Toon posts:

LinuxRH 7.2-->welk boot.img kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een compleet Linux-groentje, dus go easy on me :)
Het probleem doet zich voor als volgt:
*Ik heb een CD gebrandt met een bootimage....Zie foto(rode pijl) op een of de ander manier lukt het niet om in het boot/installatie menu te komen.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~amhao000/boot.jpg
Wat heb ik gedaan?
*ik heb een opstartdiskette gemaak en dat ging ook niet geweldig, (ik kreeg de optie om te installen, tot aan het kiezen van de lokatie van de Linuximage,toen kon ie niet vinden waar.....ach laat maar)
* heb toen op het net gekeken en de installtieGuide van Redhat, kon ook niks nuttigs vinden!
* voor de duidelijkheid de CD boot wel maar blijf bij de eerste melding, niks doet het erna (toetsenbord regaeert alleen op Ctr+Alt+del).... ik weet niet meer wat die melding te zeggen had, maar als het belangrijk is voor het oplossen van dit obstaketje dan zoek ik het nog een keer op.
Wie kan me helpen op weg naar de linuxmaatschappij. :Y)

Ik heb ook op got gezcht naar soorgelijke topics, maar had helaas geen suc6 :'(
Dus welk van de bovenstaande image moet ik mee branden!!!!
Mijn dank is groot..... :)
-----------------------------------------------------------
Ok, ik heb het voor elkaar gekrgen om om de CD-bootable te maken maar nu kijg ik dit error:
I could nto find A Red Hat Linux cd-rom in any of your CD-rom drive.
pleur een ander cd erin en probeer het nog eens!!!

Wie kan helpen....Kop op met die replyes, Ik probeer een beetje door windows heen te kijken als je begr.wat ik bedoel >:)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Hm, is die file die je op CD gefikt hebt niet wat klein (2,880 kb)?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Nee, dat is de bootimage. Is precies een 2.88 MB diskette. Dat klopt. Het is ook een juist image, maar van een 2.88 MB diskette. Je moet voor de CD een ISO (van 650 MB) downloaden en branden. Vervolgens boot je van die CD of je maakt een bootdiskette (van 1.44 MB)

De foutmelding is hier denk ik erg belangrijk. Zoek die ook maar op en een oplossing is dan snel gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
He heren en dames, bedankt voor de replys,

Ik heb twee verschillende cd's gebrand, met twee verschillende boot.imge.
*Eerste foutmelding: SYSLINUX 1.52 2001-02-07. en dan blijft een markertje kinipperen.
* Tweede foutmelding na dat ik de bootdisk mijn systeem inspecteert en en vraagt hoe ik wil installeren,(grafisch,expert ect....)
Ik kies voor groentje modus :+ met grafische interface en ga verder.dan vraagt voor taal: Engels
----->Keyboard layout----> American
Alles gaat goed en dan zegt ie dat hij nergens een image in mijn Cd-rom-drives kan vinden en of ik een nieuw cd erin wil doen.
Ik heb een CD-brander ( I: )en ( H:)normale cd lezer
PS: Is het mogelijk om het topictitel te veranderen, hij trekt niet genoeg aandacht ;(

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 december 2001 19:01 schreef Telefoongids het volgende:
Ik heb twee verschillende cd's gebrand, met twee verschillende boot.imge.
*Eerste foutmelding: SYSLINUX 1.52 2001-02-07. en dan blijft een markertje kinipperen.
Ehmm.. Welke distributie probeer je te branden ? En waarom brand je niet gewoon de .iso die er is van bijna elke distributie ?
PS: Is het mogelijk om het topictitel te veranderen, hij trekt niet genoeg aandacht ;(
Geloof me, elk topic in NOS wordt door velen gelezen, en aandacht trekken d.m.v. topictitels, heeft meestal een averechts effect...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op vrijdag 28 december 2001 19:06 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Ehmm.. Welke distributie probeer je te branden ? En waarom brand je niet gewoon de .iso die er is van bijna elke distributie ?
[..]

Wat bedoel je? De .ISO ingeppakt en al branden, of eerst uitpakken en dan branden (Ik raak in de war :) )

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 december 2001 19:20 schreef Telefoongids het volgende:
Wat bedoel je? De .ISO ingeppakt en al branden, of eerst uitpakken en dan branden (Ik raak in de war :) )
Je download een .ISO van een willekeurige distibutie, en _die_ brand je, die staan dan automatisch goed ingesteld voor het automatisch bootten enzo...

Lees ook : http://www.linux-mandrake.com/howtos/iso/howtoisoen.html eens na...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedank ieder die wat hier postte, met wat gepruts is het gelukt om in de Installatiemenu te komen.

Huppaaaa, op weg naar kennis en nachten zonder slaap om alles aan de praat te krijgen........ *D :7

Yeeeehhhhhhaaa, ik blij.......... >:)

Edit/
ooooh ja, hij kan op slot .... bedankt iedereen...... :z
edit/
Pagina: 1