Toon posts:

dvd op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via de DVD speler van mij comp graag dvds afspelen op mijn tv. Wat heb ik hier voor nodig

gegroet
Rapid

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Je hebt ofwel een tv uitgang op je videokaart nodig, of een apparaat dat het VGA signaal van je videokaart omzet naar een signaal dat je tv accepteert (S-Video ofzo)..

Onder andere een Trust Televiewer kan dit, maar ik hoor veel slechte dingen over dat apparaat.. Er zijn er nog meer, ik weet alleen zo geen voorbeelden.. Je zou eens kunnen informeren bij de plaatselijke electronicawinkel, die weten dat soort dingen wel..

Verwijderd

heeft je dvd decoder kaart geen tv out

Verwijderd

Topicstarter
Die raade me een MPeg kaart aan. weet niet veel op het gebied van video ed. maar mpeg is een formaat. en volgens mij heeft dat nix met dvd te maken of wel???

• TripleM
Op donderdag 27 december 2001 22:54 schreef Rapid het volgende:
Die raade me een MPeg kaart aan. weet niet veel op het gebied van video ed. maar mpeg is een formaat. en volgens mij heeft dat nix met dvd te maken of wel???
Een MPEG kaart is een hardwarematige decoder voor gecomprimeerde video.. Daar zit een tv out op..

Het is veel beter om ofwel gewoon een goede videokaart te kopen met tv-out (beste oplossing maar wat duurder) of een Trust Televiewer achtig ding..

Verwijderd

Topicstarter
En welke videokaart raad je me dan aan??????/

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:31

Metten

ik hou het graag simpel

de kwaliteit die je krijgt met een MPEG kaart is beter dan wat je krijgt met een videokaart en al helemaal dan met een televiewer.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:08 schreef Rapid het volgende:
En welke videokaart raad je me dan aan??????/
Ati Radeon achtig iets:
http://www.eynstein.nl/a/887.html ben ik erg tevreden over...
Op donderdag 27 december 2001 22:54 schreef Rapid het volgende:
De films op een dvd staan er wel degelijk in MPEG-formaat erop

• TripleM
Op donderdag 27 december 2001 23:10 schreef Metten het volgende:
de kwaliteit die je krijgt met een MPEG kaart is beter dan wat je krijgt met een videokaart en al helemaal dan met een televiewer.
Vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven misschien.. Maar tegenwoordig zeker niet meer..

ATI videokaarten staan bekend om hun goede beeldkwaliteit, zeker op tv-out gebied.. Als je daarbij ook nog een kaart zoekt die goed is om games mee te spelen, kom je uit op een 7500 of 8500.. In de Pricewatch vind je meer info over de verschillende modellen en prijzen..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot, nog een vraagje.
Hoe heet de kabel tussen mijn pc en videorecorder?????

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:41 schreef Rapid het volgende:
Mijn dank is groot, nog een vraagje.
Hoe heet de kabel tussen mijn pc en videorecorder?????
:? Ligt eraan wat voor aansluitingen je hebt. Het heeft geen naam.

Voor een standaard VHS-recorder zoek je waarschijnlijk scart-aansluiting en aan de andere kant iets wat past op de uitgang(en) die je video/mpeg- en geluidskaart heeft/hebben (meestal tulp).

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik blijf toch wel bij de mening dat een aparte dvd decoder kaart (ik heb een hollywood+) een beter beeld geeft dan de tv-out op een videokaart.
Daarnaast is het makkelijker te gebruiken en als je niet van plan bent je videokaart te vervangen een goedkopere optie (kost iets van 175 zo'n hollywood+).

• memphis
  • Laatst online: 11:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ach... als je nu een videokaart van 400 piek koopt of voor datzelfde geld een standalone DVD speler :?
Bij Blokker is nu een aktie dat je 6 films en een DVD speler, regio vrij en ondersteuning voor VCD, MP3 etc voor maar 400 piek !!!!

Opvallend is dat hier niet naar de huidige systeemspecs gevraagd wordt en de te aanbevelen DVD afspeel software.
Heb je een Pentium 1 of een trage P-II is misschien zo'n hollywood kaartje beter, voordeel is ook dat er direct afspeelsoftware bij zit en juist niet met TV-out patches hoeft te werken om TV-out met DVD aan de praat te krijgen.

Wil je toch een videokaart met TV-out kan je idd voor een goedkope ATI of een GeForce2 MX400 gaan. ATI heeft overigens ook erg mooie DVD software.

