kent een van jullie tweakers een progje om je videokaart te testen...dwz....je core en memory speed....ik bedoel duzz niet 3dm2k1....sandra.....
Als je alleen maar wil weten op welke snelheid je core en mem zitten, moet je ff PowerStrip downen.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
met nvmax en zo kan je je clock speed zien , evenals in het boekje enzo ... en nog tig andere proggies maar dit is er al 1 dat bedoel je toch
nvmax ziet er kewl uit maar hoe weet ik nu wat de max van me kaart is zonder em te mollen of kan dat niet ??
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
thnx maar nvmax heb ik al.....en ik heb um '(opgevoerd)...nu wil ik een ander progje proberen om te kijken of dit ook werkelijk doorgevoerd is
kan ook met powerstrip. Heel goed proggie. Hiermee kan je je monitor ook "tweaken" door bijv. op niet bestaande refresh rates te draaien. Ik draai bijv. in 1280x1024 @ 106 hz ipv 100 hz.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
owk thnx.....en um.....blijven de "instellingen" van nvmax staan....duzz als ik t progje afsluit........zijn die instellingen er dan nog???
maar wat is nu aan te raden voor bv een ultra
als je dat progje gebruikt ? en wat gebeurt er als ik de clock speed te hoog zet ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
mocht er iets fout gaan ( te hoog en je ziet vet rare dingen en vastlopers , dan kan je altijd nog in veilige modus opstarten en het fixen , stuk gaat je harde waar niet als je maar rustig overclockt niet in 1 keer @ 1ghz/2,2ghz
default +10% gaat meesetal altijd wel goed
Daar boven is het gewoon gokken. Gebruik stapjes van 5Mhz. Zet core een stapje hoger en draai 3dmark 2k1. Als ie de test heeft gedaan, doe de core dan weer een stapje hoger, net zolang 3dmark het blijft doen. Als 3dmark dan eindelijk crasht, zet je core dan een stapje lager en je zit ongeveer op de max van je core. Doe hetzelfde met je mem, alleen gebruik daarvoor artifact tester. Blijf net zolang verhogen totdat je met dat programma artifacts krijgt, dan weer een stapje terug. Daarna kan je natuurlijk met stapjes van 1mhz die laatste restjes eruit schrapen, maar dat is eigenlijk de moeite niet
Verwijderd
Tweaker ??? -> wel de moeiteOp vrijdag 28 december 2001 00:35 schreef GambitRS het volgende:
Daarna kan je natuurlijk met stapjes van 1mhz die laatste restjes eruit schrapen, maar dat is eigenlijk de moeite niet
ik ben een tweaker, en het is niet de moeite
Heb net een voltmod uitgevoerd op mijn Radeon 8500 maar 1mhz meer daar doen we het nie voor. Heb nu zeker 20 meer
Verwijderd
nice, *respect* voor die voltmodOp vrijdag 28 december 2001 00:47 schreef GambitRS het volgende:
ik ben een tweaker, en het is niet de moeiteHeb net een voltmod uitgevoerd op mijn Radeon 8500 maar 1mhz meer daar doen we het nie voor. Heb nu zeker 20 meer
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()