Tannoy Mercury mX3 of Jamo E470

Pagina: 1
Acties:
  • 2.535 views sinds 30-01-2008

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 00:42
Technics SA-EX140
AV Stereo Receiver

Specs:
Uitgangsvermogen DIN 2 x 100 W (4 Ohm)
Uitgangsvermogen 20Hz-20kHz 2x 80 W (8 Ohm)
T.H.D. Halfvermogen 1 kHz 0,07% (8 Ohm)
Class H+ versterker circuit
Digitale tuner met RDS
5-Audio ingangen
Ik zit nog te twijfelen over de speakers... (Max FL 550,- eigenlijk)

Ik heb onderstaande speakers allemaal beluisterd, alleen bij verschillende winkels, waardoor ik ze niet zo goed kan vergelijken...
Jamo E 470

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0381.jpg

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 100/170
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 92
Frequency range (Hz) 50 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4500 / 9000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 58,500000
Weight (kg/lb) 10.70 / 23.59
Dimensions HxWxD (mm/in) 900.00x232.00x280.00 / 35.43x9.13x11.02
Prijs: FL 500,- per paar
Tannoy Mercury mX3

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.hoeksema/got/mercurymX3-v2.jpg

PERFORMANCE
Power rating 120 Watts Peak
Sensitivity 89dB (2.8Volts @ 1 metre)
Nominal impedance 8 Ohms
Frequency response 35Hz - 20kHz +/- 3dB
DRIVE UNITS
High frequency 25mm (1") soft dome
Low frequency 145mm (6") ceramic coated paper cone
CROSSOVER
Frequency 2.7kHz mid/bass to high frequency
Type Acoustic Linkwitz-Riley crossover
CONSTRUCTION
Enclosure type Front nported reflex
Dimensions 850 x 185 x 246mm (33.5 x 7.3 x 9.7in)
Weight 9.6kg (21.1lbs)
Finish Light maple or dark oak with a silver grille
Prijs: FL 800,- per paar
Sony SA-VE322

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/54957_SA-VE322.gif

Subwoofer: Advanced SAW design
Subwoofer: High power output active subwoofer
Subwoofer: Max power handling 50W
Subwoofer:16 cm Bass Driver
Satellite speakers: Max power handling 100W
Satellite speakers: 5,5cm x 11cm x2 Full range driver unit
speaker cables supplied
2x front + active subwoofer
Magnetically shielded
Prijs: FL 550,- per set

Het Sony set is volgens mij de minst goede van deze 3, maar die is wel weer zeer makkelijk te plaatsen...
De Jamo heeft wel weer een hoger vermogen en een hogere gevoeligheid dan de Tannoy, maar de Tannoy heeft wel een lagere frequentie, en staat gewoon voor kwaliteit. Wel komt de Tannoy een stuk boven m'n budget...

Wat raden jullie mij aan?

Hij wordt vooral gebruikt voor films en MP3 (trance), en moet goed kunnen blazen.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Die Sony klinkt HEEL lelijk...je moet gewoon ff gaan luisteren....voor de rest moet je de faq maar ff lezen...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Overspeed
Op donderdag 27 december 2001 23:28 schreef JT het volgende:
Die Sony klinkt HEEL lelijk...je moet gewoon ff gaan luisteren....voor de rest moet je de faq maar ff lezen...
Ik heb vanmiddag alle 3 de luidsprekers al beluisterd, maar in 3 verschillende winkels... (stond ook ergens in m'n post...)

De Sony vond ik wel minder klinken dan de Tannoy of Jamo, maar toch niet slecht (iig niet slecht voor dat formaat), en zag er wel geinig uit. Maar het Sony set valt dus af.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Ik heb vorige maand een setje Tannoy MX3's opgehaald bij HiFi corner in Groningen, die ze net als Vink (ook in Groningen) voor Fl. 600,- per set had staan.
Heb lang gezocht maar dit vond ik zelf verreweg de mooist klinkende speakers in mijn set. Toen ik ze voor deze prijs zag staan was de keuze niet moeilijk meer.

