Nu zijn er vele topics hier over weet ik maar geen geeft echt een oplossing buiten :
1 - waterkoeling
2 - nieuw installeren
3 (de favoriet) leer er mee leven....
Nu 1 zit niet in het budget en ach ik heb nu 3 fans 2 x 80mm en 1 keer 92mm op mijn cpu gericht
nu wordt volgens mijn moederbord de temp zo'n 55 graden idle maar als ik extern meet 30 graden dus ok moederbord waarde zal er zo'n 10 graden te hoog zitten.
optie 2 heb ik al geprobeerd en is alleenmaar erger geworden
3 is totaal niet acceptabel
Nu is mijn vraag kunnen de reboots van de temp komen ?
De pc is een amd 1200 axia 200mhz nu niet geoverklocked
512mb geheugen op 133mhz cas3 op een gigabyte ga-7zxe
nu denk ik persoonlijk dat het probleem bij de videokaart zit (een hercules 4000 blabla kyro 1 chipset) maar heeft iemand anders nog ideeen ?
ACPI heb ik al eens geprobeerd.......
Ik ben bijna wanhopig een goedkoop moederbordje zou ook welkom zijn maar dat deel hoort hier niet thuis.....
1 - waterkoeling
2 - nieuw installeren
3 (de favoriet) leer er mee leven....
Nu 1 zit niet in het budget en ach ik heb nu 3 fans 2 x 80mm en 1 keer 92mm op mijn cpu gericht
nu wordt volgens mijn moederbord de temp zo'n 55 graden idle maar als ik extern meet 30 graden dus ok moederbord waarde zal er zo'n 10 graden te hoog zitten.
optie 2 heb ik al geprobeerd en is alleenmaar erger geworden
3 is totaal niet acceptabel
Nu is mijn vraag kunnen de reboots van de temp komen ?
De pc is een amd 1200 axia 200mhz nu niet geoverklocked
512mb geheugen op 133mhz cas3 op een gigabyte ga-7zxe
nu denk ik persoonlijk dat het probleem bij de videokaart zit (een hercules 4000 blabla kyro 1 chipset) maar heeft iemand anders nog ideeen ?
ACPI heb ik al eens geprobeerd.......
Ik ben bijna wanhopig een goedkoop moederbordje zou ook welkom zijn maar dat deel hoort hier niet thuis.....
edit:
Met MBM zegt ie het zelfde als wat de bios zegt idle 55 stressed soms tot 70.
Met MBM zegt ie het zelfde als wat de bios zegt idle 55 stressed soms tot 70.