Ik wil via de DVD speler van mij comp graag dvds afspelen op mijn tv. Wat heb ik hier voor nodig
gegroet
Rapid
gegroet
Rapid
Een MPEG kaart is een hardwarematige decoder voor gecomprimeerde video.. Daar zit een tv out op..Op donderdag 27 december 2001 22:54 schreef Rapid het volgende:
Die raade me een MPeg kaart aan. weet niet veel op het gebied van video ed. maar mpeg is een formaat. en volgens mij heeft dat nix met dvd te maken of wel???
Verwijderd
Ati Radeon achtig iets:Op donderdag 27 december 2001 23:08 schreef Rapid het volgende:
En welke videokaart raad je me dan aan??????/
De films op een dvd staan er wel degelijk in MPEG-formaat eropOp donderdag 27 december 2001 22:54 schreef Rapid het volgende:
Die raade me een MPeg kaart aan. weet niet veel op het gebied van video ed. maar mpeg is een formaat. en volgens mij heeft dat nix met dvd te maken of wel???
Vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven misschien.. Maar tegenwoordig zeker niet meer..Op donderdag 27 december 2001 23:10 schreef Metten het volgende:
de kwaliteit die je krijgt met een MPEG kaart is beter dan wat je krijgt met een videokaart en al helemaal dan met een televiewer.
Verwijderd
Op donderdag 27 december 2001 23:41 schreef Rapid het volgende:
Mijn dank is groot, nog een vraagje.
Hoe heet de kabel tussen mijn pc en videorecorder?????
Verwijderd
Onzin. MPEG2-kaartjes als de Hollywood+ geven nog steeds een veel betere TV-out dan het gros van de videokaarten.Op donderdag 27 december 2001 23:35 schreef TripleM het volgende:
Vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven misschien.. Maar tegenwoordig zeker niet meer..
ATi en Matrox zijn idd uitzonderingen, maar de TV-out van de meeste Geforce2 of 3 kaarten zijn op z'n minst matig te noemen. Zwarte randen rondom die niet weg te krijgen zijn, etc.ATI videokaarten staan bekend om hun goede beeldkwaliteit, zeker op tv-out gebied..
Zeker nog nooit van TVtool gehoord....Op vrijdag 28 december 2001 18:20 schreef Afterlife het volgende:
[..]
Onzin. MPEG2-kaartjes als de Hollywood+ geven nog steeds een veel betere TV-out dan het gros van de videokaarten.
[..]
ATi en Matrox zijn idd uitzonderingen, maar de TV-out van de meeste Geforce2 of 3 kaarten zijn op z'n minst matig te noemen. Zwarte randen rondom die niet weg te krijgen zijn, etc.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Verwijderd
oh ja. het feit dat je die divx dvdrips dvd kwaliteit noemt zegt al genoeg over de eisen die je eraan stelt..Op zondag 30 december 2001 20:48 schreef melanieromy het volgende:
Je weet wel even een filmpje downen op dvd qualiteit
Ga je dan niet dubbel zien?Op maandag 31 december 2001 01:34 schreef StanTheMan het volgende:
[..]
verder heb ik mijn hollywood+ en tv out van de geforce beide verbonden met de tv, gebruik ze ook allebei.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
In God I trust, everyone else pay cash.
Verwijderd
Ik stel inderdaad hoge eisen aan de Divx kwaliteit.Op maandag 31 december 2001 01:34 schreef StanTheMan het volgende:
[..]
oh ja. het feit dat je die divx dvdrips dvd kwaliteit noemt zegt al genoeg over de eisen die je eraan stelt..
Verwijderd
Nooit van AC3 rips gehoord zeker......Op dinsdag 01 januari 2002 22:33 schreef melanieromy het volgende:
[..]
Alleen het 5.1 geluid dat kunnen ze nog niet.
wat loop jij te brullen? ik heb nog nooit een niet-dvdrip gedownload, ze zijn bij mij allemaal >700 mb.Op dinsdag 01 januari 2002 22:33 schreef melanieromy het volgende:
[..]
Ik wou dit even uit de wereld helpen.
Zoek dus gewoon een goede Divx en brul dan pas.
Verwijderd
Het enige minpunt zoals ik al zij is het ontbreken van een goede geluidskwaliteit.Op woensdag 02 januari 2002 20:50 schreef StanTheMan het volgende:
[..]
wat loop jij te brullen? ik heb nog nooit een niet-dvdrip gedownload, ze zijn bij mij allemaal >700 mb.
Jij snapt m'n post niet helemaal.
Weet heus wel wat voor goede kwaliteit divx kan zijn, maar het kan nog steeds niet tippen aan dvd, jij vindt dat blijkbaar wel, wat heb jij een hoge eisen.. (not) Inderdaad helemaal als je het geluid erbij rekent.
En zoals de post hierboven zegt, op de monitor ziet het er allemaal heel strak uit, maar op een (grote) tv stukken minder.
ja of die hollywood+ kaart, die geeft volgens mij bijna hetzelfde resultaat als de niet al te dure dvd spelers.Op woensdag 02 januari 2002 21:09 schreef melanieromy het volgende:
[..]
Als je dat dan nog niets vindt moet je gewoon een losse dvd speler kopen met een goede tv en van die kostbare DVD schijven.
Ok je hebt gelijk de kwaliteit is dan iets beter voor heel veel meer geld.
Verwijderd
Ok zo heeft alles zijn voor en nadelen.Op woensdag 02 januari 2002 21:37 schreef StanTheMan het volgende:
[..]
ja of die hollywood+ kaart, die geeft volgens mij bijna hetzelfde resultaat als de niet al te dure dvd spelers.
Daarnaast heb ik ooit m'n geld uitgegeven aan een mooi dolby digital/dts systeem (niet zo'n speakerpakket, maar echt losse componenten) en die wil ik natuurlijk graag echt gebruiken. Inderdaad is het kopen van dvd's een (te) dure hobby, maar huren is redelijk goed te doen.
Ook een voordeeltje van dvd, zonder gekut heb je snel de goede ondertiteling eronder, iets wat bij divx meestal wat moeilijker is.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq