Statussen mxstream/xs4all aanvraag

Pagina: 1
Acties:

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Vorige week heb ik xs4all fast aangevraagd. Op de xs4all-site kan ik de voortgang van mijn aanvraag opvragen; deze staat sinds een dag na de aanvraag op 2/7 (KPN Mxstream onderzoekt momenteel of ADSL op uw telefoonlijn kan worden geleverd.). Ik heb naar KPN gebeld en gevraagd hoe lang het ongeveer gaat duren voordat ik nou echt ADSL thuis heb; dit kon zo'n 4-6 weken duren...

- Weet iemand toevallig wat de volgende statussen zijn (3/7 t/m 7/7)?
- Waarom duurt het zo f*cking lang voordat die lijn is doorgemeten? Kan dat niet in 5 minuten?

Bedankt!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
heheh Bij mij duurde dat 4 maanden omdat ik bij een Probleen Centrale zat waar ze maar 2 acounts per dag erop zette, maar het hoor een paar weken te duren

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 28 december 2001 00:44 schreef willemj het volgende:
- Waarom duurt het zo f*cking lang voordat die lijn is doorgemeten? Kan dat niet in 5 minuten?
Omdat jij niet de enige bent die door de molen gaat, de instantie die jouw lijn "meet" en voorziet van een plaats in de centrale, heeft zo ongeveer te maken met alle telco's in Nederland.
Daarom kan dat even duren.

Over de rest van de statussen kan ik niet zoveel zeggen omdat die niet zo interessant zijn. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Glival
Op vrijdag 28 december 2001 08:00 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Omdat jij niet de enige bent die door de molen gaat, de instantie die jouw lijn "meet" en voorziet van een plaats in de centrale, heeft zo ongeveer te maken met alle telco's in Nederland.
Daarom kan dat even duren.

Over de rest van de statussen kan ik niet zoveel zeggen omdat die niet zo interessant zijn. :)
Toen ik vorige week belde met mxstream, vertelden ze me dat "vanmorgen om 7 uur was begonnen met 'mijn' centrale"... Toen ik de aanvraag invulde, was mxstream een paar uur beschikbaar, dus ik kan me niet voorstellen dat er ineens een paar honderd aanvragen zijn.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 28 december 2001 11:21 schreef willemj het volgende:

[..]

Toen ik vorige week belde met mxstream, vertelden ze me dat "vanmorgen om 7 uur was begonnen met 'mijn' centrale"... Toen ik de aanvraag invulde, was mxstream een paar uur beschikbaar, dus ik kan me niet voorstellen dat er ineens een paar honderd aanvragen zijn.
Kan wel, als er al een aantal slapende aanvragen zijn dan zullen die meteen in het orderproces belanden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als een centrale gereed is, dan is de hoeveelheid werk voor 1 aansluiting technisch gezien BINNEN 1 OCHTEND te realiseren. De lijnmeting, de complete oplevering van de aansluiting, etc etc. En als de provider ook meewerkt (m.a.w. de provider activeerd login etc. bijv. 1 werkdag van te voren) kan het geheel dus binnen 1 dag operationeel zijn.

Ik baseer me hier op de VS, waar binnen een week na de aanvraag een DSL aansluiting opgeleverd kan worden, en werkend getest kan worden aangesloten bij de klant. Tevens spreek ik hier over telecom bedrijven die veel groter zijn(trouwens ook kleinere, staat gebonden bedrijven) dan KPN Telecom. Ik verhuis in April dit jaar naar de VS met mijn Amerikaanse vrouw, en heb dus alvast wat first-hand-information ingewonnen.

Helaas heerst binnen de KPN een hokjesgeest, kastje-naar-muur politiek, en de algehele onwil om een klant te helpen, en dus duurt het vier maanden. Service is non-existent bij de KPN.

Het KAN allemaal wel, echter de KPN WIL NIET!! Het spijt me, maar ik ben erg anti KPN door hele reeksen met slechte ervaringen, zowel prive als professioneel, en ik wil zeker geen ADSL aansluiting via die gasten.

Trouwens, op mijn werk hebben we na 4 maanden de aanvraag een ADSL lijn (t.b.v. tests waarbij een directe, non firewalled aansluiting voor nodig is, we hebben al een vettuh internet pijp) laten vervallen omdat het te lang duurde. Deze lijn was via de ZAKELIJKE ingang van KPN aangevraagd. Vervolgens hebben we een lijn via de zakelijke ingang van bbnet aangevraagd, en die was ong. 2 weken later in zijn geheel opgeleverd. De centrale was trouwens al een jaar gereed.

Ik vertrouw die KPN voor geen meter!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Gaap, als je toch naar Amerika gaat blijf dan ook hier weg als je toch niets zinnigs aan een discussie toe kan voegen.

Nee KPN wil niet, nu zeker niet want ze hebben toch geen geld nodig...

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 11:21 schreef willemj het volgende:

[..]

Er is een voorinschrijving mogelijk, dus als de centrale gereed is liggen er al heel wat aanvragen klaar die verwerkt moeten worden....

Verwijderd

1/7 Ingeschreven
2/7 Aanvraag naar KPN verstuurd (van XS4ALL naar KPN)
3/7 Bevestiging van KPN ontvangen (van KPN naar XS4ALL)
5/7 Aansluitinformatie KPN ontvangen
6/7 XS4ALL dienst aangemaakt
7/7 Aansluiting opgeleverd.

(status 4 schijnt niet (meer) te bestaan)
1 t/m 3 duren het langst (ik heb 3 a 4 maanden in status 2 gestaan, in december 2000 aangevraagd toen bekend werd dat in maart ADSL beschikbaar zou komen, uiteindelijk half april aangesloten), daarna is het een kwestie van een paar dagen tot status 6, dan werkt de aansluiting. Status 7 komt pas na het versturen van de eerste rekening geloof ik.