Een GeForce2 met TV-out haal je al voor net boven de 200 piek. Maar met elke videokaart ben je er nog niet, dan moet je ook afspeel software kopen. Ik vind WinDVD perfect werken maar de meningen over de software zijn verdeeld.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:35 schreef TripleM het volgende:
Vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven misschien.. Maar tegenwoordig zeker niet meer..
Onzin. MPEG2-kaartjes als de Hollywood+ geven nog steeds een veel betere TV-out dan het gros van de videokaarten.
ATI videokaarten staan bekend om hun goede beeldkwaliteit, zeker op tv-out gebied..
ATi en Matrox zijn idd uitzonderingen, maar de TV-out van de meeste Geforce2 of 3 kaarten zijn op z'n minst matig te noemen. Zwarte randen rondom die niet weg te krijgen zijn, etc.

• MahRain
  • Laatst online: 13-11-2025
Net gisteren nog dvd's gekeken met de volgende opstelling:
Amd Duron 900@972
Geforce 2MX met TvOut
Composite kabel
Labtec 2514 boxen
Stereokabeltje naar de tv
Speaker Switch om de tv én de boxen geluid te geven.
PowerDVD XP 4.0

Werkte perfect!!!

• StanTheMan
maar kan beter

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 14:35
Op vrijdag 28 december 2001 18:20 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Onzin. MPEG2-kaartjes als de Hollywood+ geven nog steeds een veel betere TV-out dan het gros van de videokaarten.
[..]

ATi en Matrox zijn idd uitzonderingen, maar de TV-out van de meeste Geforce2 of 3 kaarten zijn op z'n minst matig te noemen. Zwarte randen rondom die niet weg te krijgen zijn, etc.
Zeker nog nooit van TVtool gehoord.... :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Ja ik heb hier een geforce 2 mx met tv-out en gebruik tvtool 5.5
Deze combinatie geeft een beeldvullende film van een perfecte qualiteit weer.
De afstand van PC naar TV is circa 15 meter.
Ik heb ook een hollywood+ kaart er in zitten maar die gebruik ik haast niet meer sinds tvtool mijn geforce ondersteunt.
En een geforce met tv-out kan ook divx verzenden naar je tv.
Je weet wel even een filmpje downen op dvd qualiteit

• StanTheMan
Op zondag 30 december 2001 20:48 schreef melanieromy het volgende:
Je weet wel even een filmpje downen op dvd qualiteit
oh ja. het feit dat je die divx dvdrips dvd kwaliteit noemt zegt al genoeg over de eisen die je eraan stelt..

verder heb ik mijn hollywood+ en tv out van de geforce beide verbonden met de tv, gebruik ze ook allebei.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 14:35
Op maandag 31 december 2001 01:34 schreef StanTheMan het volgende:

[..]

verder heb ik mijn hollywood+ en tv out van de geforce beide verbonden met de tv, gebruik ze ook allebei.
Ga je dan niet dubbel zien? ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Een goede scanconvertor voor tussen de 100 en 200 piek is de trust televiewer zoals eerder genoemd, de oude versie dan, die nieuwe 1600 sucked enorm qua aansluitingen, de televiewers zijn iig een stuk beter dan de tv-outs op vga kaarten, das 1 ding dat zeker is, komt vooral omdat de televiewer geoptimaliseerd is voor het kijken van video itt het omzetten van computer beelden, dus tekst op je desktop is wat minder goed leesbaar dan een geforce 2 tv out bijvoorbeeld maar de weergave van video beelden is beduidend beter. Ook de alignment met het beeld is beter dan vga tv outs en je hebt dus meer beeldoppervlak dan met een vga tv out. Een mpeg decoder kaart als bijv. een dxr3 is ook leuk, alleen kun je daar niet echt veel meer mee dan dvd's kijken, en met een hack divx'en las ik, maar spelletjes op je tv spelen bijv. wordt op een gegeven moment ook wel leuk als je je dvd's beu gekeken bent en das zeker zo relaxt om dan vanuit je bed op een bigscreen tv met je draadloze muis en toetsenbordje te gamen ;) En dat allemaal voor 179 piek :) (ook de flickerreductie is erg goed bij de televiewer itt geforce 2 tv outs ;))

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:34 schreef StanTheMan het volgende:

[..]

oh ja. het feit dat je die divx dvdrips dvd kwaliteit noemt zegt al genoeg over de eisen die je eraan stelt..
Ik stel inderdaad hoge eisen aan de Divx kwaliteit.
Maar ja ik denk dat jij alleen Divx download die een bagger kwaliteit hebben.
Als je een goede Divx hebt dus niet een van 500 mb maar zeker ruim 700 mb tot zelfs 2 cd's, dan mag je spreken van een kwaliteit die de DVD Behoorlijk goed naderd.
Alleen het 5.1 geluid dat kunnen ze nog niet.

