Stilte in de kast ! Waar kan ik dat kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik ben op zoek naar een big tower die zowel goed is kwa features maar vooral lekker stil is en gemakkelijk te krijgen. Hij (of wordt 't een zij?) moet plaats gaan geven aan een Asus A7V266-E met een Athlon XP 1700+. Wie heeft er wat tips? Bij de weg... Ik heb geen zin in geklooi met watercooling e.d. maar wel in een gewone goeie stille grote toren.
TNX

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Bigtower met Zalman voeding en koelers dus. lekker stil en toch goede koeling.

• Peanuts
Waar kan ik dat kopen en wa kosta?:
Op vrijdag 28 december 2001 00:05 schreef InterCC het volgende:
Bigtower met Zalman voeding en koelers dus. lekker stil en toch goede koeling.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Zo geluidsarm mogelijke koelers gebruiken, en verder kun je de side-panel van je kast bekleden met een dunne laag zacht materiaal.... (dunne vloerbedekking ofsow).
Verder moet je het ding zo opstellen dat hij niet bij je hoofd staat maar liefst onder een bureau ofsow...
Gdlck!

edit:
En natuurlijk een stille voeding!

Dat dan weer wel......

• Peanuts
Zo geluidsarm mogelijke koelers gebruiken, en verder kun je de side-panel van je kast bekleden met een dunne laag zacht materiaal.... (dunne vloerbedekking ofsow).
Verder moet je het ding zo opstellen dat hij niet bij je hoofd staat maar liefst onder een bureau ofsow...
Gdlck!
TNX,... Maarehhh Waar kan ik nou een stille kast kopen? Is die van Alternate een goeie? Of Memo? Of die van ....ehhhhh???:?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Als je gewoon allemaal van die zalman zooi koop (zie pricewatch op tweakers) dan heb je al een hele stille PC hoor en dan is extra isolatie niet nodig.

Verwijderd

Zo'n Zalman heeft maar een beperkt vermogen.

Niet echt ideaal om een dikke XP aan te hangen.

Verwijderd

Zet er een SuperFlower voeding in.. zeer stil :9

Verwijderd

En zo zijn we weer terug bij af ... :?
Zijn Climax, In-Win of Rainbow-kasten stiller dan AOpen? En Thermaltake coolers ipv Coolermaster, maakt dat enig verschil? (Dat is het hele aanbod van EuroPC, om er maar eens een te nemen.)

Verwijderd

Koop dan een addtronics kast en zet er een aantal Enermax fans in. Die Enermax fans kun je heel makkelijk op een lager toerental laten draaien (dus stiller).

Te koop bijv bij www.oc-shop.nl

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik zou beginnen met de kleine koelertjes van je mobo en eventueel die op je videokaart af te slopen, of op 5v laten draaien. als je nl zo'n stille voeding en cpu fan hebt, kom je er snel achter dat die kleine koelertjes het meeste (ratel) geluid maken.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Kijk hier maar eens. Daar kun je zo'n beetje alle producten van Zalman vinden. Ze hebben ook dingen om je hardeschijf in te stoppen zodat je die ook nauwelijks meer hoort. Opzich is die 300W voeding van Zalman wel stevig genoeg, ik heb er ook een en kijk maar in mijn sig wat ik allemaal in mijn PC heb hangen.

Wat een stille kast is zou ik je niet kunnen vertellen. Ik had een AOpen HQ08 en die was opzich wel stil. Het scheelt natuurlijk wel of het helemaal stil is in de kamer of niet want hoe stiller hoe meer de PC opvalt natuurlijk. De Antec kast die ik nu heb is redelijk stil, zeker als je bedenkt dat er twee casefans in zitten. Maar als ik 's nachts wil gaan slapen dan denk ik nog wel eens terug aan de rust van de HQ08. Staat echter wel tegenover dat mijn Antec kast een graad of 8 beter koelt en dat is natuurlijk niet verkeerd :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Peanuts
Ik had een AOpen HQ08 en die was opzich wel stil.
TNX all!
Ik denk dat ik me toch maar een A-Open HQ08 aan ga schaffen aangezien ik hier gelezen heb dat deze best stil zijn. Mocht dat niet stil genoeg zijn dan zal ik een en ander modify-en.

Nog een vraagje (ik zal 'm ergens anders ook gaan posten):
Kun je die fan die de Northbridge koelt ongestraft en makkelijk vervangen door een grote heatsink?

Verwijderd

Ik heb een dragon tower is al best mooie kast.
Met daarin enermax 350 Watt ALu (extra stil)
En ik heb een Zalman 5000 cu draait nu op 2800 toeren en je hoort echt niks.
En me cpu blijft nu rond de 32 graden hangen dat vind ik best wel relax *D

• Peanuts
Op vrijdag 28 december 2001 12:04 schreef Peanuts het volgende:

Kun je die fan die de Northbridge koelt ongestraft en makkelijk vervangen door een grote heatsink?
Ik heb het over die kleine op de Asus A7V266E

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Coolers wordem veel getest. de Noisecontrol silverado kwam net niet als stilste uit de test met de op 3 na beste koelpresaties van alle 46 koelers getest bij THG.
Kost wel HFl 145,-
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/

Je zult even moeten opzoeken welke temp je northbridge mag hebben (die van mij 125°C}. Wanneer je niet gaat overclokken kun je meestal af zonder geforceerde koeling en alleen maar met een goede airflow in de kast (ronde IDE kabels is wel fijn dan).

Let er ook op dat HD's ook een hoop lawaai produceren. Zal nog eens even zoeken naar een linkje wat ik ooit eens gezien heb over hoe je een kast stiller kan maken met geluidsisolatie aan de binnenkant en positioneren van fans.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
neem een target 350 watt VOEDING

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 12:10 schreef Peanuts het volgende:

[..]

Ik heb het over die kleine op de Asus A7V266E
Zelf heb ik ook een A7V266-E. De fan heb ik gewoon van de northbridge afgehaald. De chip zit ook zo dicht bij de socket, dat hij airflow meekrijgt van mijn CPU-cooler (Zalman). Overigens meen ik gelezen te hebben dat lang niet alle moederborden standaard die fan op de northbridge hebben zitten, dus de koeling zal ook niet zo kritisch zijn als bij de CPU. Probeer het dus gewoon eens zonder die fan. Zolang het heatsinkje handwarm blijft, is alles okee.

Groeten,

Maurice

Verwijderd

neeeeeeeeeee; koop geen rainbow die zijn van blik gemaakt!!
Pagina: 1