wat anders. Als het mee zit, dan gaat die verliefdheid over en vormt het om naar iets wat aardig op vriendschap lijkt met sex er bij.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ja, je hebt gelijk.. ben ook nog maar 19 dus zoveel ervaring heb ik er ook niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:40
liefde boven geld!!! je kan veel geld hebben en nie gelukkig zijn!!! als je liefde heb ben je (bijna)altijd gelukkig! een mens kan nie zonder liefde!!! ik leef liever in een kartonnen doos met veel liefde van mijn vriendin dan dat ik 4 huizen 7 auto's en weet ik het allemaal meer nie heb en geen vrienin!! neuh geef mij maar liefde!!!

Metal to the bone

Pagina: 1