Stel dat je als vriend en goede vriendin veel meemaakt in je leven en dit alles samen deelt, rare dingen, stomme dingen, sex blunders of juist niet. Gewoon alles. Hoe moeilijk is het dan als je toch verliefd op elkaar word? Je weet dan dingen van elkaar die je niet zou vertellen als je verliefd op elkaar bent. Zo'n relatie is erg moeilijk lijkt me. Ik bedoel ik heb een goede vriendschappelijke relatie met een jonge vrouw als we elkaar bellen hebben we veel te vertellen en praten we erg veel en lang met elkaar over onze relaties. Dingen die we waarschijnlijk niet, nauwelijks of nooit met de eigen partner zouden bespreken. Kleine ergenissen, of stomme/rare dingen. Eigenlijk neem je ze binnen je relatie voor lief, maar met een goede vriend/in heb je het er toch wel over. Stel dat ik verliefd word op deze meid, dat zou erg vreemd zijn.
Wat iemand hiervoor ook zei, dat je in een liefdesrelatie ook andere dingen voelt dan bij een vriendschap, denk aan verzorgingsdrang als je vriendin ziek is, ook de voortplantingsdrang (

) telt mee. Een vriendschap is op andere zaken gebaseerd dan een liefdesrelatie. Een vriendschap die overgaat in liefde is niet altijd even gemakkelijk, maar mij hoor je niet zeggen dat dat niet kan!
Toch lig ik ook nog wel eens wakker van mijn eigen liefdesrelatie. Ik heb sinds ruim 2,5 half jaar verkering. Ik ben nu 23 en zij is 17. Toen waren we dus 20 en 14. Ik denk wel eens waarom is dit nu liefde? Is het geen vriendschap? En als je dan samen in bed ligt tegen elkaar aan in het donker dan weet je dat liefde mooi is. En ook de reden dat ik telkens 105 km rij om haar te zien en ook weer 105 om thuis te komen zegt mij dat ik van haar hou, anders doe ik dat niet. Zoals je merkt twijfel ik soms wel eens aan deze relatie. Houd dit stand? Ik verwacht meer van een liefdesrelatie. Ik wil het huis uit, samenwonen, huisje kopen en inrichten, dat soort singen, daar is zij nog lang niet klaar voor. Soms denk in dan hou ik wel genoeg van haar om nog 2 jaar minimaal heen en weer te rijden? Hou ik zoveel van haar? Dat kan ik alleen beantwoorden als ik haar in mijn armen heb. JA is dan het antwoord. Als ik alleen ben dan heb ik niet zo snel dit antwoord, ook al is het in ieder geval geen nee.
Poeh, hier moet ik eerst weer even over nadenken......:(
AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,