Toon posts:

[CM] Ledje met 2 kleuren in plexiglas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow, kben hier nieuw :)

Een ledje met 2 kleuren in plexi, kan ik dit erin monteren en dan met een schakelaar verbinden zodat ik kan schakelen tussen de 2 kleuren en zodat het kleur van het glas verandert?

Tha Real Molshoop

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

1 woord - ja

Verwijderd

LOL

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:02 schreef MGP het volgende:
1 woord - ja
Kort maar krachtig :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, kan er een schema ofzo gepost worden als er een speciale schakeling moet gebeuren of moet dat een gewone eenvoudige schakeling worden om bv een gewoon LED'je aan te steken

• MGP
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Kijk naar schakelingen van bay-bussen waarin bicolour LED's worden gebruikt.

• Sine
  • Laatst online: 20:44
Op donderdag 27 december 2001 23:11 schreef Molshoop het volgende:
Mja, kan er een schema ofzo gepost worden als er een speciale schakeling moet gebeuren of moet dat een gewone eenvoudige schakeling worden om bv een gewoon LED'je aan te steken
code:
1
2
3
4
5
6
         |0|---|>|---|     ______
 +12v -------|0|       |----|______|------ 0
         |0|---|>|---|  470 ohm
          ^
          |
        schakelaar

zoiets ?

Repareren doe je zo.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Op zich is er denk ik geen apart schema nodig, je zet gewoon je LEDje in serie met de 2 schakelaars (die parallel met elkaar) staan. Maar aangezien ledjes toch niets kosten, zou ik zeggen, waarom probeer je niet gewoon eens wat.

Ohja, als je met een batterijtje gaat werken kan het wel eens veel schelen om een serieweerstandje(paarhonderd ohm) achter het LEDje te plaatsen. De kleur veranderd dan wel een klein beetje, maar hij verbruikt ook veel minder stroom.

Ook dat kan je het beste eerst eens gaan testen buiten het plexiglas. Succes!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

bij conrad hebben ze nu ook een full-color led, zou helemaal cool zijn!!!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor jullie hulp, ik ga vandaag inkopen gaan doen op het gebied van de elektronica :) ik ga de ledjes in grote hoeveelheden kopen zodat ik al eens een foutje mag maken :)

Thx

Verwijderd

hmmz, waarom wil je dat met een schakelaar doen !?
Zelf gaat ik waarschijnlijk voor mijn glowpad een looplicht bouwen (wat langzaam loopt ofcourse).
Hoef je niet te schakelen, verandert het om de x seconden >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 12:54 schreef Devinity het volgende:
hmmz, waarom wil je dat met een schakelaar doen !?
Zelf gaat ik waarschijnlijk voor mijn glowpad een looplicht bouwen (wat langzaam loopt ofcourse).
Hoef je niet te schakelen, verandert het om de x seconden >:)
Maar kan je dan even het schema posten? ik ben namelijk niet zo heel goed opgeleid in electronica :) dusjah een schema kan best handig zijn :P

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 13:19
Hoe doen jullie dat eigenlijk met dat glas en die leds?? Waar komen de led ten opzichte van het glas?? Ik zal morgen even een schema bedenken en hier op internet zetten voor dat looplicht als ik tijd heb want ik moet morgen eerst werken. Waarna zet ik het schema erop. Tenslotte doe ik daar een studie voor ....!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 28 december 2001 20:32 schreef pannenkoek het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met dat glas en die leds?? Waar komen de led ten opzichte van het glas?? Ik zal morgen even een schema bedenken en hier op internet zetten voor dat looplicht als ik tijd heb want ik moet morgen eerst werken. Waarna zet ik het schema erop. Tenslotte doe ik daar een studie voor ....!
Je boort gewoon gaten in de zijkant van het plexiglas, daar schuif je de LEDs in... De randen van het plexi gaan dan oplichten :9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Kijk:
code:
1
2

In de randen dus. Plexiglas geleidt licht.

• HobbeS
Dus je moet een goede dikke laag plexiglas hebben?!
En moet er nog een patroon tussen liggen voor een goede werking met een optische muis??!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
moet je maar ff in het andere topic kijken
[topic=362825/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoek, post zo snel mogelijk het schema :) ik ben erg ongeduldig en een totale newbie, dus wil ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk bijleren :P

• HobbeS
Niet zelf bedacht wel zelf gevonden. Dit is trouwens wel een handige site om voor andere schakelingen ook te kijken kijk maar of je dit bruikbaar vind.

Dit is de website:
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/view.php?cat=lichteffecten&sch=03

Ik hoop dat het je zo lukt.

//\\//\\zzls!

Verwijderd

Hoe bevestigen jullie die leds altijd in de gaatjes????
de houder gaan er bij mij uitltijd weer uit (Zelfs met secondenlijm) en de pootjes ombuigen en vastlijmen ofzo ?

• HobbeS
Hoe je het in zo'n plaatje plexiglas moet doen weet ik niet. In een plaatje aluminium of kunstof heb je van die klemmetjes voor die heeft je elekronica boer wel...

Weet verder iemand een plak waar je goedkoop plexiglas kan kopen? Bij doeland is het best duur, en ik zag in een andere topic dat dat ook zo was bij Formido enzo...

Iemand een andere aanrader?

//\\//\\zzls!

Verwijderd

Het schema moet er ongeveer zo uitzien voor 1 led met 2 kleuren:

***************************|------470ohm-----|
+12--------------2keuze schakelaar|**************|---LED----0V
***************************|------300ohm-----|

Alleen weet k nie zeker of de waarden van de weerstanden zo kloppen maar ok als je een beetje prutst met weerstandjes kom je daarvanzelf achter.
Veel succes!!!
(*tjes zijn om te zorgen dat de tekening blijft kloppen weet niet meer hoe dat anders ook al weer moest |:( maar als je ze weglaat klopt het schema:) )

Verwijderd

wil je nou een gulden???

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader kan vor mij gratis aan plexiglas zorgen maar ik weet 1 ding: Plexiglas is duuuuuuuuuurrrrr :P :7
Pagina: 1