• JT

JT

VETAK y0

Trek is een paar uur uit om beide speakers te beluisteren met de muziek die jij luistert en dan moet je toch echt zelf beslissen...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de tannoys gaan..
Maar idd het oor verteld je de beste keus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Waarom beperk je je maar tot deze 3 setjes ? Er zijn best nog een heleboel andere speakers te krijgen die in je budget passen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind zonder enige twijfel de Tannoy de mooiste uit het trio..kheb zelf ook bijna altijd tannoy gehad.. maar pak nog wat meer speakers mee in je persoonlijke test als je jezelf echt een goed beeld wilt geven van wat er te koop is... je bent zelfs bijna 3 verschillende klassen aan het vergelijken hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga je nou je keuze bepalen omdat anderen vinden dat die mooier is? Dan gaan nu waarschijnlijk de meesten roepen dat tannoy beter is, omdat dat merk een betere reputatie heeft... Hoogstwaarschijnlijk zonder ze allemaal gehoord te hebben (dat het trouwens beter klinkt dan die sony set is makkelijk, want dat is sub-sat en is een beetje plastic :o).

over beide speakers is wel info te vinden, die Tannoy vindt iedereen toch wel ok. Ik heb hier een topicje over jamo:

[topic=348863/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

ik heb die Tannoys nooit gehoord, de Jamo heb ik een iets mindere versie van als die jij hebt gepost,
zelf ben ik er wel tevreden mee alleen soms jammer dat ze niet echt laag gaan. Maar voor de meeste trance muziek is dat niet het belangrijkste imho.
Het viel me wel op dat ze in combinatie met mijn versterker (Aiwa AV-X100) een harde mid-range hebben. Dat was btw ook in combinatie met een Yamaha versterker ook (RVS 795 oid? zelfde als JT heeft)
en in een wat grotere ruimte zoals een beetje lege woonkamer van een rijtjeshuis hou je geen lage tonen meer over, maarja dat hangt er denk ik gewoon vanaf hoe en waar je ze neerzet....

Maar ik kan dus niet oordelen of ik de Tannoys mooier vind klinken

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
Op vrijdag 28 december 2001 01:31 schreef tbusquet het volgende:
Waarom beperk je je maar tot deze 3 setjes ? Er zijn best nog een heleboel andere speakers te krijgen die in je budget passen.
Deze 3 heb ik bij de winkels in m'n woonplaats kunnen horen. Ze kunnen wel veel meer speakers leveren, maar als ik ze niet van te voren kan beluisteren, dan hoef ik ze niet...
Op vrijdag 28 december 2001 07:05 schreef dreeke het volgende:
ik heb die Tannoys nooit gehoord, de Jamo heb ik een iets mindere versie van als die jij hebt gepost,
zelf ben ik er wel tevreden mee alleen soms jammer dat ze niet echt laag gaan. Maar voor de meeste trance muziek is dat niet het belangrijkste imho.
Het viel me wel op dat ze in combinatie met mijn versterker (Aiwa AV-X100) een harde mid-range hebben. Dat was btw ook in combinatie met een Yamaha versterker ook (RVS 795 oid? zelfde als JT heeft)
en in een wat grotere ruimte zoals een beetje lege woonkamer van een rijtjeshuis hou je geen lage tonen meer over, maarja dat hangt er denk ik gewoon vanaf hoe en waar je ze neerzet....
De Jamo E430 zeker? Die heb ik ook geluisterd, en vergeleken met de E470, en de E470 gaf een veel voller geluid, en vooral ook de bassen vond ik veel beter..

Mensen, bedankt voor de replies. Ik ga morgen nog ff naar beide luidsprekers luisteren (met eigen CD's), en hoop dan mijn keus te kunnen maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb je al wat gekocht maar okeee.... het is heel persoonlijk en ik zou altijd voor de Tannoys gaan (ik heb de M3's) maar als je muzieksmaak hard gebonk is kun je beter Jamo of Magnat kopen. Een vriend van me heeft Magnat's staan die bijna net zo duur waren maar 2x zoveel bas genereren. Tja, een mooie klassieke CD klinkt er niet op maar dat is smaak.

Eerst luisteren, dan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik vind Magnat soms wel oke klinken, maar slechte kwaliteit qua casing en afwerking enzo.

Heb zelf een setje ouwe Jamo Laser 800's en die zijn best oke. Waren toen de tijd ruim 400,- p/s oid. Jamo zijn mid-range speakertjes, maar ze hebben ook 'HiFi' (whatever that may be ;) ). Luisteren is het motto, al heb ik zelf ook speakers gekocht zonder te luisteren. (Zoals mijn Infinity Center speaker (De MKII) die ik voor 199,- ergens vond.. was vast goed voor die prijs.. KLOPTE idd ;) ).

