Toon posts:

Sony DAV-S300, m'n cdr doen het niet meer, modden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Sony DAV-S300 staan, een alles in 1 dvd setje/versterker/tuner/speakers. Zoals bekend kun je daar geen cdr's indraaien want daar is sie voor afgeschermt, omdat sony vind dat je voor copieren maar een minidisk moet kopen (daar ga ik dus niet aan beginnen). Nu wilde 80 min cd's van That's Write best aardig werken, maar nu kocht ik een nieuw doosje, zelfde kleur cd's, maar nu geschikt voor 12x en snellere branders. En nou pakt die speler die cd dus niet meer, maakt niet uit op welke snelheid ik fik. CDRW werken wel maar die lust mijn fikker niet en ik heb geen zin om een een andere fikker te kopen, die Macrovision komt me toch al m'n kont uit. Heeft iemand een datasheet van de Macrovision chip, Heeft iemand zo'n speler al eens open gemaakt? Kun je ook in nl aan "MOD"-chips komen?

Tanx

Verwijderd

Topicstarter
geen replys, das ook niet veel

Verwijderd

Inderdaad, das niet veel.

Inmiddels zijn we bijna een jaartje verder. Is er al iemand die van een mod-chip gehoord heeft? Is er mischien iets te flashen?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Volgens de audio winkel is er geen mogelijkheid om dat te omzeilen. Niet door te chippen of wat dan ook. Dat is ook de rede dat ik dat ding niet heb gekocht :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst zo'n bedrijf gemailt, voor een mod chip ja, ze konden alles uitschakelen behalve dat :(.

Ik zweer bij PHILPS _/-\o_ , die spelers vreten gewoon alles, alleen hadden toen nog geen dergelijke oplossing (alles in 1)

Verwijderd

Tis geen beveiliging hoor. ;)

De nieuwe type's kunnen wel CDRW's en goedkope CDR's aan.

De DAVS300 heeft nog zo'n zelfde lens cq. optiek in het loopwerk. De recentere modellen hebben hier geen last meer van omdat ze een beter lasertje of soms een dual laser bevatten.

Sony heeft in zijn DVD lijn altijd iets achter gelopen ten opzichtte van Philips.

D'r niets aan te modden want een dergelijk loopwerk cq. optiek afregelen is niet makkelijk. :)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik gebruik op m`n sony Princo cd`s of Phillips rewritables
werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 18:38:
Tis geen beveiliging hoor. ;)

De nieuwe type's kunnen wel CDRW's en goedkope CDR's aan.

De DAVS300 heeft nog zo'n zelfde lens cq. optiek in het loopwerk. De recentere modellen hebben hier geen last meer van omdat ze een beter lasertje of soms een dual laser bevatten.

Sony heeft in zijn DVD lijn altijd iets achter gelopen ten opzichtte van Philips.

D'r niets aan te modden want een dergelijk loopwerk cq. optiek afregelen is niet makkelijk. :)
Geen beveiliging? Lekker logisch, bepaalde type cdr's wel kunnen lezen (maar bijna geen), nieuwe cdr's weer niet, en cdrw's wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 23:59:
[...]

Geen beveiliging? Lekker logisch, bepaalde type cdr's wel kunnen lezen (maar bijna geen), nieuwe cdr's weer niet, en cdrw's wel.
Niet iedere CDR heeft dezelfde organische laag waarop geschreven wordt.

De CDR's die hij wel wil afspelen zijn de CDRretjes van "betere" kwaliteit. Dit geld voor zowel sommige audio cdspelers alsmede CDromspelers.
Je moet gewoon ff proberen welke CDR en welke CDRW er lekker op draait.

Dat hij wel werkt met een bepaald exotisch merk CDRW om kan gaan mag toeval zijn, mag geluk zijn of het kan betekenen dat die CDRW een "speciale" laag heeft die de laser van je dvd-speler wel wil lezen.
Beter gezegd hij kan em lezen. ;)

Nogmaals (dat stond ook in mijn eerdere post) het is geen beveiliging het slechts de brakke ondersteuning van het loopwerk cq. de laser en de bijbehorende optiek.

En dat euvel had je voor de aankoop moeten weten want sony gaf het niet voor niets aan. En meestal drukte een verkoper je nog ff met je neus op de feiten dat deze speler niet alle CDRW kan afspelen.

/me begrijpt dat je icoon volledig bij je aankoop past. :X

Verwijderd

Weet iemand dan misschien welke cd-r en cd-rw deze dvd speler WEL af kan spelen.

Mijn vriendin heeft namelijk zo een set gekocht vandaag. Voor 175 euro, dus dat is geen geld vind ik. Ben alleen benieuwd welke cd's hij dus wel kan afspelen. Ik hoop dat iemand dat weet.
Pagina: 1