Toon posts:

Pingen naar computers in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens, ik heb ff een vraagje... Ik heb een netwerkje liggen en nu wil ik via een php script dat ie automatisch gaat pingen naar de computers in het netwerk, om verolgens netjes te melden of deze ONLINE of OFFLINE zijn... Ik draai windows 2000 op mijn server, en ik vraag me af of iemand suggesties heeft, of zo'n script weet te vinden, ik kom er namelijk niet uit :(

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
exec & system zijn je keywords.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 23:59 schreef Nielsz het volgende:
exec & system zijn je keywords.
Daar was ik ook al achter:), maar een scriptje lijkt me handiger... heeft iemand een URL:?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 00:00 schreef my816797 het volgende:

[..]

Daar was ik ook al achter:), maar een scriptje lijkt me handiger... heeft iemand een URL:?
Sorry, helaas doen we niet aan scriptrequests. Maar je kan wel ff op hotscripts kijken. En op dit forum zijn ook al een aantal topics hierover geweest. Gebruik de search daar ff voor.
Je kan er vanuit gaan dat niemand je een kant een klaar script gaat geven. We willen je best helpen als je er niet uitkomt, maar dan moet je wel ff code posten en laten merken dat je er moeite voor doet.

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
PHP:
1
2
3
<?
echo `ping 10.0.0.1`;
?>

Maar ja, fsockopen werkt makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, al een beetje verder :) , zie http://62.251.88.200/tt.php maar nu nog ervoor zorgen dattie niet zo'n lijst geeft, maar alleen bijv. "192.168.0.1 is ONLINE" ofzow... Wie kan me helpen? :?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Zaak is met pingen wel dat je zeker weet dat een systeem antwoord geeft aan een ping.

Erg lastig om met ping te bepalen of een systeem in de lucht is wanneer de pakkketjes gedropped worden.

Verwijderd

Zie [topic=363006/1/25] ...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 28 december 2001 01:30 schreef The - DDD het volgende:
Zaak is met pingen wel dat je zeker weet dat een systeem antwoord geeft aan een ping.

Erg lastig om met ping te bepalen of een systeem in de lucht is wanneer de pakkketjes gedropped worden.
van een thuisnetwerkje kun je er denk ik wel vanuit gaan dat dat niet zal gebeuren :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik heb ping en alle niet essentiele poorten hidden staan.

Heb er een vuurmuurtje voor draaien, dus indien nodig heb ik het met 2 tellen anders.
Pagina: 1