Ik wou dit even uit de wereld helpen.
Zoek dus gewoon een goede Divx en brul dan pas.

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 22:33 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Alleen het 5.1 geluid dat kunnen ze nog niet.
Nooit van AC3 rips gehoord zeker......

NB. Ik heb hier wel eens een beamer staan, en speel dan Divxjes af, dan zie je pas hoe beroerd Divx eigenlijk is, Divx is echt bedoelt voor monitor/tv....

• StanTheMan
Op dinsdag 01 januari 2002 22:33 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Ik wou dit even uit de wereld helpen.
Zoek dus gewoon een goede Divx en brul dan pas.
wat loop jij te brullen? ik heb nog nooit een niet-dvdrip gedownload, ze zijn bij mij allemaal >700 mb.
Jij snapt m'n post niet helemaal.
Weet heus wel wat voor goede kwaliteit divx kan zijn, maar het kan nog steeds niet tippen aan dvd, jij vindt dat blijkbaar wel, wat heb jij een hoge eisen.. (not) Inderdaad helemaal als je het geluid erbij rekent.
En zoals de post hierboven zegt, op de monitor ziet het er allemaal heel strak uit, maar op een (grote) tv stukken minder.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:50 schreef StanTheMan het volgende:

[..]

wat loop jij te brullen? ik heb nog nooit een niet-dvdrip gedownload, ze zijn bij mij allemaal >700 mb.
Jij snapt m'n post niet helemaal.
Weet heus wel wat voor goede kwaliteit divx kan zijn, maar het kan nog steeds niet tippen aan dvd, jij vindt dat blijkbaar wel, wat heb jij een hoge eisen.. (not) Inderdaad helemaal als je het geluid erbij rekent.
En zoals de post hierboven zegt, op de monitor ziet het er allemaal heel strak uit, maar op een (grote) tv stukken minder.
Het enige minpunt zoals ik al zij is het ontbreken van een goede geluidskwaliteit.
Maar met een beetje computer systeem en een goede TV heb je dus bijna voorniets Divx films die de DVD benaderen.
Als je dat dan nog niets vindt moet je gewoon een losse dvd speler kopen met een goede tv en van die kostbare DVD schijven.
Ok je hebt gelijk de kwaliteit is dan iets beter voor heel veel meer geld.

• StanTheMan
Op woensdag 02 januari 2002 21:09 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Als je dat dan nog niets vindt moet je gewoon een losse dvd speler kopen met een goede tv en van die kostbare DVD schijven.
Ok je hebt gelijk de kwaliteit is dan iets beter voor heel veel meer geld.
ja of die hollywood+ kaart, die geeft volgens mij bijna hetzelfde resultaat als de niet al te dure dvd spelers.
Daarnaast heb ik ooit m'n geld uitgegeven aan een mooi dolby digital/dts systeem (niet zo'n speakerpakket, maar echt losse componenten) en die wil ik natuurlijk graag echt gebruiken. Inderdaad is het kopen van dvd's een (te) dure hobby, maar huren is redelijk goed te doen.
Ook een voordeeltje van dvd, zonder gekut heb je snel de goede ondertiteling eronder, iets wat bij divx meestal wat moeilijker is.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:37 schreef StanTheMan het volgende:

[..]

ja of die hollywood+ kaart, die geeft volgens mij bijna hetzelfde resultaat als de niet al te dure dvd spelers.
Daarnaast heb ik ooit m'n geld uitgegeven aan een mooi dolby digital/dts systeem (niet zo'n speakerpakket, maar echt losse componenten) en die wil ik natuurlijk graag echt gebruiken. Inderdaad is het kopen van dvd's een (te) dure hobby, maar huren is redelijk goed te doen.
Ook een voordeeltje van dvd, zonder gekut heb je snel de goede ondertiteling eronder, iets wat bij divx meestal wat moeilijker is.
Ok zo heeft alles zijn voor en nadelen.
Ik heb ook een hollywood+ kaart maar gebruik hem niet meer sinds TVtool mijn geforce TV-out ondersteund.
Ik krijg dan een goed beeld full screan op mijn TV.
En met het software player progje BSplayer kan ik werkelijk alles instellen wat ik maar wil in zo'n Divx.
Het maakt niet uit waar ik de tekst neer zet of met wat voor lettertype.
Het beeld in of uitzomen, alles kan.
Pagina: 1