Magoed, ik zou als ik zo kijke voor de Jamo gaan. Wat dat aan gaat ben ik niet zo merk-geil dat ik per se andere/duurdere wil omdat die van een merk zijn. Heb ook nooit Nike's en Levi's gekocht, omdat ik goedkoper beter kon krijgen :)

Mijn advies: Kijk niet alleen naar de prijs, maar ook de kwaliteit wat je er voor krijgt. Als die aantoonbaar kut is, dan is het sim-pel. Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor die Tannoy's ik heb hier de Saturn S8's staan die klinken echt goed maar kosten 1300 piek per stuk maar die mxr is echt een goede speaker voor zijn geld !

gr
jakob (8>
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/saturnS8.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor Tannoy gaan. Ik heb zelf de volgende setup:

Rear: Tannoy Mercury M2

Front: Tannoy Revolution R2

Centre: Tannoy Mercury Mc

Niet duur en top kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Hallo, even mijn persoonlijke mening over die tannoys.
Ik vind de mx serie niet erg mooi klinken. De Revolution serie klinkt wel erg mooi.

Kopen? ;)

R2 is al verkrijgbaar voor 499 per stuk. En dan heb je topspiekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Tannoy doet mij dan weer weinig, hoewel ik de turnberry met de supertweeter wel indrukwekkend vond klinken, maar het kleurde als de ziekte vond ik, ik houdt meer van een analytisch geluid (om maar eens met een term te gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 29 december 2001 12:26 schreef hervaz het volgende:
Tannoy doet mij dan weer weinig, hoewel ik de turnberry met de supertweeter wel indrukwekkend vond klinken, maar het kleurde als de ziekte vond ik, ik houdt meer van een analytisch geluid (om maar eens met een term te gooien)
Jah, gooi jij eens met een term ;)

Denk dat die gozer goed moet luisteren, ook naar speakers buiten zijn klasse, gewoon ter vergelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
Ik ben wat betreft de speakers er uit: dit worden vrijwel zeker Tannoy Mercury mX3's.

Ik vond deze een stuk beter klinken dan de Jamo E470. Vooral de bassen vond ik mooier.
Op zaterdag 29 december 2001 12:13 schreef koosmp3 het volgende:
Hallo, even mijn persoonlijke mening over die tannoys.
Ik vind de mx serie niet erg mooi klinken. De Revolution serie klinkt wel erg mooi.

Kopen? ;)

R2 is al verkrijgbaar voor 499 per stuk. En dan heb je topspiekers.
Ja, maar ik zit nu al aan de max van m'n budget eigenlijk... :( FL 800,- voor 2 speakers is het maximum dat ik kan uitgeven. En bovendien vond ik de mX3 ook al heel goed klinken. :) (heb de R2 niet gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op zaterdag 29 december 2001 12:38 schreef Overspeed het volgende:
Ik ben wat betreft de speakers er uit: dit worden vrijwel zeker Tannoy Mercury mX3's.

Ik vond deze een stuk beter klinken dan de Jamo E470. Vooral de bassen vond ik mooier.
[..]

Ja, maar ik zit nu al aan de max van m'n budget eigenlijk... :( FL 800,- voor 2 speakers is het maximum dat ik kan uitgeven. En bovendien vond ik de mX3 ook al heel goed klinken. :) (heb de R2 niet gehoord)
Het lijken me vrij lichte speakers? Of valt dat mee? Ze zijn 'maar' 2weg en de specs zijn ook niet mega .. ? Of voldoen ze in dat opzicht wel aan je verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor die Tannoy's ik heb hier de Saturn S8's staan die klinken echt goed maar kosten 1300 piek per stuk maar die mxr is echt een goede speaker voor zijn geld !
ziet er goed uit, die ga ik ook maar eens beluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 12:55 schreef nigelator het volgende:

[..]

Het lijken me vrij lichte speakers? Of valt dat mee? Ze zijn 'maar' 2weg en de specs zijn ook niet mega .. ? Of voldoen ze in dat opzicht wel aan je verwachtingen?
Jezus...wees niet zo specs geil....Misschien is Tannoy wel is eerlijk voor de verandering (8>

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 december 2001 12:55 schreef nigelator het volgende:

[..]

Twee weg is vaak zelfs beter dan drie weg. En opgegeven specs in de commerciele vorm zeggen echt helemaal niets over wat een speaker daadwerkelijk presteert...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 752979

De tannoy mx3. Zou deze speakers op een buizenversterker kunnen van 2x25 wat.??
Wat denken jullie ervan of zijn daar speciale speakers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Wow, een topic van 15 jaar oud kicken. Volgens mij is dat een nieuw record.

Zoek eens op hoe veel vermogen je normaal nodig hebt, bijvoorbeeld in de FAQ van dit topic. Met 1 Watt haal je 89 dB uit de Tannoy op 1 meter afstand. Dat zegt mijn inziens al genoeg.

Mocht er verder over gediscussieerd moeten worden adviseer ik je een nieuw topic te openen. Kicken en kapen van een topic zijn niet gewenst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.