*ding* Einde bericht *dong*
PROFICIAT!!!
Nah... ff serieus, bevatten je listboxes dbFields of vaste waardes?
in't geval van dbFields raad ik je aan bepaalde listbox-componenten te downen die gebruik maken van een field delimiter.
Anders is het gewoon een kwestie van:
[echte code]
LstWeetIkVeel.Voegtoe iets & nog iets & nog iets & enz
[/echte code]
suc7
Nah... ff serieus, bevatten je listboxes dbFields of vaste waardes?
in't geval van dbFields raad ik je aan bepaalde listbox-componenten te downen die gebruik maken van een field delimiter.
Anders is het gewoon een kwestie van:
[echte code]
LstWeetIkVeel.Voegtoe iets & nog iets & nog iets & enz
[/echte code]
suc7
Euhm.. bedoel je niet een listbox a la windows verkenner met kolommen? Dat is geen ListBox maar een ListView (hier in Delphi 3 onder de tab Win32. Als je die op je form smijt moet je nog ff de viewstyle op vsReport zetten. Hoe je kolommen krijgt in een Listbox zou ik echt niet weten.
Verwijderd
ListBox kun je ook kolommen aangeven, alleen zal Delphi (Windows) zelf de indeling kiezen tenzij je voor de CustomDraw style kiest. Pas hiervoor de Columns property in de object inspector aan.Op vrijdag 28 december 2001 05:57 schreef GerbenW het volgende:
Euhm.. bedoel je niet een listbox a la windows verkenner met kolommen? Dat is geen ListBox maar een ListView (hier in Delphi 3 onder de tab Win32. Als je die op je form smijt moet je nog ff de viewstyle op vsReport zetten. Hoe je kolommen krijgt in een Listbox zou ik echt niet weten.
ListView is een iets ander verhaal; zet de viewstyle op vsReport, maak kolommen aan middels de columns editor (rechtermuisknop op listview of columns property in object inspector). Een ListViewItem (kolom 0 ofwel 1e kolom) heeft SubItems (TStringList) waarmee kolom 1..n gevuld van worden.
Suc6