Verwijderd

3/7: KPN bereidt de ADSL-aansluiting voor
4/7: XS4ALL maakt account aan
5/7: Account aangemaakt, DHZ-pakket verstuurd (staat ook nog wat info voor het connecten enzo bij)
6/7: Aansluiting gereed en opgeleverd
7/7: Geen idee... ik zit hier met mxstream online en ik sta nog in 6/7 :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:03

johnwoo

3S-GTE

[pissed off mode]
Ik zit nog steeds in 0/7: de geldwolven vertikken het om de boel hier ADSL geschikt te maken en sturen me liever telefoonrekeningen van 900 piek :(
[/pissed off mode]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Op vrijdag 28 december 2001 20:44 schreef johnwoo het volgende:
[pissed off mode]
Ik zit nog steeds in 0/7: de geldwolven vertikken het om de boel hier ADSL geschikt te maken en sturen me liever telefoonrekeningen van 900 piek :(
[/pissed off mode]
Wees blij dat je nou ff van 1 mbit kan genieten :P >:)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Op vrijdag 28 december 2001 22:35 schreef drZymo het volgende:

[..]

Wees blij dat je nou ff van 1 mbit kan genieten :P >:)
uhm ja thuis is 512kbps ook wel voldoende hoor zymo :9

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Glival
Op vrijdag 28 december 2001 16:51 schreef maartena een heel lang verhaal
Dus als ik elke dag een paar keer 0800-mxstream bel, en een paar keer naar m'n telefooncentrale fiets om te vragen of het al opschiet, kan dat een paar weken schelen volgens jou? >:)

Verwijderd

Ik heb nu meer als 2 maanden gewacht op de upgrade van Basic naar Fast.

Op Maandag 24 December kon ik ineens niet inetten. Wel verbinding maken, maar geen data verkeer mogelijk. Nadat ik me de account van een vriend van me wel data binnen kreeg, en me status bekeek van XS4ALL, zag ik die ineens van 2/7 naar 5/7 versprongen! Dus ik inloggen met het -fast- stukkie. En ja hoor, Ik kreeg data binnen..

Geen goede organisatie van XS4ALL en KPN dus..

De dag erna stond me status op 7/7, voltiood dus, DACHT IK. Maar me snelheid was nogsteeds 53 kB/s down en 6 kB/s up, basic-speeds dus. Ik bellen naar XS4ALL --> Gesloten wegens Kerst. KUT, wachten.

toen donderdag (na kerst) gebeld naar KPN, en zij sturen me door naar XS4ALL! Ik zeg nog; KPN bepaald toch de snelheid?". "Nee, je moet bij XS4ALL zijn" zei de medewerker van KPN. OK, ik naar XS4ALL. Heb ik 1,5 uur aan de lijn gehangen omdat ik 5 keer werd door verbonden, met steeds weer wachttijden. Uiteindelijk moest ik bij een afdeling zijn die toen gesloten was. "Morge terug bellen"

Ik vandaag (vrijdag, ja, tis nu eigenlijk zaterdag, maar ben laat op) gebeld met XS4ALL. Moet ik bij KPN zijn! "Zij knijpen je lijn" zegt XS4ALL, zoals ik al d8. Ik kreeg een speciaal nummer, omdat ze op 0800-MXSTREAM alleen administratief bezig zijn. Weet een slecht NL-pratende vrouw me te vertellen dat de laatste handeling nog niet is uitgevoerd! Iets in de telefooncentrale. PFFFFFffffffffff

Ik betaal nu dus al voor Fast (175 per mnd.) maar heb nogsteeds een basic verbinding. Ik hoop dat het snel klaar is. Want 6 kB/s upload is echt veeeelste weinig.

BTW: ZODRA me jaarcontract is verlopen = ik Cistron :D

• Glival
Kheb maar weer eens 0800-mxstream gebeld. Ze vertelden me dat de eerste lijnmeting niet goed was gegaan, maar dat schijnt normaal te zijn :? Ze doen er nog 6.

Ik vind het maar eng, straks kan het echt niet en moet ik op kamers voor breedband ;)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

bij mij issie bij 5 blijven hangen, maar dat is ook de status waarbij het geleverd word. Het heeft bij mij 3.5 week geduurd. Status 3 duurde bij mij 2 weken, het langst dus. :7

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 23:31 schreef willemj het volgende:

[..]

Dus als ik elke dag een paar keer 0800-mxstream bel, en een paar keer naar m'n telefooncentrale fiets om te vragen of het al opschiet, kan dat een paar weken schelen volgens jou? >:)
nee, niet bij KPN, die zijn nog veels te groot.

dat heeft een vriend van me gedaan om kabel te krijgen: op donderdag aangevraagd, en de volgende donderdag begonnen te bellen dat hij al zo lang moest wachten enzo (al bijna een maand >:)), nou nou, en of ze ff op konden schieten, dus binnen 3 dagen kwam er een monteur, dat is dus breedband internet binnen 10 dagen.......

ik heb 4 maanden op mxstream moeten wachten.... (3 maart => 12 juni :(), KPN = :r

hoop dat ze falliet gaan en dat de hele zooi weer onder bestuur komt van de overheid, of helemaal niet, niet half, dit geprivatiseerde nederlandse geneuzel werkt niet (net als de NS, energiebedrijven.....)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

tja, de 1 moet lang wachten en de ander heeft hem al in 3 weken :?
ik zelf had alles in 3 weken :)
de eerste duren inderdaad het langst ,hij bleef bij mij heel de tijd op 2/7 staan en opeens stond ie in 2 dagen op 6/7 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1