Toon posts:

Temp problemen en reboots......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu zijn er vele topics hier over weet ik maar geen geeft echt een oplossing buiten :

1 - waterkoeling
2 - nieuw installeren
3 (de favoriet) leer er mee leven....

Nu 1 zit niet in het budget en ach ik heb nu 3 fans 2 x 80mm en 1 keer 92mm op mijn cpu gericht :(

nu wordt volgens mijn moederbord de temp zo'n 55 graden idle maar als ik extern meet 30 graden dus ok moederbord waarde zal er zo'n 10 graden te hoog zitten.

optie 2 heb ik al geprobeerd en is alleenmaar erger geworden :(

3 is totaal niet acceptabel

Nu is mijn vraag kunnen de reboots van de temp komen ?

De pc is een amd 1200 axia 200mhz nu niet geoverklocked
512mb geheugen op 133mhz cas3 op een gigabyte ga-7zxe

nu denk ik persoonlijk dat het probleem bij de videokaart zit (een hercules 4000 blabla kyro 1 chipset) maar heeft iemand anders nog ideeen ?
ACPI heb ik al eens geprobeerd.......

Ik ben bijna wanhopig een goedkoop moederbordje zou ook welkom zijn maar dat deel hoort hier niet thuis.....

edit:

Met MBM zegt ie het zelfde als wat de bios zegt idle 55 stressed soms tot 70.

Verwijderd

ja kan aan je temp liggen
maar hoe warm wordt alles nou precies? kijk ff met MBM

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
voelt je heatsink heet aan of alleen maar lauw?

als ie lauw aanvoeld heb je 1 van de volgende foute gemaakt:
1. Heatsink er scheef opgezet
2. Teveel/Te weinig koelpasta gebruik

Er is ook nog een mogelijkheid dat je tempsensor gewoon niet goed werkt. Dit is waarschijnlijk zo als het bovenste wel goed is.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zou het aan je netspanning kunnen liggen? Soms heeft een pc problemen met een verlengsnoer/contactdoos of een instabiele stroomtoevoer. Heb je die mogelijkheid al eens bekeken?
Je zou eventueel een ander stopcontact kunnen proberen. Anders misschien een hardwarematige filter dat de pieken en dalen in de stroomtoevoer weghaalt. Er zijn nog steeds gebieden in NL waar dit vrijwel noodzakelijk is, ivm de fluctuerende netspanning.

Cheers.

[Edit:]
Trekt je voeding het allemaal wel? Dat zou misschien ook kunnen. Die temperaturen zijn toch vrij normaal voor een AMD? (Behalve die 70 graden dan)
[/Edit]

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het je voedinkje is, kijk eens of je cooler daarvan wel draait, dat had ik dus ook, heel af en toe spontane reboots, maar ik heb maar een PIII 600, en na een nieuwe voeding pleurde de CPU temp zo'n 15'C omlaag, en kwam die niet meer boven de 40'C uit,

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Je hebt 2 fans op je cpu gericht? Heb je ook ergens een fan zitten die de warme lucht weer uit je kast afvoert?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus 2 voedingen in mijn machine :)

1 die board etc voedt en 1 die de fans voedt.

Verder is mijn stroom toevoor goed al zit mijn 3,3 meestal net iets lager 3.28v.

Mijn kast staat open ! als ik hem dicht doe na ongeveer 30 minuten is de interne temp 45 graden moederbord 50 en cpu idle 65 :(
Het koel blok wordt warm als ik een aantal van de fans uitzet.... maar met alle fans aan blijft ie lauw....(ook mijn cpu trouwens gemeten aan de buiten rand van de cpu)

Nu dacht ik eerst ok mijn warme lucht komt vast te zitten ...dus ik meer fans in mein kast nu een totaal van 2 92mm en 5 80mm

1 92mm zuigt lucht weg (uit het onderste deel van de kast)
1 92mm blaast naar de cpu
2 80mm blazen door mijn koelblok
1 80mm koelt mijn vga kaart (niet echt nodig....)
1 80mm zuigt lucht aan van buiten (voor onder)
2 80mm zuigen boven warme lucht uit.

Koeler zit er recht op heb een paar koelers en verschillende koelpasta's geprobeerd...

Core is zover ik kan zien nergens afgebrokkeld...

Vcore is het enige rare in de bios VOOR windows opstart 1.75v in windows 1.82v (gigabyte truckje Vcore is altijd wat hoger en niet in te stellen).

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ik denk dat de temp niet echt 'het' probleem is waardoor die reboot. Don't get me wrong, het is aan de hoge kant en dat moet aangepakt worden maar het is niet oorzaak #1 verwacht ik.
Ga eens na of het geheugen goed is, verwissels de reepjes, haal er weg, whatever (ook de timings goed zetten in bios, kan het ook aan liggen, of simpelweg de verkeerde).
Alle kaarten eens veranderen van slot en/of weglaten (andere grapische kaart proberen).
Verder rest er nog de HD en cd-drive, ga daar ook eens mee spelen. Vooral de hd kan het probleem zijn (ik ooit eens gehad: gaf aan 100% oke in powermax maar was niet oke, gevolg: reboots).

minds are like parachutes, they work only when opened.

Pagina: 1