Hallo jongens, ik heb ff een vraagje... Ik heb een netwerkje liggen en nu wil ik via een php script dat ie automatisch gaat pingen naar de computers in het netwerk, om verolgens netjes te melden of deze ONLINE of OFFLINE zijn... Ik draai windows 2000 op mijn server, en ik vraag me af of iemand suggesties heeft, of zo'n script weet te vinden, ik kom er namelijk niet uit
Daar was ik ook al achter:), maar een scriptje lijkt me handiger... heeft iemand een URL:?Op donderdag 27 december 2001 23:59 schreef Nielsz het volgende:
exec & system zijn je keywords.
Sorry, helaas doen we niet aan scriptrequests. Maar je kan wel ff op hotscripts kijken. En op dit forum zijn ook al een aantal topics hierover geweest. Gebruik de search daar ff voor.Op vrijdag 28 december 2001 00:00 schreef my816797 het volgende:
[..]
Daar was ik ook al achter:), maar een scriptje lijkt me handiger... heeft iemand een URL:?
Je kan er vanuit gaan dat niemand je een kant een klaar script gaat geven. We willen je best helpen als je er niet uitkomt, maar dan moet je wel ff code posten en laten merken dat je er moeite voor doet.
PHP:
1
2
3
| <? echo `ping 10.0.0.1`; ?> |
Maar ja, fsockopen werkt makkelijker
Hehe, al een beetje verder
, zie http://62.251.88.200/tt.php maar nu nog ervoor zorgen dattie niet zo'n lijst geeft, maar alleen bijv. "192.168.0.1 is ONLINE" ofzow... Wie kan me helpen?
Zaak is met pingen wel dat je zeker weet dat een systeem antwoord geeft aan een ping.
Erg lastig om met ping te bepalen of een systeem in de lucht is wanneer de pakkketjes gedropped worden.
Erg lastig om met ping te bepalen of een systeem in de lucht is wanneer de pakkketjes gedropped worden.
van een thuisnetwerkje kun je er denk ik wel vanuit gaan dat dat niet zal gebeurenOp vrijdag 28 december 2001 01:30 schreef The - DDD het volgende:
Zaak is met pingen wel dat je zeker weet dat een systeem antwoord geeft aan een ping.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb ping en alle niet essentiele poorten hidden staan.
Heb er een vuurmuurtje voor draaien, dus indien nodig heb ik het met 2 tellen anders.
Heb er een vuurmuurtje voor draaien, dus indien nodig heb ik het met 2 tellen anders.
Pagina: 1